تاریخ انتشار : شنبه 1 آذر 1399 - 13:37
کد خبر : 25068

تصمیمات حمایتی دولت برای کسب و کارها

تصمیمات حمایتی دولت برای کسب و کارها

محمد نهاوندیان گفت: عملیات اجرایی وصول مالیات مستقیم تا بهمن ماه متوقف خواهد شد، برای صدور و تمدید پروانه کسب و کارهای اقتصادی، اشخاص حقیقی نیاز به اخذ گواهی پرداخت مالیاتی نخواهد داشت. به گزارش اقتصاددان به نقل از فارس، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور در مورد تصمیمات حمایتی دولت در زمینه اقتصادی گفت:

محمد نهاوندیان گفت: عملیات اجرایی وصول مالیات مستقیم تا بهمن ماه متوقف خواهد شد، برای صدور و تمدید پروانه کسب و کارهای اقتصادی، اشخاص حقیقی نیاز به اخذ گواهی پرداخت مالیاتی نخواهد داشت.

به گزارش اقتصاددان به نقل از فارس، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور در مورد تصمیمات حمایتی دولت در زمینه اقتصادی گفت: بعضی از این تصمیمات قبلا در اسفند ماه و فروردین امسال که کرونا آغاز شد برای دوره سه ماهه اعمال شده بود.

نهاوندیان تاکید کرد: با توجه به اینکه که محدودیت‌های شدید وجود دارد لذا باید یک فکری برای آثار و تبعات اقتصادی آن می کردیم.

وی با اشاره به اینکه این طرح دارای ۱۴ محور است، اظهار داشت: دو مورد از این ۱۴ تصمیم مربوط به خانوارها، ۹ مورد برای عموم کسب و کار‌ها و سه مورد هم برای کسب و کارهای شدیداً آسیب پذیر است.

رئیس کارگروه اقتصادی ستاد ملی مبارزه با کرونا، در مورد تصمیمات برای خانوارها، تصریح کرد: بر اساس منطقه تصمیم که تعطیلی را در شهرهای با وضعیت قرمز برای گروه ۲، ۳ و ۴ اعمال می شود و در شهر های نارنجی برای کسب و کارهای چهار و سه هستند خانوارهایی که درآمدشان از غیر از درآمد ثابت است بیشتر صدمه می خورند، این خانوارها شناسایی شدند حدود ۳۰ میلیون نفر از جامعه را تحت پوشش قرار دهد دو اقدام برای آنها خواهد شد.

وی افزود: شبیه آن یک میلیونی که در ابتدای سال به خانوارها پرداخت شد، به افراد مورد نظر تخصیص پیدا می‌کند که به صورت تسهیلات است و در واقع کارمزد مربوطه آن را دولت تقبل کرده است و اقساط ۳۰ ماهه آن از محل پرداخت یارانه و معیشتی که در آینده تعلق خواهد گرفت و خود خانوار نیاز به پرداخت از جیب خود ندارند.

نهاوندیان در این زمینه اضافه کرد: دوم از آذرماه تا پایان سال ماهانه به هر کدام از اعضای خانوار معادل ۱۰۰ هزار تومان به سرپرست خانوار پرداخت می شود که جبران قسمتی از این کاهش درآمد را بکند که ان‌شالله به ادعای هم وطنان بتوانیم از این شرایط خارج شویم.

وی در مورد اقدامات ستاد برای کسب و کارها افزود: عملیات اجرایی وصول مالیات مستقیم تا بهمن ماه متوقف خواهد شد، برای صدور و تمدید پروانه کسب و کارهای اقتصادی اشخاص حقیقی نیاز به اخذ گواهی پرداخت مالیاتی نخواهد داشت.

نهاوندیان تصریح کرد: در مورد اظهارنامه مالیات ارزش افزوده که هر سه ماه باید واحدهای اقتصادی پر کنند، تسلیم آن برای دوره سوم و چهارم سال ۹۹ یک ماه تمدید می‌شود که در این مدتی که کسب و کارها تعطیل هستند این فشار زمانی از روی آنها برداشته شود.

وی افزود: جرائم پرداخت نشده بدهی مالیات و عوارض قانون تجمیع عوارض تا پایان سال ۹۹ تمدید میشود که فرصت بیشتری خواهند داشت. مهلت قانونی برای اعتراض به اوراق مالیاتی که ابلاغ می‌شود به مدت یک ماه و نیم این اعتراض تمدید خواهد می‌شود.

رئیس کمیته اقتصادی ستاد ملی مبارزه با رکونا گفت: در مورد مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی عملکرد اشخاص حقوقی که در فاصله آذر و دی زمان آنها باشد تا پایان بهمن ماه تمدید می شود و برای ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده تا آخر بهمن ماه این مهلت تمدید می‌شود.

وی در مورد صدور مجوزها گفت: همه مجوزهایی که هر دستگاهی لازم بود صادر کند اگر زمان آن تا اول بهمن ماه به پایان می رسد به طور اتوماتیک تا بهمن ماه تمدید می‌شود و نیازی به مراجعه به نهادها و دستگاه‌ها در این دو ماه نخواهند داشت.

نهاوندیان در مورد پرداخت عوارض پیشه شهرداری ها اظهار داشت: محلت این عوارض تا اول بهمن ماه تمدید شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور در مورد تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا برای کسب و کارهای شدیداً آسیب دیده در دوران تعطیلات بیان داشت: در کارگروه اقتصادی ستاد ملی مبارزه با کرونا ۱۴ رسته به عنوان رسته های آسیب دیده شدید شناسایی شد مانند واحدهای گردشگری که مقدار زیادی از کسب و کارهای آنها از دست رفته است.

وی افزود: اقساط تسهیلات دریافتی آنها که مورد پرداخت آنها در آذر ماه است یک ماه تنفس خواهند داشت و به پایان دوره می‌رود تا مشمول هیچ جریمه تأخیر نشوند و اگر هم پرداخت دفعی داشتند آن هم یک ماه تمدید می‌شود.

نهاوندیان بیان داشت: اگر خدای نکرده در فاصله آذر ماه که تعطیلات کسب و کار بوده مشکلات مالی طوری شد که از این واحدها کسی با چک برگشتی مواجه شود با مراجعه به بانک آثار مترتبه چک برگشتی که تنبیهاتی در سیستم بانکی است آن آثار انجام نمی شود اما لازم است به بانک مراجعه کنند و شرایط خود را اعلام کنند و همچنین در این واحدها قبض گازی که مهلت زمانی پرداخت آنها از اول آذر است تا پایان دی این مهلت به مدت دو ماه امهال خواهد شد و بعد می‌تواند پرداخت کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....