تاریخ انتشار : دوشنبه 14 آذر 1401 - 15:46
کد خبر : 109146

تاثیر فیلترینگ روی بازار سرمایه

تاثیر فیلترینگ روی بازار سرمایه

  در برهه زمانی به سر می‌بریم که اینترنت در حالتی بی‌سابقه بیش از ۲ ماه است که با محدودیت‌ها و فیلترهایی در برخی قسمت‌های آن مواجه شده است و این امر بسیاری از کسب و کارهای مختلف را چه به صورت مستقیم یا غیر مستقیم تحت تأتیر قرار داده است. حال با نگاه جزیی‌تر

 

در برهه زمانی به سر می‌بریم که اینترنت در حالتی بی‌سابقه بیش از ۲ ماه است که با محدودیت‌ها و فیلترهایی در برخی قسمت‌های آن مواجه شده است و این امر بسیاری از کسب و کارهای مختلف را چه به صورت مستقیم یا غیر مستقیم تحت تأتیر قرار داده است. حال با نگاه جزیی‌تر در پله اول به سراغ سایت‌های اطلاع‌رسانی و منتشر‌کننده شرکت‌های بورسی می‌رویم که هرچند این سایت‌ها در دسترس بودند ولی به دلیل سرعت پایین یا در مواردی قطعی به‌طور کامل در دسترس سرمایه‌گذاران و افراد فعال قرار نگرفتند. در پله بعدی پلتفرم‌های معاملاتی قرار داشتند که بازهم این پلتفرم‌ها محدودیتی نداشتند ولی به دلیل کاهش سرعت یا قطعی اینترنت مخصوصا در زمان معاملاتی بازار زیان‌های مختلفی را به این دلیل بر سرمایه‌گذاران وارد کردند.

به گزارش اقتصاددان به نقل از تعادل  ،   هرچند اعداد و ارقام منتشر شده تغییرات خاصی را هم در امر معاملاتی بازار نشان نمی‌دهد ولی نمی‌توان تأثیر آن را بر بازار سرمایه نادیده گرفت خصوصا زمانی که در زمان پاییزی بازار سرمایه به سر می‌بریم و بازار سهام نیاز بیشتری به پویایی معاملات خود دارد. به این مورد هم باید اشاره کرد که بسیاری از اطلاعات و صورت‌های منتشر شده در سایت‌های رسمی به خودی خود قابل استفاده نیستند یا ممکن است سرمایه‌گذاران را با اشتباه در تصمیم‌گیری مواجه کنند و بدین صورت نقش شرکت‌ها یا افراد دارای تخصص در حوزه تحلیلگری پررنگ‌تر می‌شود که ارتباط با این شرکت‌ها یا افراد بیشتر از طریق بستر اینترنت انجام می‌شود که این اطلاعات خام منتشر شده را دسته‌بندی و کامل‌تر منتشر می‌کنند تا افراد دیگر بتوانند تصمیمات خود را در بازار بهتر اتخاذ نمایند چون تمامی سرمایه‌گذاران از علم تحلیل کافی نسبت به اطلاعات منتشر شده شرکت‌ها برخوردار نیستند و به این دلیل بیشتر متکی به دیگر افراد یا شرکت‌ها هستند. در مهم‌ترین قدم هم باید به سراغ صنایعی در بازار سرمایه برویم که عمده فعالیت آنها مربوط به خدمات یا محصولاتی در بستر اینترنت است که با توجه به کاهش چشمگیر فعالیت در این فضا به دلیل محدودیت‌ها و قطعی‌ها به خوبی می‌توان تأثیر مالی یا غیرمالی آنها را در صورت‌های مالی یا اطلاعات منتشر شده توسط این شرکت‌ها در ماه‌های آتی مشاهده نمود که حتی با اعمال محدودیت‌های بیشتر چه از نظر دسترسی و چه از نظر زمان طولانی‎تر شدن این اتفاق همچنان این نقش پررنگ‌تر خواهد شد. هرچند در برخی از این قراردادها شرکت‌های فعال در حوزه اینترنت قراردادها به صورت بلندمدتی انجام می‌شود ولی زمانی که کسب و کارهای کوچک خدمات‌گیرنده توانایی ادامه فعالیت و خدمات‌گیری از این شرکت‌ها را نداشته باشند ممکن است در قرارداد‌های آتی تاثیرگذار باشد یا حتی این شرکت‌ها را در برآورده کردن تعهدات کوتاه‌مدت خود در حین قراردادها ناکام بگذارد. در کلام آخر هم در همین مدت بسیاری از کسب و کارهای کوچک و ضعیف‌تر یا حتی نوپا از چرخه فعالیت کنار رفته‌اند و خیلی از کسب و کارهای قوی‌تر فعال در حال تلاش بسیار در جهت بقا هستند و در صورت ادامه یافتن بیشتر این موضوع به صورت پله‌ای این تأثیرات به صنایع قوی‌تر و بزرگ‌تر خواهد رسید.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....