تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 - 19:04
کد خبر : 71299

تصویب قطعنامه غیرالزام آور علیه ایران در سازمان ملل

تصویب قطعنامه غیرالزام آور علیه ایران در سازمان ملل

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با مطرح کردن اتهاماتی درباره وضعیت حقوق بشر در ایران با آرای ضعیف قطعنامه‌ای علیه ایران تصویب کرد. به گزارش اقتصاددان به نقل از خبرگزاری رویترز، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با مطرح کردن اتهامات ضد ایرانی قطعنامه‌ای در محکومیت «وضعیت حقوق بشر در ایران» تصویب کرد. این قطعنامه دیروز

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با مطرح کردن اتهاماتی درباره وضعیت حقوق بشر در ایران با آرای ضعیف قطعنامه‌ای علیه ایران تصویب کرد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از خبرگزاری رویترز، مجمع عمومی سازمان ملل متحد با مطرح کردن اتهامات ضد ایرانی قطعنامه‌ای در محکومیت «وضعیت حقوق بشر در ایران» تصویب کرد.

این قطعنامه دیروز پنجشنبه ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر) که طبق روال هر سال توسط کانادا به سازمان ملل ارائه شده بود با آرای ضعیف ۷۸ رای موافق، ۳۱ رای مخالف و ۶۹ رای ممتنع تصویب شد. انگلیس، فرانسه، آلمان، کانادا، رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و بحرین برخی از دیگر حامیان این قطعنامه بودند.

قطعنامه ضدایرانی سازمان ملل پیشتر در ماه نوامبر (۲۶ آبان) در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسیده بود.

از اوایل دهه ۱۹۸۰ قطعنامه‌هایی درباره «وضعیت حقوق بشر ایران» به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه و تصویب شده است. این در حالی است که قطعنامه‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد همانند شورای امنیت الزام آور نیست و صرفا جنبه توصیه‌ای دارد.

ایران همواره به چنین قطعنامه‌هایی بدون توجه به نقض حقوق بشر در کشور‌های اروپایی و آمریکا تصویب می‌شود واکنش نشان داده و آن‌ها را به استفاده ابزاری از موضوع حقوق بشر محکوم کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....