تاریخ انتشار : دوشنبه 20 بهمن 1399 - 10:57
کد خبر : 34529

تردید حقیقی‌های بورس برای خرید سهام

تردید حقیقی‌های بورس برای خرید سهام

بازار سهام امروز برای دومین جلسه پیاپی در مدار مثبت معاملات قرار دارد. به طوری که تا پایان ساعت اول معاملات، شاخص کل بورس تهران با رشد ۲۴ هزار واحدی (معادل ۲.۱ درصد) همراه شده و شاخص هم‌وزن هم حدود ۰.۲ درصد به ارتفاع خود افزوده است.   به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان،

بازار سهام امروز برای دومین جلسه پیاپی در مدار مثبت معاملات قرار دارد. به طوری که تا پایان ساعت اول معاملات، شاخص کل بورس تهران با رشد ۲۴ هزار واحدی (معادل ۲.۱ درصد) همراه شده و شاخص هم‌وزن هم حدود ۰.۲ درصد به ارتفاع خود افزوده است.

  به گزارش اقتصاددان به نقل از بورسان، اما نکته مهم بازار امروز افزایش مجدد فشار فروش‌ها است. به طوری که نمادهای بزرگ مثل دیروز قفل در صف خرید نیستند و بسیاری از نمادهای کوچک و متوسط بازار هم دوباره به مدار منفی معاملات رفته‌اند. به طوری که شاخص هم‌وزن نسبت به دقایق نخست بازار عقب‌نشینی کرده و میزان رشد آن محدود شده است.

در بین صنایع بزرگ‌تر بازار خودروسازان، پالایشی‌ها و شیمیایی‌ها با بیشترین فشار فروش مواجه‌اند. اغلب صنایع کوچک و متوسط بورس هم امروز با چنین وضعیتی مواجه شده‌اند.

افزایش فشار فروش منجر شده تا ارزش معاملات هم رشد جالب توجهی داشته باشد. به طوری که طی ساعت اول بازار امروز ارزش معاملات خرد به رقم جالب توجه ۶۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است. تا اینجای کار خودروسازها، پالایشی‌ها و فلزات صنایع پرمعامله بازار بوده‌اند. در بین نمادها هم پالایشی یکم، دارا یکم و شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشته‌اند.

دیگر نکته مهم معاملات امروز، خروج پول حقیقی در یک روز مثبت است. تا اینجای کار حقیقی‌ها خالص فروش حدود ۴۵۰ میلیارد تومانی را ثبت کرده‌اند. به عبارتی دیگر به نظر می‌رسد افزایش فشار فروش منجر به ترس دوباره سهامداران زیان‌دیده شده و باعث شده تا به سرعت در سمت فروش سهام فعال شوند.

صف‌های خرید و فروش سهام در بازار امروز هم‌گرا شده‌اند. به طوری که تا اینجای کار ۱۷ درصد نمادها با صف خرید همراهند و ۲۲ درصد نمادها هم با صف فروش مواجه شده‌اند. ارزش این صف‌های خرید در حالی حدود ۱۵۵۰ میلیارد تومان است که ارزش صف فروش‌ها هم به ۱۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....