تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 مهر 1399 - 22:08
کد خبر : 21296

بیشتر پروژه‌های عمرانی استان قزوین بدون استعلام از سازمان منابع طبیعی اجرا می‌شود

بیشتر پروژه‌های عمرانی استان قزوین بدون استعلام از سازمان منابع طبیعی اجرا می‌شود

گروه استان‌ها- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: بیشتر پروژه‌های عمرانی استان قزوین مانند احداث راه‌ها، جاده‌ها و تاسیسات آب، برق و گاز بدون استعلام از سازمان منابع طبیعی اجرا می‌شود. اقتصاددان: علی‌اکبر اسدالهی ، با اشاره به نادیده گرفته شدن ماده ۱۲ قانون افزایش بهره‌‌وری طرح‌های عمرانی توسط بیشتر دستگاه‌های اجرایی در

گروه استان‌ها- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: بیشتر پروژه‌های عمرانی استان قزوین مانند احداث راه‌ها، جاده‌ها و تاسیسات آب، برق و گاز بدون استعلام از سازمان منابع طبیعی اجرا می‌شود.
اقتصاددان: علی‌اکبر اسدالهی ، با اشاره به نادیده گرفته شدن ماده ۱۲ قانون افزایش بهره‌‌وری طرح‌های عمرانی توسط بیشتر دستگاه‌های اجرایی در استان اظهار داشت: در این ماده قانونی ضوابطی را پیش‌بینی کردند که طبق آنها پروژه‌های عمرانی حتماً باید مطالعات زیست‌محیطی داشته باشند و خسارت‌هایی به خاطر اجرای آنها به طبیعت و منابع طبیعی وارد می‌شود باید جبران شوند.

وی اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از پروژه‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی در استان قزوین مانند احداث راه‌ها، جاده‌ها و تاسیسات آب، برق و گاز بدون استعلام از سازمان منابع طبیعی اجرا می‌شوند.

اسدالهی ادامه داد: به تازگی که دستگاه‌های نظارتی ما را بازخواست کردند و از ما در مورد خسارت به منابع طبیعی سؤال کردند، طبق نامه‌ای که به استاندار گلایه کردیم که بعضی از دستگاه‌های دولتی ما در این حوزه به قانون تمکین نمی‌کنند. ضمن اینکه این دستگاه‌ها باید از منابع طبیعی استعلام کنند تا برآورد خسارت‌های احتمالی مشخص شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه خسارت‌های اجرای طرح‌های عمرانی به منابع طبیعی باید قبل از اجرای این طرح‌ها مشخص شود، تصریح کرد: متاسفانه دستگاه‌های متولی اجرای طرح‌های عمرانی بعد از شروع پروژه و در نیمه راه از ما استعلام می‌خواهند که این کار خلاف قوانین است.

اسدالهی افزود: در اجرای طرح‌های عمرانی استانی باید میزان خسارت به منابع طبیعی به به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و در اجرای طرح‌های ملی باید میزان این خسارت از طریق وزارت‌خانه مربوطه به سازمان منابع طبیعی اعلام شود تا این موضوع در موافقت‌نامه اجرای پروژه پیش‌بینی شود اما متاسفانه دستگاه‌ها در این زمینه کوتاهی می‌کنند.

وی با یادآوری اینکه به دنبال توقف طرح‌های عمرانی نیستیم ادامه داد: اما اگر نیروهای حفاظتی ما با عملیات عمرانی که تخریب‌کننده منابع طبیعی هستند، برخورد نکنند، این تکلیف از گردن ما ساقط نشده و ما باید به خاطر ترک فعلی که انجام دادیم، به دستگاه قضائی پاسخگو باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....