تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 - 12:33
کد خبر : 15775

تازه واردهای بورس چه مقدار سرمایه دارند؟

تازه واردهای بورس چه مقدار سرمایه دارند؟

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون، چهار و نیم میلیون کد بورسی صادر شده است گفت: ۵۰ تا ۶۰ درصد تازه واردها با ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان وارد بورس می‌شوند. به گزارش اقتصاددان –حسن قالیباف اصل در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: این در

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون، چهار و نیم میلیون کد بورسی صادر شده است گفت: ۵۰ تا ۶۰ درصد تازه واردها با ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان وارد بورس می‌شوند.

به گزارش اقتصاددان حسن قالیباف اصل در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران افزود: این در حالی است که سال گذشته ۸۲۰ هزار و سال ۹۷ حدود ۱۰۰ کد بورسی صادر شده بود و به روال قبل اگر سالی ۵۰ هزار تا ۶۰ هزار کد بورسی صادر می‌کردیم از نظر ما رقم بالایی بود.

وی اضافه کرد: تقاضای بزرگی به بازار سرمایه آمده که ۵۰ تا ۶۰ درصد آن تازه واردهایی با ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان سپرده هستند هم اکنون روزانه ۱۰۰ هزار تا ۱۲۰ هزار رکورد توسط شرکت‌های بورسی صادر می‌شود این یعنی روزانه تا ۲ هزار میلیارد تومان پول وارد بازار سرمایه می‌شود.

قالیباف گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۱۰ هزار میلیارد تومان پول جدید توسط تازه واردان به بازار سرمایه وارد شده در حالیکه کل پول وارد شده به بورس در سال گذشته ۳۵ هزار میلیارد تومان بود.

وی افزود: این میزان از نقدینگی در هر بازار و هر جایی برود باعث تورم شدید و رشد قیمت‌ها می‌شود، اما فعلاً این میزان نقدینگی در بازار سرمایه گردش می‌کند بنابراین باید برنامه ریزی کرد تا این نقدینگی در بازار بماند ما هم در برنامه هایمان است که به نسبت نقدینگی ورودی به بازار سرمایه، عرضه‌های جدید صورت گیرد تا این نقدینگی حفظ شود. ع

 

 
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....