تاریخ انتشار : دوشنبه 14 آذر 1401 - 22:32
کد خبر : 109199

تخلف در برخی مزون‌ها با فروش داروی قاچاق

تخلف در برخی مزون‌ها با فروش داروی قاچاق

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: موارد ابتلا به قند خون، آب مروارید و زخم معده با مصرف داروهای گیاهی با مواد شیمیایی افزایش می یابد.   سیدعلی فاطمی گفت: متاسفانه در برخی از مزون ها به صورت غیر قانونی، تبلیغ داروی خارجی قاچاق را به مشتریان خود کرده و در مواردی اقدام به فروش

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران گفت: موارد ابتلا به قند خون، آب مروارید و زخم معده با مصرف داروهای گیاهی با مواد شیمیایی افزایش می یابد.

 

سیدعلی فاطمی گفت: متاسفانه در برخی از مزون ها به صورت غیر قانونی، تبلیغ داروی خارجی قاچاق را به مشتریان خود کرده و در مواردی اقدام به فروش دارو می کنند که این کار تخلف محسوب می شود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان   ،   او افزود: متاسفانه برخی افراد پودر داروی شیمیایی مانند کورتون را برای داروهای گیاهی چاق کننده استفاده کرده که  مصرف کورتون  سبب بروز عوارضی مانند افزایش قند خون، آب مروارید، زخم معده و در بلند مدت باعث بروز پوکی استخوان در بین افراد مصرف کننده خواهد شد.

فاطمی گفت: در برخی از موارد نادر افراد تبلیغ داروی قاچاق خارجی مشابه تولید داخل را کرده و به مراجعه کنندگان خود داروی قاچاق را با چند برابر قیمت می فروشند. قاچاق داروهای تزریقی و واکسن اصلا درست نیست؛ زیرا این داروها در حمل و نقل خراب خواهند شد.

او گفت: در داروی قاچاق شرایط زنجیره سرد و حمل و نگهداری دارو به درستی رعایت نمی شود و همین موضوع سبب به خطر افتادن سلامتی افراد مصرف کننده خواهد شد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....