تاریخ انتشار : پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 - 17:56
کد خبر : 45849

تأثیر هوش مصنوعی بر تجارت بین الملل

تأثیر هوش مصنوعی بر تجارت بین الملل

مدیر پژوهشکده فناوری های پیشرفته و هوش مصنوعی و عضو شورای سیاست گذاری اقتصاددان اقتصاددان: این روزها که روندانتخابات ریاست جمهوری و سپردن زمام امورکشوربرای چهار سال به شخص اصلح در میان است لازم در انتخاب خود بدور از احساسات و تعصبات به دیدگاه کاندیداها در کاربرد هوش مصنوعی در اداره کشور بالاخص اقتصاد که

مدیر پژوهشکده فناوری های پیشرفته و هوش مصنوعی و عضو شورای سیاست گذاری اقتصاددان

اقتصاددان: این روزها که روندانتخابات ریاست جمهوری و سپردن زمام امورکشوربرای چهار سال به شخص اصلح در میان است لازم در انتخاب خود بدور از احساسات و تعصبات به دیدگاه کاندیداها در کاربرد هوش مصنوعی در اداره کشور بالاخص اقتصاد که با زندگی همه ما گره خورده داشته باشیم و با سیاست غلط داخلی و خارجی همانند گذشته بجای نگاه به توان داخلی چشم به کمک کشورهای خارجی بدوزیم تا آینده ما را بسازند .نیروهای توانمند ما در صورت فرصت دادن و بها دادن به آنان قادرند تمام مشکلات را با همت و عزم مردم از میان بردارند و هویت واقعی ایران را به جهانیان اثبات نمایند.
هوش مصنوعی (AI) تأثیر تحول آفرینی بر تجارت بین الملل دارد. در حال حاضر ، برنامه های خاص در زمینه هایی مانند تجزیه و تحلیل داده ها و خدمات ترجمه ، موانع تجارت را کاهش می دهند.

قبل از اقدام به تأثیر هوش مصنوعی در تجارت ، مهم است که منظور از هوش مصنوعی را بدانید. به طور خاص ، اینکه بین هوش مصنوعی مانند خدمات ترجمه ، چت بات ها و وسایل نقلیه خودمختار و کلی هوش مصنوعی تفاوت اساسی وجود دارد – سیستم های خودآموزی که می توانند از تجربیات مربوط به وسعت انسان مانند بیاموزند و در همه کارها از عملکرد انسان پیشی بگیرند.

برای درک اهمیت بالقوه هوش مصنوعی محدود برای تجارت ، در نظر گرفتن اجزای اصلی آن نیز مهم است. به طور خاص ، هوش مصنوعی بر یادگیری ماشین است ، که از مقادیر زیادی داده و الگوریتم های قدرتمند برای توسعه پیش بینی های فزاینده قوی درباره آینده استفاده می کند. داده های مورد استفاده برای یادگیری ماشین را می توان تحت نظارت قرار داد . جایی که الگوریتم های یادگیری ماشین به طور فعال داده های آموزشی خود را انتخاب می کنند و حتی تولید می کنند.

یکی دیگر از پیشرفتهای اساسی که زمینه ساز هوش مصنوعی است ، شبکه عصبی عمیق (DNN) است. DNN ها از لایه هایی از توابع گره تحول غیرخطی تشکیل شده اند ، جایی که خروجی هر لایه به ورودی لایه بعدی در شبکه تبدیل می شود. هر لایه بسیار مدولار است ، امکان گرفتن لایه ای بهینه شده برای یک نوع داده (مثلاً تصاویر) و ترکیب آن با لایه های دیگر برای انواع دیگر داده ها (به عنوان مثال ، متن) را فراهم می کند. وظایف که به هوش مصنوعی اجازه می دهد تا در انواع داده های بی نظمی که انسان قادر به هضم آن است ، مانند ویدئو ، صدا و متن ، به طور موثر زندگی کند.
هوش مصنوعی همچنین شامل ابزارهای خاصی مانند اعتبار سنجی خارج از نمونه برای اعتبارسنجی مدل ها ، نزولی شیب تصادفی برای مدل های آموزشی در جریان داده هاست.

استفاده از این تحولات در یک زمینه دنیای واقعی نیاز به مجموعه داده های بزرگی دارد تا سیستم های هوش مصنوعی را اولیه سازی کند. در اینجا ، کمیت اهمیت دارد زیرا یادگیری ماشین باید بتواند نتایج پیشین گذشته را تا حد ممکن در پیش بینی های آینده لحاظ کند. این بدان معناست که دسترسی به داده ها مهم است.

