تاریخ انتشار : جمعه 31 تیر 1401 - 20:26
کد خبر : 95250

تهدید نفتی روسیه علیه بازار‌ جهانی

تهدید نفتی روسیه علیه بازار‌ جهانی

معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد اگر سقف قیمتی که تحت بحث و بررسی قرار دارد، پایینتر از هزینه تولید روسیه باشد، مسکو به بازارهای جهانی نفت عرضه نخواهد کرد. خبرگزاری تاس به نقل از الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیهنوشت: اگر سقف قیمتی که غربی‌ها درباره آن مذاکره می‌کنند، پایینتر از هزینه تولید نفت

معاون نخست وزیر روسیه اعلام کرد اگر سقف قیمتی که تحت بحث و بررسی قرار دارد، پایینتر از هزینه تولید روسیه باشد، مسکو به بازارهای جهانی نفت عرضه نخواهد کرد.

خبرگزاری تاس به نقل از الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیهنوشت: اگر سقف قیمتی که غربی‌ها درباره آن مذاکره می‌کنند، پایینتر از هزینه تولید نفت باشد، طبیعتا روسیه نفت به بازارهای جهانی عرضه نخواهد کرد یعنی ما نفت را با ضرر تولید نمی کنیم.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه یک روز پیش گفته بود اگر سقف قیمت روی نفت روسیه اعمال شود، قیمتهای نفت سر به فلک خواهد کشید.

همزمان با توقف خرید نفت روسیه از سوی پالایشگاه‌های اروپایی، کشورهای برزیل، چین، هند و بعضی از کشورهای خاورمیانه واردات از روسیه که تخفیف‌های بالایی در مقایسه با قیمت‌های بازار جهانی عرضه می کند را افزایش داد‌ اند.

درآمدهای نفتی روسیه کاهش می‌یابد؟

هفته‌هاست آمریکا و شرکایش سرگرم گفت و گو درباره راههای کاهش درآمدهای نفتی پوتین هستند. یکی از ایده های مطرح شده، ممنوعیت تمامی خدمات حمل نفت روسیه است مگر این که خریداران، نفت روسیه را به قیمت مشخصی خریداری کنند.

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا اوایل ماه میلادی جاری در نشست وزیران دارایی و روسای بانک‌های مرکزی کشورهای گروه ۲۰ در بالی اندونزی گفته بود: سقف قیمت روی نفت روسیه، یکی از قدرتمندترین ابزارهای ما برای رسیدگی به موضوع افزایش قیمت‌های سوخت و مواد غذایی است.

والی ادیمو، معاون وزیر خزانه داری هک در مجمع امنیتی اسپن در کلرادو گفت: آمریکا امیدوار است درباره اعمال سقف قیمت روی نفت روسیه تا دسامبر، توافقی حاصل شود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی روسیه در ژوئن بالا ماند و درآمدهای صادراتی این کشور به دلیل قیمتهای بالاتر نفت، جهش یافت. صادرات نفت و فرآورده های نفتی روسیه در ژوئن ۲۵۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با ماه مه کاهش داشت و به ۷.۴ میلیون بشکه در روز رسید. اگرچه حجم صادرات ماه گذشته، پایینترین میزان از اوت سال ۲۰۲۱ بود اما درآمد صادراتی روسیه در ژوئن به میزان ۷۰۰ میلیون دلار در مقایسه با ماه مه افزایش یافت و به ۲۰.۴ میلیارد دلار رسید که ۴۰ درصد بالاتر از میانگین سال گذشته بود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....