تاریخ انتشار : شنبه 6 شهریور 1400 - 16:52
کد خبر : 58848

تلاش برای ریشه کنی کرونا در کشور

تلاش برای ریشه کنی کرونا در کشور

حجت الاسلام و المسلمین رییسی با انتقاد از مدیریت اشتباه آب در خوزستان گفت: مشکلات حوزه آب باید با راهکار‌های صحیح و همکاری عشایر و مردم رفع شوند. اقتصاددان: حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور در نشست با سران عشایر استان خوزستان که امروز، جمعه شهریور ماه برگزار شد، خطاب به مسئولان

حجت الاسلام و المسلمین رییسی با انتقاد از مدیریت اشتباه آب در خوزستان گفت: مشکلات حوزه آب باید با راهکار‌های صحیح و همکاری عشایر و مردم رفع شوند.

اقتصاددان: حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور در نشست با سران عشایر استان خوزستان که امروز، جمعه شهریور ماه برگزار شد، خطاب به مسئولان مربوطه گفت: مدیریت آب در خوزستان غلط است که هم در کم‌آبی و هم در پرآبی مشکلات دارید.

او مدیریت آب را از ضروریات کشور و به ویژه خوزستان عنوان کرد و افزود: مشکلات این حوزه باید با همکاری مردم و عشایر حل شوند، پس باید آن‌ها را با مشارکت حداکثری به صحنه بیاورید تا مشکلات موجود در این زمینه کاهش پیدا کند.

ثبات در بازار یکی از محور‌های مهم است

حجت الاسلام و المسلمین رییسی بیان داشت: امروز ثبات در بازار یکی از محور‌های مهم است، دولت به دنبال ایجاد ثبات در بازار است، ثبات در بازار برای اشتغالزایی تولید کننده، صادر کننده و همه ارکان نظام اقتصادی و کارآفرینان باید شرایط قابل پیش‌بینی باشد که آینده چه می‌شود و ثبات بازار می‌تواند به رونق اقتصادی و تولید کشور کمک کند.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه کارآفرینان و فعالان اقتصادی با این ثبات اقتصادی می‌توانند فعالیت‌های خود را راحت‌تر دنبال کنند، ادامه داد: بخشی از ظرفیت صنعتی خوزستان معطل است و به نظرم بخشی از ظرفیت صنعتی استان حتماً باید برای ایجاد اشتغال و رونق تولید فعال شود، به همین دلیل به مسئولان توصیه می‌کنم واحد‌های صنعتی نیمه فعال را فعال کنند.

خوزستان مهد مقاومت و حماسه

او در ادامه گفت: مردم خوزستان حماسه آفریدند و ۲۳ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند و ۳۵ هزار جانباز را امروز در این استان داریم، آزادگان و مدافعان حرم و افتخارات بسیاری در این استان داریم. مردم عرب، بختیاری لر، ترک قشقایی، دزفولی، بهبهانی همه دل‌بسته به‌نظام و اسلام و اهل‌بیت عصمت و طهارت هستند و در این محور محبت و دلدادگی آن‌ها در همه پویش‌های مختلف با هم متحد شده‌اند؛ این اتحاد زمینه اصلی توسعه‌یافتگی خوزستان است و ایستادگی آن‌ها در مقابل استعمار و ایثار در ۸ سال دفاع مقدس نشان از کارنامه درخشان مردم این استان است.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی تصریح کرد: حتماً با حساسیت خواسته‌های مردم این استان را دنبال می‌کنیم، طرح ارزشمندی در زمانی که مقام معظم رهبری سفر داشتند به استان دستور دادند که بخشی از آن اجرا شده و بخشی اجرا نشده که دلایل مختلفی دارد.

او بیان داشت: آن بخشی که اجرا شده برای مردم فوایدی داشته و مابقی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری نیز برای استان امر ضروری است که باید اجرا شود؛ بنابراین ادامه اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری که در دستور کار بوده ضرورتی است که باید در خوزستان مورد تأکید و توجه باشد.

رییسی در ادامه به بحران کرونایی در این استان اشاره کرد و افزود: موضوع مهمی که استان‌های کشور و خوزستان با آن درگیر هستند؛ کرونا است که باید برای ریشه‌کن شدن آن تلاش کرد، یک ظرفیت بیمارستانی وجود دارد که با همت سپاه و دیگر نهاد‌ها ظرف چند روز آینده با اقدامات جهادی که انجام می‌شود.

او اظهار کرد: بیمارستان جدیدی را در استان خواهیم داشت که حداکثر تا هفته آینده بهره‌برداری آن انجام می‌شود تا وضع بیماران بهتر مورد رسیدگی قرار بگیرد و اقدام کادر بهداشت و درمانی هم برای خدمت‌رسانی به مردم استان خوزستان مضاعف شود.

از ظرفیت‌های خوزستان استفاده می‌شود

رییس جمهور با بیان اینکه مساله کار و تلاش و استفاده از ظرفیت‌های استان هم اهمیت دارد، گفت: جوانان تحصیل‌کرده و نیروی انسانی توانمندی را در خوزستان داریم که در توسعه استان باید از آن‌ها بهره‌مند شد؛ آن‌ها آماده اشتغال و کار هستند که باید در اولویت باشند و به مدیران استان تأکید می‌کنم که برای به‌کارگیری نیروی انسانی در استان ظرفیت‌های همین استان باید در اولویت قرار بگیرد که جوانان تحصیل‌کرده و مردم آماده‌به‌کار هستند.

او با اشاره به اینکه ظرفیت نیروی انسانی خوزستان باید اولویت اشتغال‌زایی برای مدیران این استان باشد، بیان کرد: سرمایه‌های مادی این استان جنگل‌های بلوط است که حفظ این جنگل‌ها که از ذخایر کشور باید مورد توجه قرار بگیرد و مردم این منطقه به‌هیچ‌وجه اجازه ندهند که وضعیت اکوسیستم منطقه با خطر مواجه شود و باید کاملاً حفظ شوند و برای نسل‌ها و عصر‌ها بماند.

رییسی ادامه داد: در مورد بازارچه‌های مرزی به این امر اعتقاد دارم که وضع مرزنشینان با کشور‌های دیگر بهبود پیدا کند و در یک قانون سامان‌یافته تجارت با کشور‌های هم‌جوار تحت نظام سازمان‌های مربوطه واردات و صادرات را انجام و اشتغال‌زایی کنند؛ وزیر کشور باید بررسی‌های لازم را در این زمینه داشته باشد.

رییس جمهور تاکید کرد: بازارچه‌های مرزی باید ساماندهی و فعال شوند تا از این طریق از قاچاق کالا جلوگیری شود و بتوان در عین حال یک تجارت و شغل سالمی را برای مرزنشینان داشته باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....