تاریخ انتشار : یکشنبه 22 خرداد 1401 - 10:29
کد خبر : 90718

بیمه زندگی، سرمایه‌گذاری برای تامین آینده خانواده‌ها

بیمه زندگی، سرمایه‌گذاری برای تامین آینده خانواده‌ها

مدیر ارشد فروش شرکت بیمه زندگی خاورمیانه گفت:سود بیمه زندگی شرکت بیمه خاورمیانه بر اساس قانون بین مشتریان توزیع و به اندوخته آنان افزوده می‌شود. احمدعلی بیگ‌محمدلو با اشاره به اینکه بیمه زندگی از جمله خدمات بیمه‌ای اکثر شرکت‌های بیمه است و بر اساس اهداف مشخصی به وجود آمده که مورد استقبال افراد جامعه نیز

مدیر ارشد فروش شرکت بیمه زندگی خاورمیانه گفت:سود بیمه زندگی شرکت بیمه خاورمیانه بر اساس قانون بین مشتریان توزیع و به اندوخته آنان افزوده می‌شود.

احمدعلی بیگ‌محمدلو با اشاره به اینکه بیمه زندگی از جمله خدمات بیمه‌ای اکثر شرکت‌های بیمه است و بر اساس اهداف مشخصی به وجود آمده که مورد استقبال افراد جامعه نیز قرار گرفته است،گفت: به‌طور کلی بیمه بر اساس ریسک، پیش‌بینی و برنامه‌ریزی برای آن به وجود آمده و بیمه زندگی نیز از این قاعده مستثنی نیست. عملکرد بیمه‌های زندگی گسترده‌ است و زوایای بیشتری از زندگی شخص بیمه ‌شده را در برمی‌گیرد. در واقع بیمه‌های زندگی دو نوع کارکرد متفاوت دارند؛ یکی نقش حفاظتی این نوع بیمه‌ها است که خود شامل دو نوع بیمه‌های عمر است و دیگری در صورت حیات بیمه‌شده و دیگری بیمه‌های زندگی در صورت فوت بیمه‌شده ‌است. در پایان قرارداد این نوع بیمه‌ها به صورت یک‌جا به فرد یا ذی‌نفع مبلغ مشخص‌شده پرداخت می‌شود، اما علاوه بر نقش حفاظتی برای بیمه‌شده، بیمه زندگی یک عملکرد مهم دیگر را نیز شامل می‌شود و آن هم موضوع سرمایه‌گذاری هوشمندانه آن است. مساله مهمی که در رابطه با بیمه زندگی مطرح می‌شود و تاکنون در خصوص این نوع بیمه کمتر مورد توجه عموم مردم قرار گرفته، بخش سرمایه‌گذاری بیمه زندگی است. به‌طور کلی موضوع مغفول مانده در خصوص بیمه زندگی این است که این بیمه‌نامه نوعی سرمایه برای بیمه‌گذار محسوب شده و در صورت حیات یا فوت از جانب شرکت بیمه مبلغ مشخصی به او پرداخت می‌شود. بیمه زندگی در کشورهای پیشرفته خیلی زودتر آغاز شده و استقبال خوبی از آن شده است. در ایران این نوع بیمه، عمری بیشتر از دو دهه ندارد. قابل ذکر است، حدود ۱۵ درصد مردم بیمه زندگی دارند و اقبال خوبی نسبت به آن وجود دارد.

وی افزود: شرکت بیمه زندگی خاورمیانه اولین شرکت تخصصی بیمه زندگی در ایران است که فقط در این زمینه فعالیت می‌کند و سایر رشته‌های بیمه‌ای را ندارد، بنابراین از تمام توان تخصصی خود در این رشته استفاده می‌کند. از سوی دیگر، از لحاظ سازمانی با بهره‌گیری از جدیدترین روش‌های سازمانی و مدیریتی، فرآیندهای کاری طوری طراحی شده که بیشتر کارها آنلاین بوده و سریع و دقیق انجام می‌شود و از همه هزینه‌های مربوطه کاسته شده و صرفه‌جویی می‌شود و بدیهی است، همه این مبالغ به سود مشتری است. تمام ارکان سازمان فروش شرکت بیمه خاورمیانه خارج از شرکت بوده و رابطه استخدامی با شرکت ندارند. برای کار در سیستم فروش این شرکت نیاز به سرمایه و دفتر کار نیست و بر همین اساس در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود. بیمه زندگی خاورمیانه اولین شرکت تخصصی بیمه‌های زندگی به مجوز ۱۳۴۵۳۴۴۵۵ از بیمه مرکزی ج.ا.ا با سطح توانگری مالی یک (بالاترین سطح توانگری مالی) می‌باشد. ناگفته نماند، این شرکت در سال‌های گذشته بیشترین سوددهی را نسبت به شرکت‌های دیگر بیمه داشته است. بیمه‌های زندگی شرکت بیمه زندگی خاورمیانه در سال ۱۳۹۶، ۲۱ درصد؛ در سال ۱۳۹۷، ۲۴ درصد؛ در سال ۱۳۹۸، ۲۵ درصد و در سال ۱۳۹۹، ۸۳ درصد سود قطعی داشته است. علاوه بر موارد ذکر شده، این شرکت همانند گذشته در سال جاری فعالیت‌های خود را مبنی بر دانش‌بنیان بودن ادامه می‌دهد و نسبت به ارتقاء روش‌های فروش، طراحی محصول جدید و پیش‌بینی فروش اقداماتی انجام شده است. موضوع قابل توجه اینکه طبق قانون بیمه، اتباع کشورهای دیگر هم می‌توانند محصولات ما را خریداری و از مزایای آن برخوردار شوند.

بیگ‌محمدلو تصریح‌کرد: انواع مختلف بیمه مانند بیمه عمر تمام عمر، بیمه عمر زمانی، بیمه مستمری و بازنشستگی و بیمه مستمری آنی وجود دارد و در این میان شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، بیشتر تمرکز خود را بر بیمه مستمری و بازنشستگی گذاشته که خوشبختانه استقبال خوبی هم از آن شده است. آینده خوبی برای این شرکت به عنوان یکی از صندوق‌های بازنشستگی مطرح پیش‌بینی می‌شود و در سال ۱۴۰۱ از محصول جدیدی رونمایی خواهد کرد.

مدیر ارشد فروش شرکت بیمه زندگی خاورمیانه اضافه‌کرد: سود بیمه زندگی شرکت بیمه خاورمیانه بر اساس قانون بین مشتریان توزیع و به اندوخته آنان افزوده می‌شود. در این شرکت به محض اینکه فردی بیمه‌ را خریداری می‌کند، یک صندوق اندوخته برای او ایجاد می‌شود که می‌تواند از طریق پورتال خود به صورت آنلاین پول به آن واریز یا تقاضای برداشت نماید که بر موجودی این اندوخته، سود روزانه تعلق می‌گیرد که در آخر سال مالی بعد از مشخص شدن سود سالانه شرکت به اندوخته مشتری واریز می‌شود که می‌تواند برداشت یا برای دریافت سود در اندوخته خود ذخیره کند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....