تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تیر 1400 - 11:34
کد خبر : 53428

تشکیل کارگروه رفع موانع تولید برای بانوان کارآفرین

تشکیل کارگروه رفع موانع تولید برای بانوان کارآفرین

حسینی، مشاور وزیر صمت در امور زنان و خانواده با اشاره به اقدامات انجام شده در حمایت از زنان شاغل و کارآفرین، از راه‌اندازی و تشکیل کارگروه رفع موانع تولید برای زنان کارآفرین خبر داد. فاطمه سادات حسینی در حاشیه نشست بانوان کارآفرین برتر و مشاوران امور زنان با وزیر صمت که بعدازظهر امروز (۲۱ تیرماه)

حسینی، مشاور وزیر صمت در امور زنان و خانواده با اشاره به اقدامات انجام شده در حمایت از زنان شاغل و کارآفرین، از راه‌اندازی و تشکیل کارگروه رفع موانع تولید برای زنان کارآفرین خبر داد.

فاطمه سادات حسینی در حاشیه نشست بانوان کارآفرین برتر و مشاوران امور زنان با وزیر صمت که بعدازظهر امروز (۲۱ تیرماه) برگزار شد، با تاکید بر نقش مهم زنان در خانواده و جامعه و همچنین موفقیت‌های آنان در زمینه‌های مختلف فعالیت اقتصادی، سرمایه‌گذاری و اشتغال، گفت: دفتر امور زنان و خانواده در وزارت صمت با یک نگاه جامع درون سازمانی و برون سازمانی اقدام به تدوین سند راهبردی زنان و خانواده به عنوان نقشه راه کرد که امروز با حضور وزیر صمت از آن رونمایی شد و به زودی به سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه ابلاغ خواهد شد.

  به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار ، مشاور وزیر صمت در امور زنان و خانواده به تکمیل بانک جامع آماری زنان شاغل در وزارتخانه و همچنین بانوان کارآفرین مرتبط با وزارت صمت اشاره کرد و افزود: در همین راستا، تدوین دانشنامه زنان فرهیخته هم در داخل وزارتخانه و هم برای بانوان فرهیخته کارآفرین و مدیران شرکت‌های بزرگ در سراسر کشور به صورت جدی در دفتر امور زنان و خانواده وزارت صمت در حال پیگیری است.

حسینی، راه‌اندازی کلینیک‌ در حوزه‌های مختلف مشاوره خانواده، سلامت و کسب و کار و همچنین ایجاد میر خدمت را از دیگر برنامه‌های این دفتر اعلام کرد و گفت: با توجه به ظرفیت ایجاد شده در این خصوص، امیدواریم همزمان با عید غدیر خم بتوانیم این طرح‌ها را افتتاح کنیم.

مشاور وزیر صمت در امور زنان و خانواده در بخش دیگر صحبت‌های خود بر توانمندی، تخصص و دانش بانوان شاغل تاکید و تصریح کرد: علی‌رغم داشتن تخصص، تجربه و شایستگی لازم، سهم زنان در رده‌های مدیریتی بسیار ناچیز است و لازم است در این زمینه یک نگاه جدی و ویژه وجود داشته باشد که خوشبختانه این موضوع مورد تایید و تاکید وزیر صمت نیز است‌.

حسینی تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ویژه بانوان کارآفرین و فعال در حوزه‌های تولیدی را از برنامه‌های مهم دفتر امور زنان و خانواده اعلام کرد و اظهار داشت: امیدواریم با تشکیل این کارگروه در معاونت طرح و برنامه و شبکه سازی و سازماندهی فعالیت‌های زنان کارآفرین و شاغل مرتبط با وزارت صمت، بتوانیم گام‌های اثرگذاری در راستای توان افزایی، تعامل و هم افزایی برداریم و در پیشبرد اهداف وزارت صمت موفق عمل کنیم.

وی در حالیکه تعداد بانوان کارآفرین مشغول در شهرک‌های صنعتی و سازمان‌های صمت استانی را به ترتیب ۷۲۹ و هزار و ۶۳ نفر اعلام کرد و بررسی انعقاد تفاهم‌نامه‌های دو و یا چند جانبه با مدیر عاملان شرکت‌های بزرگ برای اجرای پروژه‌های مختلف خبر داد.

گفتنی است بعد ازظهر امروز نخستین نشست بانوان کارآفرین ‌و برتر و مشاوران امور زنان و خانواده با وزیر صمت برگزار شد که در آن علاوه بر رونمایی سند راهبردی این دفتر، تعدادی از بانوان کارآفرین و موفق در حوزه‌های مختلف ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و نوع فعالیت واحد خود، مشکلات، چالش‌ها و پیشنهادات خود را در راستای تسهیل فعالیت بانوان در عرصه‌های مختلف اقتصادی مطرح کردند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....