تاریخ انتشار : یکشنبه 27 تیر 1400 - 21:38
کد خبر : 54098

بیت کوین از دلار پیشی می گیرد؟

بیت کوین از دلار پیشی می گیرد؟

برخی از کارشناسان اخیرا قیمت‌های نجومی را برای بیت‌کوین در سال‌های آتی پیش‌بینی کرده‌اند و معتقدند که این رمزارز احتمالا از دلار نیز پیشی بگیرد و به ارز رایج تبدیل شود. اقتصاددان؛ به گزارش فوربس، بیت‌کوین طی ماه‌های اخیر دچار چالش قابل توجهی شده و نیمی از بالاترین قیمت خود یعنی حدود ۶۵هزار دلار در

برخی از کارشناسان اخیرا قیمت‌های نجومی را برای بیت‌کوین در سال‌های آتی پیش‌بینی کرده‌اند و معتقدند که این رمزارز احتمالا از دلار نیز پیشی بگیرد و به ارز رایج تبدیل شود.

اقتصاددان؛ به گزارش فوربس، بیت‌کوین طی ماه‌های اخیر دچار چالش قابل توجهی شده و نیمی از بالاترین قیمت خود یعنی حدود ۶۵هزار دلار در ماه آوریل را از دست داده است. اما با این حال بیت‌کوین هنوز هم به میزان قابل توجهی از پایین‌ترین سطح خود رشد را تجربه کرده است.

اکنون، گروهی از کارشناسان رمزارز پیش‌بینی کرده‌اند که بیت‌کوین تا سال ۲۰۵۰ از دلار آمریکا پیشی خواهد گرفت و در زمینه امور مالی جهانی تسلط خواهد داشت. انتظار می‌رود این ارز دیجیتال محبوب تا پایان سال ۲۰۲۱ به بیش از ۶۶هزار دلار برسد.

جوزف راچینسکی، کارشناس فناوری رویترز که فکر می‌کند بیت‌کوین با ارزش ۱۵۰هزار دلار تا سال ۲۰۲۵ از دلار آمریکا پیشی می‌گیرد، اذعان داشت: “برخی کشورها از بیت‌کوین به عنوان ارز اصلی منتخب استفاده خواهند کرد. با گردش ثابت و سهولت انتقال، بیت‌کوین به آنها کمک می‌کند که از یک مدل “بدون بانک” بهره ببرند.”

السالوادور در سال جاری، به عنوان یک آزمایش اقتصادی بحث برانگیز، بیت‌کوین را به عنوان پول قانونی در کنار دلار آمریکا پذیرفت. سایر کشورهای آمریکای مرکزی و جنوبی اظهار داشتند که ممکن است در تلاش برای فرار از وابستگی به دلار، از این الگو پیروی کنند.

با این وجود پیش‌بینی می‌شود بیت‌کوین پیش از پیدا کردن یک سطح ثابت، سقوط بیشتری تجربه کند و به ۲۵هزار دلار برسد که حدود ۸هزار دلار پایین‌تر از قیمت فعلی آن است.

در حالی که ۵۴درصد از اعضای این گروه کارشناسان انتظار دارند که بیت‌کوین در نهایت از ارز فیات پیشی بگیرد، ۴۴درصد از آنها انتظار ندارند که این رمزارز بر امور مالی جهانی تسلط پیدا کند.

اسمیل اظهار کرد: “در نهایت من فکر می‌کنم که بیت‌کوین (و بسیاری از رمزارزهای دیگر) در مقابل ارزهای دیجیتال بانک مرکزی شکست بخورد و طول عمر بسیاری از آنها تا پایان دهه جاری باشد.”

جروم پاول، رییس فدرال رزرو در هفته جاری گفت، یکی از استدلال‌های قوی برای دلار دیجیتال این است که می‌تواند نیاز به بیت‌کوین، سایر رمزارزها و اصطلاحا استیبل کوین‌ها مانند تتر که به دارایی‌های سنتی وابسته است را تضعیف کند.

در حالی که چین آزمایش یوآن دیجیتال را آغاز کرده بود، اتحادیه اروپا نیز به سمت برنامه‌های توسعه یوروی دیجیتال در طول دو سال آینده پیش می‌رود.

به رغم هشدار در خصوص سقوط بیشتر قیمت بیت‌کوین در ماه‌های آینده، این گروه کارشناسان پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت‌کوین به طور متوسط تا پایان سال ۲۰۲۵ به ۳۱۸هزار دلار برسد.

وتل لوند، تحلیلگر Arcane Crypto که پیش‌بینی می‌کند قیمت بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۱۲۰هزار دلار، تا پایان سال ۲۰۲۵ به ۳۰۰هزار دلار و تا پایان سال ۲۰۳۰ به ۵۰۰هزار دلار برسد، خاطرنشان کرد: “ما در میان نهادی شدن بیت‌کوین ایستاده‌ایم. بسیاری از صندوق‌ها در حال پیوستن به این فضا هستند، اولین کشور بیت‌کوین را به عنوان پول قانونی تصویب کرده، و ما چندین شرکت در بورس داریم که اکنون این رمزارز را در اختیار دارند. من معتقدم که این روند همچنان ادامه خواهد داشت.”

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....