تاریخ انتشار : یکشنبه 23 شهریور 1399 - 11:57
کد خبر : 18358

تغییر آرایش هیئت مدیره بورس تهران

تغییر آرایش هیئت مدیره بورس تهران

شانزدهم شهریورماه بود که شرکت بورس اوراق بهادار در اطلاعیه‌ای در سامانه کدال از برگزاری مجمع عادی عمومی سالانه خود در تاریخ پنج‌شنبه ۲۰ شهریورماه خبر داد. شانزدهم شهریورماه بود که شرکت بورس اوراق بهادار در اطلاعیه‌ای در سامانه کدال از برگزاری مجمع عادی عمومی سالانه خود در تاریخ پنج‌شنبه ۲۰ شهریورماه خبر داد. به

شانزدهم شهریورماه بود که شرکت بورس اوراق بهادار در اطلاعیه‌ای در سامانه کدال از برگزاری مجمع عادی عمومی سالانه خود در تاریخ پنج‌شنبه ۲۰ شهریورماه خبر داد.

شانزدهم شهریورماه بود که شرکت بورس اوراق بهادار در اطلاعیه‌ای در سامانه کدال از برگزاری مجمع عادی عمومی سالانه خود در تاریخ پنج‌شنبه ۲۰ شهریورماه خبر داد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از مشرق: در این اطلاعیه به سهامداران توصیه شده بود که ترجیحا از حضور فیزیکی در مجمع پرهیز کنند اما آخرین مجمع بورس تهران به یکی از پرخبرترین رویدادهای بورس تهران تبدیل شد. تقسیم سود و ارائه پیشنهاد افزایش‌سرمایه از جمله این خبرها بود.

اما پنج‌شنبه هفته گذشته شاهد انتخاب هیات‌مدیره برای بورس تهران بود. هیأت‌مدیره بورس تهران، با حضور بیش از ۷۷ درصد از سهامداران، انتخاب شدند. در این مجمع انتخاب اعضای هیأت‌مدیره بورس تهران مطرح و رای‌گیری شد. انتخاباتی که ترکیب هیأت‌مدیره بورس تهران را پس از مدت‌ها تغییر داد. در این رای‌گیری شرکت‌های صندوق بازنشستگی بانک‌ها، بانک آینده، سرمایه‌گذاری صباتامین، سرمایه‌گذاری اهداف، کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران، سرمایه‌گذاری تدبیر و سرمایه‌گذاری توسعه ملی اعضای هیأت‌مدیره بورس تهران را تشکیل دادند. همچنین به ترتیب گروه مالی ملت، کارگزاری پیشگامان بازار سرمایه و شرکت کیمیاطب ‌مهیا به‌عنوان اعضای علی‌البدل این هیات‌مدیره انتخاب شدند.

بررسی آرای منتشر شده نشان می‌دهد برگزیدگان این انتخابات رای نزدیکی را کسب کرده‌اند و این موضوع احتمال ائتلاف میان برگزیدگان را بیشتر می‌کند. نکته دیگر خالی‌شدن سهم کارگزاری‌ها و افزایش سهم بانک‌ها است. کارگزاری‌ها ۲ کرسی خود را از دست دادند.

در این میان گروه مالی ملت با کمترین اختلاف به‌عنوان عضو علی‌البدل نتوانست به اعضای اصلی رای بیاورد و بانک پاسارگاد پس از سال‌ها از ترکیب هیات‌مدیره خارج شد. یکی از اعضای تازه هیأت‌مدیره شرکت کمتر شناخته‌شده‌ای به نام سرمایه‌گذاری اهداف است. مدیر این شرکت اما برای فعالان بازار کاملا نام‌آشنا است. مصطفی امیدقائمی از مدیران قدیمی بازار است که به هیأت‌مدیره بورس راه پیدا کرده است. البته اسامی نام‌آشنا در این ترکیب کم نیستند.

سیدمهدی سدیدی مدیرعامل صندوق بازنشستگی بانک‌ها و محمد فطانت مدیرعامل بانک‌آینده نیز از دیگر مدیران باسابقه‌ای هستند که در این ترکیب حضور دارند. بدین ترتیب سهم سرمایه‌گذاری‌های بزرگ از هیأت‌مدیره بورس تهران بیشتر شده و باید منتظر ماند و دید مدیرعامل بورس تهران چه ارتباطی را میان اعضای هیأت‌مدیره برقرار می‌کند و هیات‌مدیره چه تصمیمی برای آینده مدیریت بورس تهران خواهد گرفت.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....