تاریخ انتشار : یکشنبه 7 اردیبهشت 1399 - 15:42
کد خبر : 8322

تحقق شعار جهش تولید در دست صادرات/ باید از ظرفیت‌های حداقلی بیشترین بهره را برد

تحقق شعار جهش تولید در دست صادرات/ باید از ظرفیت‌های حداقلی بیشترین بهره را برد

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادآنلاین؛ جمشید نفر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین سال۹۹ را یکی از سخت‌ترین سال‌ها طی ۴۰سال گذشته از بعد اقتصادی دانست و اظهار کرد: شرایط به گونه‌ای شده که همه مردم اعم از صادرکنندگان و واردکنندگان و دولت باید با یکدیگر همدل شوند تا بتوانیم مانند سال‌های جنگ، از

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادآنلاین؛ جمشید نفر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین سال۹۹ را یکی از سخت‌ترین سال‌ها طی ۴۰سال گذشته از بعد اقتصادی دانست و اظهار کرد: شرایط به گونه‌ای شده که همه مردم اعم از صادرکنندگان و واردکنندگان و دولت باید با یکدیگر همدل شوند تا بتوانیم مانند سال‌های جنگ، از این بحران نیز گذر کنیم.

این فعال بخش خصوصی خاطرنشان کرد: البته همه به این موضوع آگاهیم که دولت در شرایط فعلی توان چندانی برای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و کسب‌وکار‌ها ندارد اما این نکته را هم نباید فراموش کنیم که دولت طی سال‌های گذشته با اتکا به درآمدهای نفتی فرصت‌سوزی‌های بسیاری کرده است.

وی با بیان اینکه صادرات راهکار اصلی تحقق شعار امسال است، افزود: دولت در سال‌هایی که از درآمد نفتی بالایی برخوردار بود توجهی به ایجاد زمینه‌های لازم برای توسعه صادرات غیرنفتی انجام نداده و حالا در این شرایط که صادرات تنها راه جهش تولید و عبور از بحران فعلی است، با نبود زیرساخت مناسب مواجه شده‌ایم.

موفق نشدیم زیرساخت‌های صادراتی را درست کنیم در حالی که به راحتی می‌توانستیم این اقدام را انجام دهیم و امروز که متوجه می‌شویم برای جهش تولید هیچ راهی به جز صادرات وجود ندارد، با مشکلات فراوان زیرساختی مواجه شده‌ایم.

نفر در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ۶۰۰میلیارد تومان مشوق صادراتی در بودجه سال٩٩ اشاره کرد و گفت: اگرچه این رقم در شرایط کاهش درآمد‌های نفتی مبلغ قابل توجهی نیست اما ما باید از حداقل‌ها، حداکثر استفاده را کنیم.

رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: البته سال گذشته فقط ۲۰ میلیارد تومان از بودجه در نظر گرفته شده برای توسعه صادرات محقق شد که در این راستا سازمان توسعه تجارت به سازمان برنامه و بودجه پیشنهاد داده که در سال جاری علاوه بر ۶۰۰ میلیارد تومان، مبلغ بیشتری در اختیار این سازمان قرار دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....