تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 اردیبهشت 1400 - 14:55
کد خبر : 45686

بیمه آسایش امروز، آرامش فردای کارگران

بیمه آسایش امروز، آرامش فردای کارگران

بیمه، تضمینی برای آرامش نسبی آینده اشخاص است، اما این آرامش و آسایش آینده در گروی پرداخت حق بیمه توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی که قانونگذار معین کرده، می باشد. بطور مشخص در خصوص بیمه کارگران، مطابق ماده ۲۸ قانون تامین اجتماعی از کل ۳۳ درصد حق بیمه پرداختی، ۲۳ درصد سهم کارفرمایان، ۷ درصد

بیمه، تضمینی برای آرامش نسبی آینده اشخاص است، اما این آرامش و آسایش آینده در گروی پرداخت حق بیمه توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی که قانونگذار معین کرده، می باشد.

بطور مشخص در خصوص بیمه کارگران، مطابق ماده ۲۸ قانون تامین اجتماعی از کل ۳۳ درصد حق بیمه پرداختی، ۲۳ درصد سهم کارفرمایان، ۷ درصد سهم کارگران و تنها ۳ درصد حق بیمه بیکاری توسط دولت و اشخاص نامبرده پرداخت می‌گردد.

تشکل های کارفرمایی معتقدند که؛ سهم کارفرما در ایران بیشتر از سایر کشورها بوده و در مقابل سهم دولت بسیار ناچیز است.در همین خصوص نظر شورای عالی اشتغال و دیگر مراجع تصمیم گیری این است که ۵ درصد از سهم کارفرما کاسته و به سهم دولت افزوده شود.

ملاحظه می گردد که؛ نظر به درصد بالای حق بیمه سهم کارفرمایان، این قشر چندان رغبتی برای بیمه کارگران از خود نشان نداده و بسیاری از منازعات فی مابین کارفرما و کارگران همین پرداخت حق بیمه می باشد که منجر به تضییع حقوق کارگران شده است.

جهانگیر رحمانی (بابادی)
ذیحساب ومدیرامورمالی
کارشناس ارشد مدیریت مالی
دانشجوی حقوق

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....