توسعه هوش مصنوعی به چندین روش بر تجارت بین الملل تأثیر می گذارد. یکی تأثیرات اقتصاد کلان هوش مصنوعی و اثرات تجاری مرتبط با آن. به عنوان مثال ، اگر هوش مصنوعی رشد بهره وری را افزایش دهد ، این امر باعث افزایش رشد اقتصادی و ایجاد فرصت های جدید برای تجارت بین الملل می شود. نرخ فعلی رشد بهره وری در سطح جهانی کم است و دلایل مختلفی وجود دارد. یکی از دلایل رشد پایین بهره وری به ویژه برای درک ارتباط بالقوه با هوش مصنوعی این است که برای ادغام اقتصاد و استفاده موثر از فن آوری های جدید ، بخصوص موارد پیچیده با تأثیرات اقتصادی مانند هوش مصنوعی است که شامل یک سرمایه بزرگ به اندازه کافی برای داشتن یک اثر کل و برای سرمایه گذاری های تکمیلی مورد نیاز برای استفاده کامل از سرمایه گذاری های هوش مصنوعی، از جمله دسترسی به افراد ماهر و شیوه های تجاری است.

هوش مصنوعی با تأثیرات تجاری بین المللی بر نوع و کیفیت رشد اقتصادی نیز تأثیر خواهد گذاشت. به عنوان مثال ، هوش مصنوعی سرعت انتقال به سمت اقتصادهای خدمات را تسریع می کند. همانطور که برای افزودن ارزش به تولید و محصولات استفاده می شود. این باید منجر به گسترش بیشتر سهم خدمات در تولید و همچنین تجارت بین المللی شود.

هوش مصنوعی و زنجیره ارزش جهانی

هوش مصنوعی در حال حاضر در توسعه و مدیریت زنجیره های ارزش جهانی تأثیر دارد. می تواند برای بهبود پیش بینی روندهای آینده مانند تغییرات تقاضای مصرف کننده و مدیریت بهتر ریسک در زنجیره تأمین استفاده شود. با اجازه دادن به تجارت برای مدیریت بهتر واحدهای تولیدی پیچیده و پراکنده ، این ابزارها کارایی کلی GVC ها را بهبود می بخشند. به عنوان مثال ، تجارت می تواند از هوش مصنوعی برای بهبود مدیریت انبار ، پیش بینی تقاضا و بهبود دقت در تولید به موقع و تحویل آن استفاده کند. رباتیک می تواند بهره وری و کارایی را در بسته بندی و بازرسی موجودی افزایش دهد. تجارت همچنین می تواند از هوش مصنوعی برای بهبود بازرسی بدنی و نگهداری دارایی ها در طول زنجیره های تأمین استفاده کند.

روند توسعه گسترده GVC ها در استفاده از هوش مصنوعی برای توسعه تولید هوشمند تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. به عنوان مثال ، برداشت آلمان از صنعت مبتنی بر حسگرها ، اینترنت اشیا و سیستم های فیزیکی سایبری است که ماشین ها ، مواد ، لوازم و مشتریان را به هم متصل می کند. این شامل ظرفیت در سطح کارخانه ماشین آلات پیش بینی و خود نگهداری ، ارتباطات کامل بین شرکت ها در طول زنجیره تامین و توانایی تولید با توجه به مشخصات مشتری ، حتی به صورت دسته های کوچک یا منفرد است. چنین تحولاتی می تواند GVC ها را تقویت و گسترش دهد . به عنوان مثال ، تولید هوشمند با تأکید بر اتصال می تواند GVC ها را برای مشارکت ویژه تر تأمین کنندگان خدمات تخصصی در زمینه هایی مانند R&D ، طراحی ، رباتیک و تجزیه و تحلیل داده ها متناسب با وظایف مجزا در زنجیره تأمین ، باز کند.

با این وجود هوش مصنوعی همچنین می تواند روندهایی را برای کاهش تولید ایجاد کند. فرصت های اتوماسیون گسترده تر و همچنین مقیاس بندی چاپ سه بعدی می تواند نیاز به زنجیره های تأمین گسترده را کاهش دهد و درنتیجه می تواند روندی را که به عنوان ”صنعتی شدن زودرس” در کشورهای در حال توسعه توصیف می کند ، تسریع کند

منطقه دیگری که در حال حاضر هوش مصنوعی در آن مستقر شده است ، سیستم عامل های دیجیتالی است. به ویژه برای مشاغل کوچک ، سیستم عامل های دیجیتال فرصتی بی سابقه برای جهانی شدن فراهم کرده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....