تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 خرداد 1400 - 17:25
کد خبر : 48279

ترامپ: همه فهمیدند حق با من بود!

ترامپ: همه فهمیدند حق با من بود!

دونالد ترامپ از ادعایش درباره اینکه منشا کروناویروس آزمایشگاهی در ووهان چین بوده و همچنین استفاده از لفظ “ویروس چینی” برای آن که از سوی بسیاری نژادپرستانه و مقصر افزایش خشونتها علیه آسیایی-آمریکایی ها خوانده شد دفاع کرد. به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای اظهار کرد:

دونالد ترامپ از ادعایش درباره اینکه منشا کروناویروس آزمایشگاهی در ووهان چین بوده و همچنین استفاده از لفظ “ویروس چینی” برای آن که از سوی بسیاری نژادپرستانه و مقصر افزایش خشونتها علیه آسیایی-آمریکایی ها خوانده شد دفاع کرد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در بیانیه‌ای اظهار کرد: حالا همه قبول می‌کنند که وقتی از همان اوایل ووهان را به عنوان منشا کووید-۱۹ معرفی کردم حق با من بود؛ ویروسی که گاهی به آن تحت عنوان ویروس چین اشاره شد.

مقامها و کارشناسان ارشد حوزه سلامت عمومی آمریکا هر چه بیشتر بر لزوم انجام تحقیقاتی عمیقتر درباره منشا کروناویروس تاکید می کنند اما تا کنون سند و مدرک قطعی درباره درز این ویروس از یک آزمایشگاه به بیرون وجود نداشته است. کارشناسان و مقامها همچنین متذکر می شوند حتی اگر که این ویروس از یک لابراتوار به بیرون درز کرده، معنایش این نیست که این ویروس در یک لابراتوار ساخته شده است.

با این حال ترامپ و جمهوریخواهان دیگر در کنگره در حال اعلام پیروزی بوده و دموکراتها را به جهت انجام یک تحقیقات تحت فشار قرار داده‌اند.

ترامپ بیان کرد: برای من از همان ابتدا این مساله واضح بود اما طبق معمول به شدت مورد انتقاد قرار گرفتم. حالا آنها همه دارند می گویند، حق با او بود. متشکرم!

ترامپ و مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق دولتش جزو اولین کسانی بودند که درز کردن از یک آزمایشگاه را مقصر آغاز شیوع این ویروس خواندند.

نه ترامپ و نه پامپئو نهایتا هیچ سند و مدرکی برای ادعایشان ارائه نکردند.

سازمان بهداشت جهانی ماه فوریه گذشته از مردم خواست از ذکر الفاظی همچون “ویروس ووهان” یا “ویروس چینی” از بابت این نگرانی که باعث واکنش تند علیه آسیایی‌ها شود خودداری کنند اما ترامپ هرگز به این توصیه عمل نکرد و محققان دریافته‌اند که توئیتهایی او منجر به افزایش واکنش تند و منفی علیه آسیایی‌ها شدند. چند روز پیش یک گروه فعال حقوق مدنی از ترامپ به خاطر این که کووید-۱۹ را “ویروس چین” خواند، شکایت کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....