تاریخ انتشار : یکشنبه 3 مرداد 1400 - 11:59
کد خبر : 54791

بیت‌کوین به کانال ۳۳ هزار دلار وارد شد

بیت‌کوین به کانال ۳۳ هزار دلار وارد شد

با وجود افزایش فشار فروش، بیت‌کوین کانال ۳۲ هزار را حفظ کرد و روز گذشته به کانال ۳۳ هزار دلار وارد شد. به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، صرافی باینانس که فعالیت آن تحت تاثیر اتخاذ رویکرد سختگیرانه برخی کشورها قرار گرفته است، تصمیم دارد برای پرهیز از وقوع اتفاق مشابه و از دست

با وجود افزایش فشار فروش، بیت‌کوین کانال ۳۲ هزار را حفظ کرد و روز گذشته به کانال ۳۳ هزار دلار وارد شد. به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، صرافی باینانس که فعالیت آن تحت تاثیر اتخاذ رویکرد سختگیرانه برخی کشورها قرار گرفته است، تصمیم دارد برای پرهیز از وقوع اتفاق مشابه و از دست رفتن بازار امریکا، سهام صرافی باینانس در امریکا را در بورس این کشور عرضه کند. مدیرعامل باینانس با بیان اینکه مجموعه تحت مدیریتش الزامات و قوانین مالی کشورها را رعایت کند وعده داده است باینانس تلاش کند با کمک گرفتن از مشاوره‌های حقوقدانان و فعالان مالی، انتظارات نهادهای ناظر را برآورده سازد.

به گزارش اقتصاددان به نقل از  تعادل ،  صحبت‌های اخیر جک دورسی، مدیرعامل توییتر و ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در خصوص ارزهای دیجیتالی باعث ورود موج تازه‌ای از تقاضا به بازار شده است. ایلان ماسک گفته احتمال پذیرش مجدد بیت‌کوین به عنوان ابزار پرداخت برای خرید خودروهای تسلا وجود دارد اما به شرطی که بیشتر انرژی لازم برای استخراج رمزارزها از انرژی‌های پاک تامین شود. ماسک همچنین گفته است تسلا در بیت‌کوین و خودش در بیت‌کوین، اتریوم و دوج کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند. جک دورسی، مدیرعامل توییتر به سرمایه‌گذاران این شبکه اجتماعی اعلام کرده که بیت‌کوین «بخش بزرگی» از آینده این شرکت خواهد بود، زیرا او به دنبال راهی برای استفاده از این رمزارز در پرداخت‌های درون برنامه‌ای توییتر است. دورسی از بیت‌کوین به همراه هوش مصنوعی و تمرکززدایی به عنوان یکی از سه روند اصلی در آینده توییتر یاد کرده. او هنگام اعلام درآمد سه ماهه دوم توییتر به سرمایه‌گذاران اعلام کرد که بیت‌کوین می‌تواند به پیشرفت شرکت کمک کند و از آن به عنوان «بهترین گزینه» برای تبدیل شدن به «ارز بومی اینترنت» یاد کرد: «اگر اینترنت یک ارز بومی و جهانی داشته باشد، ما قادر خواهیم بود با محصولاتی مانند Super Follows و Tip Jar خیلی سریع‌تر پیشرفت کنیم. فکر می‌کنم این بخش بزرگی از آینده ماست و به همین فکر می‌کنم بسیار مهم است که توییتر و سهام‌داران آن هر‌چه سریع‌تر در آن سرمایه‌گذاری کنند.» همچنین یکی از نمایندگان توییتر تایید کرده که جک دورسی در این جلسه برای اولین‌بار در مورد نحوه استفاده از بیت‌کوین نیز صحبت کرده است. هرچند نحوه استفاده از بیت‌کوین در پلتفرمی مانند توییتر هنوز به صورت کامل مشخص نشده اما دورسی برای چندین سال از مدافعان سرسخت بیت‌کوین بوده است. او غالبا به صورت علنی این رمزارز را تبلیغ می‌کند و بیت‌کوین او را به یاد روزهای ابتدایی اینترنت می‌اندازد. اخیرا شرکت دیگر او Square نیز به سمت رمزارزها قدم برداشته است و به نظر می‌رسد قصد دارد کیف پول بیت‌کوین اختصاصی خود را منتشر کند. شبکه اجتماعی توییتر در سه ماهه گذشته درآمد بالایی کسب کرده و سریع‌ترین رشد درآمد خود را از سال ۲۰۱۴ به ثبت رسانده است که باعث شد ارزش سهام توییتر ۹ درصد افزایش پیدا کند. درآمد توییتر در سه ماهه دوم سال جاری میلادی برابر ۱.۱۹ میلیارد دلار بوده است. شرکت‌های پرداخت بزرگ جهان در حال فراهم کردن زیرساخت‌های بیشتر برای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی هستند. پس از آنکه شرکت مستر کارد اعلام کرد امکان معامله رمزارزها را تسهیل می‌کند، شرکت ویزاکارد در بیانیه‌ای مشابه اعلام کرده با تغییراتی که به زودی صورت خواهد گرفت، امکان تبدیل ارزهای دیجیتالی به ارزهای فیات (واحدهای رسمی پول ملی کشورها) و بالعکس آسان‌تر از گذشته خواهد شد. مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۳۱۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....