تاریخ انتشار : یکشنبه 28 شهریور 1400 - 15:41
کد خبر : 61270

ترخیص کالای ملوانی در آبادان از سر گرفته شد

ترخیص کالای ملوانی در آبادان از سر گرفته شد

مدیرکل گمرک آبادان گفت: تخلیه و ترخیص کالاهای ملوانی متوقف شده در اسکله بندر آبادان، چوئبده و اروندکنار، به دنبال دستور استاندار خوزستان از روز شنبه از سر گرفته شد. اقتصاددان: محمدرضا پارسااصیل بیان کرد: کالاهای مصرفی نظیر مواد خوراکی برای جلوگیری از فاسد شدن و انقضای تاریخ مصرف و کالاها اشتعالزا که در لنج‌های

مدیرکل گمرک آبادان گفت: تخلیه و ترخیص کالاهای ملوانی متوقف شده در اسکله بندر آبادان، چوئبده و اروندکنار، به دنبال دستور استاندار خوزستان از روز شنبه از سر گرفته شد.

اقتصاددان: محمدرضا پارسااصیل بیان کرد: کالاهای مصرفی نظیر مواد خوراکی برای جلوگیری از فاسد شدن و انقضای تاریخ مصرف و کالاها اشتعالزا که در لنج‌های چوبی هستند در اولویت تخلیه و ترخیص قرار دارند.

وی افزود: پیشتر طبق مصوبه سال ۹۹ و در راستای ساماندهی ورود کالاهای ملوانی به منظور رونق کسب و کار و معیشت مردم منطقه و جلوگیری از ورود کالای قاچاق، محدودیت‌هایی برای حمایت از تولید داخل از سوی کمیسیون مبارزه با کالا و ارز به سازمان‌های مربوطه ابلاغ شد.

پارسااصیل افزود:با توجه به شرایط خاص همچون شیوع کرونا، و برگزاری انتخابات امسال ،چون هیچ مصوبه جدیدی نرسیده بود، مبنای بر آخرین ابلاغیه در سال ۹۹ گذاشته شد و در این راستا اواخر تیر نامه ابلاغ شد که این نامه برای ساماندهی کالا در سال ۱۴۰۰یک فرآیند جدیدی را تعریف کرده بود که این فرآیند با چیزی که پیش‌بینی شده مغایرت داشت.

وی ادامه داد: در این رابطه طبق دستورالعمل ترخیص کالاها متوقف و لنج‌هایی که سفر اول، دوم و سوم داشتند، حدود ۲ تا سه هفته در اسکله پهلو متوقف شدند که با پیگیری ناظر گمرکات استان خوزستان و گمرک آبادان و پس از بازدید استاندار خوزستان از اسکله‌های اروندکنار و چوئبده به خاطر مخاطراتی همچون انباشت کالاها و لنج‌های چوبی تا وقتی که مصوبه جامع‌تری تدوین و ابلاغ شود بر اساس دستور فرمانداری آبادان و شورای تامین و استانداری این موضوع مطرح و دستور ترخیص کالا تا ابلاغ مصوبه جدید در حال انجام است.

هفت تن صادرات هوایی از آبادان به مقصد کویت انجام شد

وی در ادامه به صادرات هوایی از فرودگاه بین المللی آیت اله جمی آبادان اشاره کرد و گفت: بعد از چند سال وقفه با ایجاد زیرساخت‌های به وجود آمده از سوی شرکت فرودگاه‌ها و حمایت سازمان منطقه آزاد اروند اولین محموله شامل هفت تن ماهی و میگو به کشور کویت صادر شد.

مدیر کل گمرک آبادان با بیان اینکه امید است با شروع این کار بقیه صادرکننده‌ها نیز به این باور برسند و برای صادرات از این فرودگاه تشویق شوند گفت: فرودگاه آبادان به دلیل نزدیکی به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس برای صدور کالاهایی که بیشتر محصولات خوزستان است و باید تازه و سریع به مقصد برسند یک مزیت است.

پارسااصیل ادامه داد: در این راستا تمام تشریفات گمرکی صادرات هوایی محموله بارگیری کمتر از ۲ ساعت است و پیش‌بینی می‌شود اگر صادرکننده‌ها حضور بیشتری داشته باشند و کار روتین شود تشریفات گمرکی کمتر از یک ساعت می‌رسد.

وی افزود: سعی کردیم تشریفات کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیت کالا در اسرع وقت انجام شود و خوشبختانه با فروکش کردن کرونا برخی از کشورها مرزهای خود را بازتر کردند و تجار ما نیز خود را با شرایط موجود وفق دادند.

وی از روند افزایش صادرات و واردات در آبادان خبر داد و گفت: در این رابطه کالای اساسی یا مواد اولیه کارخانه‌جات، قطعات لوازم یدکی واحدهای تولیدی با مساعدت ترخیص شده و با اخذ تعهد برای این کالاها اجازه می‌دهیم که کالاها را ترخیص کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....