تاریخ انتشار : یکشنبه 21 فروردین 1401 - 17:45
کد خبر : 83938

تنش در بازار دلار و سکه

تنش در بازار دلار و سکه

در حالی که مذاکرات برجام در حال توقف است قیمت سکه امروز وارد کانال ۱۳ میلیون تومان شد و قیمت دلار هم بر روی ۲۷ هزار و ۸۶۰ هزار تومان قرار گرفت. اقتصاددان: قیمت دلار در ساعات ابتدایی معاملات نقدی امروز در مقایسه با روز گذشته نوسان محدودی را تجربه کرد. این اسکناس آمریکایی امروز

در حالی که مذاکرات برجام در حال توقف است قیمت سکه امروز وارد کانال ۱۳ میلیون تومان شد و قیمت دلار هم بر روی ۲۷ هزار و ۸۶۰ هزار تومان قرار گرفت.

اقتصاددان: قیمت دلار در ساعات ابتدایی معاملات نقدی امروز در مقایسه با روز گذشته نوسان محدودی را تجربه کرد. این اسکناس آمریکایی امروز یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ با ۵۰ تومان رشد بر روی ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان قرار گرفت و در نیمه معاملات نقدی به یک قدمی محدوده ۲۷ هزار و ۸۸۰ تومان رسید. این قیمت نسبت به روز قبل ۲۳۰ تومان رشد را نشان می دهد. معامله گران معتقدند درصورتی که نرخ دلار در محدوده یاد شده تثبیت شود احتمال رسیدن آن به کانال ۲۸ هزار تومان قوی تر می شود. اما در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار امروز ۱۱ تومان از دیروز بالا تر بود و با ۲۵ هزار و ۱۸۷ تومان مبادله شد.

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی چند؟

صرافی ملی امروز قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس نرخ خرید دلار امروز ۲۵ هزار و ۷ تومان و نرخ فروش آن ۲۵ هزار و ۲۵۹ تومان بود. همچنین براساس نرخ اعلامی این صرافی قیمت خرید یورو ۲۸ هزار و ۲۹۲ تومان و قیمت فروش آن ۲۸ هزار ۵۷۶ تومان بود.
نرخ حواله درهم ثابت ماند

نرخ حواله درهم در شروع معاملات امروز ثابت بود. قیمت درهم امروز با ۷ هزار و ۵۷۰ تومان معامله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳٫۶۷۳) عدد ۲۷ هزار و ۸۰۴ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار پایین تر بود.

قیمت سکه ۱۳ میلیون شد

بازار جهانی طلا امروز یکشنبه به تعطیل رسمی بسته بود اما این فلز زرد رنگ روز قبل با ۱۹۴۶ دلار بسته شد. در بازار داخلی ایران هم امروز قیمت طلا ۱۸ عیار ۳ هزار و ۵۰۰ تومان تومان پایین رفت و با ۱ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۲۰۰ تومان مبادله شد.

قیمت سکه هم در ابتدای معاملات ۵ هزار تومان از دیروز پایین تر بود اما در ادامه معاملات به ۱۳ میلیون و ۳۰ هزار تومان رسید که نسبت به روز قبل ۱۰۰ هزار تومان بالا تر بود.

با احتساب قیمت ۲۷ هزار ۸۶۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۲ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان به دست آمد و اندازه حباب سکه هم و ۱٫۵۶ درصد بود.

برزخ برجام در بازار دلار و سکه

اثر مذاکرات برجام همچنان در بازار ارز تهران برجسته است. طرف های مذاکره کننده برجام در حال ارائه پیشنهاد های خود به یکدیگر هستند .ایران پیشنهادی از طریق مورا ارسال کرد ‌که بر اساس آن، دو طرف توافق کنند که در ازای حذف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از فهرست تروریسم وزارت امور خارجه آمریکا، دو طرف مقامات یکدیگر را هدف قرار ندهند. مقامات آمریکایی هم این پیشنهاد را رد کرده و گفته اند به زودی پیشنهاد جدید را به ایران اعلام می کنند . قیمت ها هم در این برزخ برجامی روند صعودی به خود گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....