تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 دی 1401 - 15:37
کد خبر : 112368

ترخیص ۴۰۰ میلیون دلار دارو

ترخیص ۴۰۰ میلیون دلار دارو

 پیکان پور، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از آزاد شدن ۴۰۰ میلیون دلار اقلام دارویی در بازه زمانی دو ماه اخیر خبر داد. محمد پیکان پور  با بیان اینکه ۴۰۰ میلیون دلار دارو در دو ماه اخیر ترخیص شد، تاکید کرد: برای اقلام باقی مانده در گمرک اقدامات اساسی صورت

 پیکان پور، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از آزاد شدن ۴۰۰ میلیون دلار اقلام دارویی در بازه زمانی دو ماه اخیر خبر داد.

محمد پیکان پور  با بیان اینکه ۴۰۰ میلیون دلار دارو در دو ماه اخیر ترخیص شد، تاکید کرد: برای اقلام باقی مانده در گمرک اقدامات اساسی صورت گرفته است از سوی دیگر با واردات این مقدار دارو ذخیره اقلام دارویی کشور از ۳۰ درصد به حدود ۶۰ درصد تا ابتدای دی ماه رسیده است.

وی افزود: با توجه به کمبود داروهای خاصی در چند ماه اخیر مانند استامینوفن و پروفن تلاش شبانه روزی داشتیم تا این کمبود ها جبران شود به طوری که تولید داروی استامینوفن از یک میلیون و ۲۰۰ عدد در مهر ماه به بیش از هفت میلیون عدد در آبان ماه رسیده است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از بازار   ،  مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در مورد داروی سوسپانسیون پروفن گفت: تولید این دارو از ۳۰۰ هزار در مهر ماه دو میلیون و ۳۰۰ هزار رسیده و تولید آنتی بیوتیک نیز به بیش از پنج میلیون افزایش یافته است همچنین به منظور افزایش تولید بعضی از خطوط تولید بصورت سه شیفته مشغول به کار شدند تا کمبود ها را جبران کنند که جا دارد از تولیدکنندگان حمایت شود.

پیکان پور همچنین از فعالیت سه شیفته واحدهای سرم سازی خبر داد به صورتی که حتا در روز جمعه نیز مشغول به کار هستند تا موجودی بازار را به اشباع برسانند همچنین کمبودهای دارویی نیز با واردات جبران می شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....