تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 آذر 1399 - 13:48
کد خبر : 26540

تخم مرغ وارد کانال ۴۰ هزار تومانی شد!

تخم مرغ وارد کانال ۴۰ هزار تومانی شد!

بعد از آرام گرفتن قیمت مرغ در بازار این بار نوبت تخم مرغ رسید تا قیمت های جدیدی از خود در بازار ثبت کند؛ قیمت امروز هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی به ۴۰ هزار تومان هم فراتر رفته است. با توجه به مشکلاتی که برای تامین نهاده های دام و طیور وجود دارد قیمت

بعد از آرام گرفتن قیمت مرغ در بازار این بار نوبت تخم مرغ رسید تا قیمت های جدیدی از خود در بازار ثبت کند؛ قیمت امروز هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی به ۴۰ هزار تومان هم فراتر رفته است.
با توجه به مشکلاتی که برای تامین نهاده های دام و طیور وجود دارد قیمت تخم مرغ نیز در بازار افزایش یافته است هرچند که به خرابی اوضاع مرغ نیست.

به گزارش اقتصاددان به نقل از  اسکناس، در حالی که قیمت مصوب هرکیلوگرم تخم مرغ فله ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و قیمت هرشانه تخم مرغ با این صورت حدود ۲۷ تا ۲۸ می شود قیمت این محصول در تهران  بر اساس مشاهدات میدانی به ۳۵ هزار تومان تا ۳۸ هزار تومان رسیده است یعنی حدود ۱۰ هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب به فروش می رسد.
قیمت تخم مرغ بسته بندی شده اوضاع خراب تری دارد به طوری که حداکثر قیمت مصوب این محصولات نیز به تازگی ۳۱ هزار تومان تعیین شده است اما شرکت ها تخم مرغ های ۲۰ عددی را به این قیمت می فروشند و حتی برخی شرکت ها برای تخم مرغ ۲۰ عددی قیمت ۳۸ هزار تومان را تعیین کرده اند.
تخم مرغ ۳۰ عددی بسته بندی شده و به اصطلاح شناسنامه دار که باید حداکثر ۳۱ هزار تومان قیمت داشته باشد در بازار نیست.  برخی خرده  فروشی ها هر شانه تخم مرغ را تا قیمت ۴۳ هزار تومان به فروش رساندند و قیمت فروش دانه ای تخم مرغ هم  با افزایش بیشتری روبرو شده است.یکی از خریداران تخم مرغ گفت: انتظار این بود که قیمت تخم مرغ به تناسب نرخ مر غ کاهش داشته باشد اما در کمال تعجب مشاهده کردیم که عکس این انتظار رخ داده و تخم مرغ گران و مرغ ارزان شد.
وی خاطر نشان کرد: تخم مرغ در سبد کالای افراد دارای درآمد پایین نقش اصلی را دارد و بهتر است که مسئولان تنظیم بازار و تعیین قیمت به این اقشار هم توجه داشته باشند.
این افزایش قیمت در حالی صورت می گیرد که قیمت مصوب هر شانه تخم مرغ بین ۱۸ تا ۲۸ هزار تومان تعیین شده است و با این حساب هر شانه تخم مرغ توسط برخی خرده فروش ها حدود ۱۴  الی ۱۵ هزار تومان گرانتر  از قیمت مصوب به فروش می رسد.
از سوی دیگر تخم مرغ بخشی از سبد  مصرفی خانواده های متوسط و پایین جامعه را شامل می شود. از این اقدام عاجل در جهت حل مشکلات تولید کنندگان، نظارت بر بازار و اتخاذ تدابیری برای  عدم ورود دلالان  به بازار تخم مرغ تدابیری است که تا دیر نشده باید توسط مسئولین صورت گیرد. در همین خصوص نبی پور، سخنگوی اتحادیه مرغداران میهن با تاکید بر اینکه مولف‌های دیگر تولید تخم مرغ نیز افزایش قابل توجهی داشته است، گفت: هزینه تمام شده تولید هر کیلوگرم تخم مرغ به ۱۶ هزار تومان رسیده است.
نبی پور معتقد است؛ با توجه به هزینه تمام شده تولید تخم مرغ قیمت مصوب آن باید افزایش داشته باشد.
وی ۱۶ هزار و ۵۰۰ تا ۱۷ هزار تومان را قیمت مصوب مناسب برای هر کیلوگرم تخم مرغ با توجه به هزینه تمام شده دانست، نبی پور همچنین قیمت مصوب کنونی هر کیلوگرم تخم مرغ را ۱۲ هزار تومان عنوان کرد.
چندی پیش نیز گفتنی است کاظم خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی  درباره تخم مرغ گفته بود: فشار زیادی روی تولید کنندگان تخم مرغ هست و این‌ها تقاضا‌هایی برای صادرات دارند، اما قیمت همان قیمت مصوب است.
او افزود: واسطه‌ها در بازار مرغ حذف شده اند و در تدارک کنترل بازار تخم مرغ هم هستیم.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....