تاریخ انتشار : سه شنبه 27 آبان 1399 - 10:28
کد خبر : 24375

تحقق ۱۰۰ درصد درآمدهای پیش‌بینی شده مالیاتی

تحقق ۱۰۰ درصد درآمدهای پیش‌بینی شده مالیاتی

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور از تحقق حدود ۱۰۰ درصدی درآمد‌های پیش‌بینی شده مالیاتی در ۷ ماهه امسال خبر داد. امید علی پارسا، با بیان اینکه هوشمند‌سازی نظام مالیاتی، از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی و مهم‌ترین برنامه سازمان امور مالیاتی کشور است گفت: بدون تردید یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های وزارت امور

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور از تحقق حدود ۱۰۰ درصدی درآمد‌های پیش‌بینی شده مالیاتی در ۷ ماهه امسال خبر داد. امید علی پارسا، با بیان اینکه هوشمند‌سازی نظام مالیاتی، از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی و مهم‌ترین برنامه سازمان امور مالیاتی کشور است گفت: بدون تردید یکی از مهم‌ترین دستاورد‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال‌های اخیر، هوشمندسازی نظام مالیاتی بوده که مهم‌ترین پیامد آن، تحقق ۹۷ درصدی درآمد‌های مالیاتی سال ۱۳۹۷، تحقق ۱۰۲ درصدی درآمد‌های مالیاتی سال ۹۸  همچنین تحقق حدود ۱۰۰ درصدی درآمد‌های پیش بینی شده ۷ ماهه امسال بوده که چنین عملکردی، بسیار قابل ملاحظه و کم سابقه است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تعادل ، پارسا تصریح کرد: تحقق درآمد‌های مالیاتی سال‌های اخیر، در حالی اتفاق افتاده که کشور با تحریم‌های شدید اقتصادی رو به رو بوده و تحقق کامل درآمد‌های مالیاتی، بدون افزایش نرخ مالیات‌ها و فشار بر مودیان فعلی و تنها با تمرکز بر شناسایی مودیان جدید، مبارزه با فرار‌های مالیاتی و وصول مطالبات مالیاتی رقم خورده است. معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، همچنین گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا مهرماه سال ۱۳۹۹ از محل اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، رقمی معادل ۶۰ هزار میلیارد تومان در قالب عوارض و به منظور توسعه شهری و روستایی، در اختیار شهرداری‎ها و دهیاری‌های سراسر کشور قرار گرفته است. وی ادامه داد: همچنین مجموع مالیات قابل تخصیص به بخش سلامت (وزارت بهداشت و درمان) از سال ۱۳۹۷ تا مهرماه سال ۱۳۹۹، حدود ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه به سهم ورزش‌های همگانی از مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: از سال ۱۳۹۷ تا مهرماه ۱۳۹۹ حدود چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از بابت سهم ۲۷ صدم درصدی ورزش همگانی از مالیات و عوارض ارزش افزوده وصول شده است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....