تاریخ انتشار : دوشنبه 15 دی 1399 - 11:38
کد خبر : 30436

تفاوت چشمگیر قیمت خرما از مبدا تا بازار

تفاوت چشمگیر قیمت خرما از مبدا تا بازار

رئیس انجمن ملی خرما گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای با احتساب سود ۴۵ درصدی خرما را عرضه می‌کنند که از ستاد تنظیم بازار تقاضا داریم به این امر ورود کند. محسن رشید فرخی رئیس انجمن ملی خرما با اشاره به اینکه صادرات خرما با مدت مشابه سال قبل تفاوتی نداشته است، اظهار کرد: با توجه به عدم هماهنگی دستگاه‌های دولتی

رئیس انجمن ملی خرما گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای با احتساب سود ۴۵ درصدی خرما را عرضه می‌کنند که از ستاد تنظیم بازار تقاضا داریم به این امر ورود کند.

محسن رشید فرخی رئیس انجمن ملی خرما با اشاره به اینکه صادرات خرما با مدت مشابه سال قبل تفاوتی نداشته است، اظهار کرد: با توجه به عدم هماهنگی دستگاه‌های دولتی در بحث ممنوعیت صادرات باید برای مدت زمان یک تا ۲ سال ضرر دهیم که امسال بحث شیوع  ویروس کرونا بر بحث مواد غذایی تاثیر گذاشته است.

صادرات خرما با سال قبل تفاوتی نداشته است

در اقتصاددان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، فرخی افزود: بنابر دستورالعمل‌های فائو با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در بحث کووید ۱۹، بیماری از طریق حمل و نقل منتقل نمی‌شود.

رشید فرخی با اشاره به اینکه در تولید خرما شرایط مساعدی داشتیم، بیان کرد: با توجه به افزایش تولید در سال زراعی جدید نسبت به سال قبل، موجودی انبار بیشتر است که امیدواریم این روند در سال آینده هم ادامه داشته باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: بنابر آمار صادرات خرما نسبت به سال ۹۸ تفاوتی نداشته، اما در مقایسه با سال ۹۷ کاهشی بوده است.

گرانی خرما ارتباطی به تولیدکننده ندارد

او با اشاره به اینکه گرانی خرما در مغازه‌ها ارتباطی به تولیدکنندگان ندارد، بیان کرد: علی رغم افزایش تورم و هزینه‌های تولید، قیمت خرما نسبت به سال قبل تفاوتی نداشته است، در حالی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای با سود ۴۵ درصدی اقدام به فروش محصول می‌کنند که بار‌ها از ستاد تنظیم بازار تقاضا کردیم که در بحث فروشگاه‌های زنجیره‌ای ورود کند و در صورت بالا بودن سود، آن را کاهش دهد.

رشید فرخی با اشاره به اینکه تفاوت قیمت مبدا تا بازار مقصد بسیار چشمگیر است، گفت: خرما با نرخ‌های بالایی به دست مصرف کننده می‌رسد، در حالی که هیچ منفعتی برای تولیدکننده ندارد.

رئیس انجمن خرما در پایان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد خرمای تولیدی در داخل مصرف می‌شود، تصریح کرد: با توجه به شرایط تحریم و شیوع ویروس کرونا که بر صادرات مواد غذایی تاثیر گذاشته است، امیدواریم ۲۵ تا ۳۰ درصد محصول تولیدی به بازار‌های هدف صادر شود و هم اکنون انجمن درصدد رفع این موانع است.

 

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....