تاریخ انتشار : جمعه 15 آذر 1398 - 15:40
کد خبر : 3399

تقاضا در بازار سکه و طلا در چه وضعی است؟

تقاضا در بازار سکه و طلا در چه وضعی است؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا، کشتی آرای در رابطه با وضعیت بازار سکه و طلا در هفته‌ای که گذشت، اظهار کرد: در هفته اخیر قیمت‌ها در بازار سکه و طلا افزایشی بود. این در حالیست که طی این مدت، قیمت اونس جهانی طلا در حدود ١۴ دلار نوسان داشته که این نوسان چندان

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا، کشتی آرای در رابطه با وضعیت بازار سکه و طلا در هفته‌ای که گذشت، اظهار کرد: در هفته اخیر قیمت‌ها در بازار سکه و طلا افزایشی بود. این در حالیست که طی این مدت، قیمت اونس جهانی طلا در حدود ١۴ دلار نوسان داشته که این نوسان چندان تاثیرگذار بر روی قیمت سکه و طلا در بازار داخلی نبوده است.

وی ادامه داد: علت اصلی صعود قیمت‌ها در بازار داخلی، قیمت ارز بوده است که در این هفته روند روبه رشدی داشت. این وضعیت باعث شد قیمت سکه از حدود چهار میلیون و ۴٠٠ هزار تومان در اوایل هفته تا حدود چهار میلیون و ۶٠٠ هزار تومان نیز افزایش قیمت داشته‌ باشد.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: با توجه به اینکه داد و ستدها در هفته گذشته روال عادی داشته و در بازار افزایش تقاضایی که منجر به افزایش قیمت‌ها شود، وجود نداشته است؛ بنابراین رشد قیمت سکه و طلا در بازار داخل، تنها ناشی از رشد قیمت ارز بوده است.

وی افزود: تغییرات قیمت طلا نیز به همین صورت بوده و قیمت هر گرم طلای ١٨ عیار، در حالیکه در ابتدای هفته ۴٣۶ هزار تومان و ٨٠٠ تومان بود به ۴۴٩ هزار تومان رسید و همانطور که اشاره شد، تقاضای اضافه‌ای در بازار ایجاد نشده است.

کشتی‌آرای با بیان اینکه نوسانات اونس جهانی طلا تقریبا ناچیز بوده و بنابراین تاثیر بسیار کمی بر قیمت‌ها در بازار داخلی داشته است، اعلام کرد: اونس جهانی در ابتدای هفته ١۴۶۵ دلار بود که در روزهای پایانی به ١۴٧۶ دلار رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....