تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 دی 1400 - 15:52
کد خبر : 75049

تزریق اعتماد و انگیزه برای بهبود اقتصاد جهان

تزریق اعتماد و انگیزه برای بهبود اقتصاد جهان

در سال ۲۰۲۱، واردات و صادرات چین به ۶٫۰۵ تریلیون دلار رسید که برای اولین بار از مرز ۶ تریلیون دلار عبور کرد. و استفاده واقعی این کشور از سرمایه خارجی به رکورد جدیدی نزدیک به ۱٫۱۵ تریلیون یوان (۱۸۱ میلیارد دلار) رسید. همانطور که داده ها نشان داد، چین دستاوردهای قابل توجهی در پیشبرد

در سال ۲۰۲۱، واردات و صادرات چین به ۶٫۰۵ تریلیون دلار رسید که برای اولین بار از مرز ۶ تریلیون دلار عبور کرد. و استفاده واقعی این کشور از سرمایه خارجی به رکورد جدیدی نزدیک به ۱٫۱۵ تریلیون یوان (۱۸۱ میلیارد دلار) رسید.

همانطور که داده ها نشان داد، چین دستاوردهای قابل توجهی در پیشبرد توسعه اقتصادی به دست آورده است، گام های جدیدی در ساختن پارادایم توسعه جدید برداشته و شاهد نتایج جدیدی در پیگیری توسعه با کیفیت بالا بوده است.

عملکرد تجارت خارجی چین منعکس کننده انعطاف پذیری قوی و سرزندگی اقتصاد چین است. تجارت خارجی این کشور در سال گذشته از مرز ۵ تریلیون و ۶ تریلیون دلار فراتر رفت، در حالی که در سال گذشته بیش از ۴ تریلیون دلار بود.

واردات و صادرات چین با شرکای تجاری عمده به افزایش پایداری دست یافت و مدل‌های تجاری آن در سال ۲۰۲۱ بیشتر بهینه شد.

طی سال گذشته، شرکت های خصوصی در این کشور نقش فعال تری در تجارت خارجی داشتند. واردات و صادرات محصولات مکانیکی و الکتریکی کشور شتاب رشد خوبی را حفظ کرد. و استفاده واقعی از سرمایه خارجی در صنعت فناوری پیشرفته و بخش خدمات چین به ترتیب ۱۷٫۱ درصد و ۱۶٫۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت. تجارت خارجی و جریان ورودی سرمایه‌گذاری خارجی این کشور از نظر کمی و کیفی بهبود مستمری داشته است.

اقتصاد چین عملکرد پایدار خود را در برابر پس زمینه ای که مشخصه آن ضربه یک اپیدمی عظیم در جهان بود و تحول سریعتری برای تغییرات عمده در یک قرن در آن دیده نشده بود، حفظ کرده است. از طرفی محیط بیرونی اقتصاد آن به طور فزاینده ای پیچیده‌تر، تیره و تارتر و نامطمئن‌تر شده بود، ولی با این وجود پایه و اساس توسعه صنعتی اقتصاد چین دائما در حال تحکیم بود و سرزندگی توسعه اقتصادی آن افزایش یافت.

بسیاری از سازمان های اقتصادی بین المللی پیش بینی کرده‌اند که رشد سالانه اقتصاد چین در سال ۲۰۲۱ از رشد مورد انتظار سایر اقتصادهای بزرگ پیشی گرفته است.

پیشتازی چین در جهان از نظر مهار کووید-۱۹ یک عامل اساسی و پشتوانه موقعیت پیشرو آن در جهان در پیگیری توسعه اقتصادی بوده است.

چین در مواجهه با تغییرات مکرر ویروس، به استراتژی کلی پیشگیری از موارد وارداتی (از خارج از کشور) و عفونت مجدد داخلی و «سیاست پویای صفر مورد» پایبند بوده و به طور مداوم پوشش واکسیناسیون را بهبود بخشیده است و بدین شکل زیربنای محکمی برای متعادل کردن پیشگیری و کنترل همه‌گیری و همچنین توسعه اقتصادی و اجتماعی ایجاد کرد.

چین نه تنها به عملکرد پایدار اقتصاد خود دست یافته است، بلکه به حفظ ثبات زنجیره صنعتی و زنجیره تامین جهانی همراه با شرکای تجاری خود کمک کرده است، و به طور موثر به مبارزه جهانی علیه ویروس و بهبود اقتصاد جهانی کمک می کند.

نقش چین به عنوان یک لنگر و محرک برای اقتصاد جهانی هر روز آشکارتر می شود، و این ثابت می کند که اصرار چین برای هماهنگی موثر در واکنش به کووید-۱۹ با توسعه اقتصادی و اجتماعی و اجرای سیاست های کلان اقتصادی محتاطانه، حرکتی واقعا مسئولانه توسط یک کشور بزرگ است وبرای کمک به بهبود و توسعه اقتصاد جهانی سودمند است.

«جاذبه مغناطیسی» چین برای سرمایه گذاری خارجی همچنان در حال افزایش است و فرصت های عظیم ارائه شده توسط بازار فوق العاده بزرگ این کشور را نشان می دهد.

چین بیش از ۱٫۴ میلیارد نفر جمعیت دارد و یک گروه جمعیتی بیش از ۴۰۰ میلیون نفر با درآمد متوسط دارد که مقیاس و پتانسیل بازار مصرف آن را بی نظیر می کند. علاوه بر این، از آنجایی که این کشور دارای امکانات کامل صنعتی حمایتی، زیرساخت های سالم، منابع انسانی غنی و سایر مزایای برجسته است و به طور مداوم محیط تجاری خود را بهبود بخشیده است، جذابیت بیشتری برای سرمایه گذاران خارجی نشان خواهد داد.

بر اساس گزارشی که اخیراً توسط کی‌پی‌ام‌جی، یکی از بزرگترین شرکت‌های خدماتی و سرویس‌دهنده در جهان منتشر شد، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲، سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی چین (FDI) همچنان تنومند باقی بماند.

ز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....