تاریخ انتشار : شنبه 21 فروردین 1400 - 14:01
کد خبر : 42240

تلاش برای آزادسازی نفتکش ایرانی ادامه دارد

تلاش برای آزادسازی نفتکش ایرانی ادامه دارد

بهمن‌ماه سال گذشته بود که نفتکش ایرانی «ام‌تی هورس» به ظن انتقال غیرقانونی سوخت در سواحل اندونزی توقیف شد. اقتصاددان: این اتفاق ۲۰ روز پس از توقیف نفتکش کره جنوبی در خلیج فارس افتاده بود. حال که روز گذشته خبر از آزاد شدن کشتی کره‌ای آمده است سخنگوی وزارت خارجه در رابطه با آخرین وضعیت

بهمن‌ماه سال گذشته بود که نفتکش ایرانی «ام‌تی هورس» به ظن انتقال غیرقانونی سوخت در سواحل اندونزی توقیف شد.

اقتصاددان: این اتفاق ۲۰ روز پس از توقیف نفتکش کره جنوبی در خلیج فارس افتاده بود. حال که روز گذشته خبر از آزاد شدن کشتی کره‌ای آمده است سخنگوی وزارت خارجه در رابطه با آخرین وضعیت کشتی توقیف شده در آب‌های اندونزی می‌گوید رایزنی برای آزادسازی آن کماکان ادامه دارد.

خطیب‌زاده تصریح کرد: موضوع از طریق نصب وکیل و پیگیری قضایی در حال پپگیری است که تا حصول نتیجه نهایی ادامه خواهد داشت. بر مبنای تحقیقات گسترده به نظر می‌رسد تخلفی از سوی کشتی صورت نگرفته باشد. انتظار می‌رود مقامات کشور دوست، اندونزی نسبت به حل و فصل سریع‌تر این مشکل اقدام کند.

علاوه بر کشتی ام‌تی هورس که متعلق به ایران است، نفتکش دیگری با پرچم پاناما و به نام «ام‌تی فرِآ» نیز در آن زمان با اتهام مشابهی توقیف شد. گارد ساحلی اندونزی (باکاملا) ادعا کرده بود زمانی که یکی از کشتی‌های‌ گشت اندونزی متوجه شد سیستم تشخیص موقعیت این شناورها برای گریز از رادار خاموش شده است، اقدام به توقیف آن‌ها کرده است.

نفتکش کره‌ای «هانکوک چمی» ۱۵ دی‌ماه گذشته به همراه ۲۰ خدمه به دلیل مخاطرات زیست‌محیطی و آلودگی نفتی در تنگه هرمز توقیف شده بود. اگرچه صاحب آن و دولت سئول این اتهام را رد کرده بودند. چنانکه خبرگزاری رسمی کره جنوبی مدعی شده بود: ایران اگرچه می گوید توقیف این کشتی صرفاً به خاطر ملاحظات فنی است، اما برخی معتقدند نقش عدم آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران در کره که بیش از ۷ میلیارد دلار ارزش دارد، هم در این زمینه قابل تصور است.

خطیب‌زاده دیروز در رابطه با آزاسازی نفتکش هانکوک گفت: ️در پی تکمیل تحقیقات در مورد تخلف کشتی کره‌ای و بنا به درخواست مالک و دولت کره برای آزادی کشتی، دستور آزادی کشتی از سوی دادستان محترم صادر شد.️ عدم سوء سابقه ناخدا و کشتی در زمینه تخلف در منطقه، زمینه نگاه مثبت دادستان محترم را فراهم کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....