تاریخ انتشار : دوشنبه 26 خرداد 1399 - 22:58
کد خبر : 10393

تداوم عقب نشینی طلای سیاه/ بازهم پای کرونا در میان است

تداوم عقب نشینی طلای سیاه/ بازهم پای کرونا در میان است

در اولین روز معاملاتی هفته جاری بهای طلای سیاه در بازارهای جهانی کاهش یافت. شاخص نفت خام برنت با کاهش بیش از دو درصدی از جمعه گذشته کار خود را آغاز کرد اما هم اکنون در محدوده ٣٨ دلار و ۸۸ سنت قرار دارد. همچنین شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا نیز با آفتی مشابه بذنت هم اکنون

در اولین روز معاملاتی هفته جاری بهای طلای سیاه در بازارهای جهانی کاهش یافت.

شاخص نفت خام برنت با کاهش بیش از دو درصدی از جمعه گذشته کار خود را آغاز کرد اما هم اکنون در محدوده ٣٨ دلار و ۸۸ سنت قرار دارد.

همچنین شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا نیز با آفتی مشابه بذنت هم اکنون در محدوده ٣۵دلار و ۴١ سنت قرار دارد.

گفتنی است قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت روز جمعه (۲۳ خردادماه) ۳۸ دلار و ۷۳ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۳۶ دلار و ۲۶ سنت بود.

تحلیلگران معتقدند احیای تقاضا برای نفت در یک روند بسیار آهسته قرار دارد و موج جدید ابتلا مطمئنا نگرانیها را نسبت به طولانی شدن روند احیای تقاضا برخواهد انگیخت.

در این بین تشدید شیوع کرونا در آمریکا به عنوان بزرگترین مصرف‌کننده نفت خام جهان نگرانی‌هایی را در مورد چشم‌انداز تقاضای نفت به وجود آورد. تنها در روز یکشنبه بیش از ۲۵٫۰۰۰ نفر مبتلای جدید در آمریکا به ثبت رسید و ایالت‌های بیشتری شامل فلوریدا و تگزاس گزارش دادند تعداد مبتلایان جدید آنها رکورد زده است.

قابل ذکر است نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس روز پنج شنبه برای بررسی وضعیت بازار نفت و ارایه توصیه به گروه اوپک پلاس در زمینه کاهش تولید برگزار می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....