تاریخ انتشار : دوشنبه 12 مهر 1400 - 12:03
کد خبر : 62911

تجهیز ورزشگاه‌های ایران به تکنولوژی VAR توسط همراه اول

تجهیز ورزشگاه‌های ایران به تکنولوژی VAR توسط همراه اول

تفاهم‌نامه همکاری بین همراه اول و فدراسیون فوتبال با هدف توسعه خدمات هوشمند و سرویس‌های دیجیتال امضاء و گام نخست تعهدات با اجرای پروژه VAR در ورزشگاه آزادی برداشته شد. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، تفاهم نامه همکاری همراه اول و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی در راستای توسعه فناوری‌های اطلاعاتی و

تفاهم‌نامه همکاری بین همراه اول و فدراسیون فوتبال با هدف توسعه خدمات هوشمند و سرویس‌های دیجیتال امضاء و گام نخست تعهدات با اجرای پروژه VAR در ورزشگاه آزادی برداشته شد. به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، تفاهم نامه همکاری همراه اول و فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی در راستای توسعه فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی ظهر امروز یکشنبه ۱۱ مهرماه با حضور مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول و شهاب الدین عزیزی خادم رییس فدراسیون فوتبال امضا شد تا پس از این شاهد نقش آفرینی بیشتر و موثرتر این فدراسیون در بهره مندی و به‌کارگیری از فناوری‌های روز دنیا باشیم. مهدی اخوان بهابادی در این مراسم با اشاره به جایگاه همراه اول به عنوان بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه ایران و خاورمیانه اظهار کرد: همراه اول توجه ویژه‌ای به توسعه سرویس‌های دیجیتال داشته و امروز هم با امضای این تفاهم نامه، خدمات جدید دیجیتال به حوزه فوتبال کشور راه می‌یابد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تعادل ،   مدیرعامل همراه اول با بیان خبری خوش گفت: با توجه به اینکه موضوع VAR در کشور تبدیل به یک چالش شده بود، ان شاء‌الله با اقدامی که در حوزه توسعه زیرساخت‌ها و این تکنولوژی داشتیم، در بازی تیم ملی کشورمان که طی روزهای آتی میزبان تیم کره جنوبی است، بتوانیم این سرویس را فعال کنیم. وی تصریح کرد: همینطور که گفته شد سرویس‌های زیرساختی این خدمت را همراه اول ارایه می‌کند و امیدواریم تا ابتدای سال ۱۴۰۱ بتوانیم ۱۲ استادیوم کشور را به زیرساخت ارتباطی مورد نیاز برای ارایه سرویس VAR تجهیز کنیم؛ طبیعتا این اقدام نقش قابل توجهی در دقت داوری و قضاوت‌ها خواهد داشت. اخوان بهابادی اشاره‌ای هم به برگزاری لیگ فوتبال مجازی به عنوان یکی دیگر از موضوعات تفاهم با فدراسیون فوتبال داشت و ابراز کرد: تصور می‌کنیم برگزاری این لیگ مجازی بتواند جذابیتی در حد و اندازه لیگ واقعی داشته باشد و باعث شور و نشاط روزافزون جوانان و نوجوانان شود. مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران سامانه‌های هواداری طرح‌ریزی شده را نیز اقدامی دیگر در راستای ابراز هیجانات و همچنین حمایت از تیم‌های محبوب هواداران دانست و خاطرنشان کرد: با امضای این تفاهم نامه، فعالیت‌های مختلفی را در بستر فضای مجازی با فدراسیون فوتبال شروع می‌کنیم که به نتایج مثبت آن بسیار امیدوار هستیم. در ادامه این مراسم شهاب الدین عزیزی خادم رییس فدراسیون فوتبال هم با اشاره به اینکه دنبال اقتصادی کردن منافع فوتبالی هستیم، اظهار کرد: جای تشکر بسیار از همراه اول دارد که در توسعه بستر سرویس VAR به جامعه فوتبال کمک کردند؛ به زودی تیم مدیریتی از هیات لایسنس VAR نیز جهت تأیید وارد ایران می‌شود. وی با بیان اینکه همراه اول در پروژه VAR ذینفع نیست و این سرویس متعلق به مردم ایران است، ابراز کرد: این شرکت سابقه تاریخی همکاری با سازمان لیگ را دارد؛ بنابراین همراه اول از شرکای ما در برگزاری لیگ خواهد بود. عزیزی خادم اقدامات مشترک در فضای مجازی را نیز گامی در جهت توسعه عدالت و بهره مندسازی مناطق غیربرخوردار از ظرفیت‌های فوتبال ملی دانست.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....