تاریخ انتشار : شنبه 29 شهریور 1399 - 21:03
کد خبر : 19154

تنها بازار مثبت روز شنبه

تنها بازار مثبت روز شنبه

در اولین روز هفته، معامله گران سکه و دلار در فاصله بین سطح حمایتی و مقاومتی، خرید و فروش های توام با احتیاط را انجام دادند؛ در واقع، هیچ گروهی در روز بیست و نه شهریورماه حاضر به ریسک خاصی نشد تا قیمت دلار و سکه نسبت به روز پنجشنبه نوسان زیادی را تجربه نکند.

در اولین روز هفته، معامله گران سکه و دلار در فاصله بین سطح حمایتی و مقاومتی، خرید و فروش های توام با احتیاط را انجام دادند؛ در واقع، هیچ گروهی در روز بیست و نه شهریورماه حاضر به ریسک خاصی نشد تا قیمت دلار و سکه نسبت به روز پنجشنبه نوسان زیادی را تجربه نکند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از  اقتصادنیوز دلار حوالی ساعت ۵ بعدازظهر در محدوده ۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد که ۲۰۰ تومان کمتر از روز پنج شنبه بود. سکه هم روی عدد ۱۲ مییلون و ۸۶۵ هزار تومان ایستاد که افزایش ۱۰ هزار تومانی نسبت به روز پنج شنبه را نشان می داد.

این نوسانات بسیار محدودتر از چیزی بود که معامله گران برای روز اول هفته انتظار داشتند؛ افزایشی ها در انتظار آن بودند که با نزدیک شدن چکانده شدن احتمالی مکانیسم ماشه توسط آمریکا، رفتارهای هیجانی خریداران در بازار افزایش یابد و کاهشی ها تصور می کردند، رشد قیمت پیشخور شده است و در هفته جاری، وقت فروش دلارهای پایین خرید رسیده است. با این حال، انتظار هیچ کدوم از گروه ها در روز شنبه محقق نشد. به نظر می رسد، معامله گران در انتظار سیگنال های قوی تری هستند که موقعیت آتی خود را تعیین کنند و پیش از آن، ترجیح می دهند در نزدیکی سطوح حمایتی و مقاومتی خرید و فروش های خود را انجام دهند.

رفتار رفت و برگشتی در تمام بازارها
تمام بازارها در روز شنبه دو نیمه متفاوت داشتند؛ در ابتدای روز اوضاع بیشتر به کام فروشندگان بود که با استفاده از اخبار سیاسی سعی می کردند، سایر معامله گران را تشویق کنند که در موقعیت فروش ارز قرار بگیرند. دلار که در ابتدای روز ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت خورده بود تا نقطه ۲۲ هزار و ۴۹۰ تومان هم پایین رفت و پس از آن، افزایش فعالیت خریداران مانع از افت بیشتر آن و بازگشت به مسیر افزایشی شد.

به گفته فعالان، در ابتدای روز معامله گران بر روی اخبار سیاسی چون عدم همراهی اروپا با بازگشت تحریم ها توسط آمریکا تاکید می کردند و عده ای نیز این خبر را منشتر می کردند که اساسا کسی در نظام بین الملل حتی تمایل ندارد که پیشنهاد آمریکا را به رای بگذارد. با این حال، در اواخر روز این تحلیل در بازار برجسته تر می شد که ترامپ و آمریکا به تنهایی و با یک فرمان اجرایی قصد دارند، سایر کشورها را وادار به پیروی ازخواست آمریکا کنند.با برجسته شدن این خبر، کمی میزان خریدها زیاد شد ولی به اندازه ای نبود که بتوان از آن، سیگنال تغییر رفتار میان مدت را برداشت کرد.

همین خبرهای متناقض باعث شد که سکه هم روز را کاهشی شروع کند، ولی در اواخر روز با کمک خریداران حتی به بالای سطح ۱۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بازگردد

روز نزولی تمام بازارها جز سکه تمام
در روز رفت و برگشتی بازارها، سکه امامی تنها دارایی بود که بازدهی مثبت را به میزان محدود یک دهم درصد به ثبت رساند. دلار امروز حدود ۷ دهم درصد از ارزش خود را از دست داد و طلای ۱۸ عیار با ۸ دهم درصد افت در قعر جدول بازدهی قرار گرفت. شاخص کل بورس هم پس از افزایش های هفته گذشته به کاهش ۳ دهم درصدی اکتفا کرد.

تنها بازار مثبت روز شنبه تنها بازار مثبت روز شنبه تنها بازار مثبت روز شنبه تنها بازار مثبت روز شنبه تنها بازار مثبت روز شنبه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....