تاریخ انتشار : دوشنبه 29 آذر 1400 - 15:27
کد خبر : 71581

تعادل نسبی در بورس

تعادل نسبی در بورس

امروز بورس به مصوبات ستاد اقتصادی دولت واکنش مثبت نشان داد و نیمی از نمادهای بازار سبزپوش شدند. شاخص کل و شاخص هم وزن بورس تهران افزایش یافتند. اقتصاددان: با تصویب بسته ۱۰ بندی حمایت از بورس در ستاد اقتصادی دولت، امروز بازار سهام به تعادل رسید و شاخص کل سبزپوش شد. در معاملات روز

امروز بورس به مصوبات ستاد اقتصادی دولت واکنش مثبت نشان داد و نیمی از نمادهای بازار سبزپوش شدند. شاخص کل و شاخص هم وزن بورس تهران افزایش یافتند.

اقتصاددان: با تصویب بسته ۱۰ بندی حمایت از بورس در ستاد اقتصادی دولت، امروز بازار سهام به تعادل رسید و شاخص کل سبزپوش شد.

در معاملات روز دوشنبه، ۲۹ آذر ۱۴۰۰، شاخص کل بورس پایتخت بار دیگر به کانال ۱٫۳ میلیونی پا گذاشت و با افزایش ۹ هزار و ۸۴۱ واحدی نسبت به دیروز به رقم یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز رشد کرد و با افزایش ۴۰۶ واحدی در سطح ۳۴۳ هزار و ۹۰۱ واحدی ایستاد. اما شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۹ واحد پائین آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۴۳۹ واحد قرار گرفت.

افزایش ارزش معاملات اوراق

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۲۰ هزار و ۷۳۶ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۱۶ هزار و ۴۰۱ میلیارد تومان بود که ۹۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام نیز رشد کرد و با افزایش ۱۵ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۳۹۹ میلیارد تومان رسید که ۳ درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

نمادهای تأثیرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «فولاد»، «پارسان» و «فارس» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند و «کالا»، «برکت» و «خودرو» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «سمگا» و «مادیرا» بیشترین تاثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «شگویا»، «شجم» و «کگهر» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و کالا و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای فرابورس، توسن و مدیریت پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز شنبه، ۲۳۹ نماد رشد قیمت داشتند که ۱۷۲ نماد بورسی و ۶۷ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۲۴۲ نماد کاهش قیمت داشتند که ۱۶۵ نماد بورسی و ۷۷ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۴۸ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۴۹ درصد بازار افت قیمت داشتند.

 تعادل نسبی در بورس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....