تاریخ انتشار : جمعه 11 آذر 1401 - 21:34
کد خبر : 108867

بورس هفته سوم آذر ۱۴۰۱ چه می شود؟

بورس هفته سوم آذر ۱۴۰۱ چه می شود؟

هشت کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه با توجه به وضعیت کنونی بازار، روند معاملات بورس در هفته سوم آذر ۱۴۰۱ را پیش بینی کردند.  بازار سرمایه در هفته گذشته روندی متعادل داشت و شاخص کل خود را در کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد حفظ کرد. در این میان سوالی که برای سهامداران به

هشت کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه با توجه به وضعیت کنونی بازار، روند معاملات بورس در هفته سوم آذر ۱۴۰۱ را پیش بینی کردند.

 بازار سرمایه در هفته گذشته روندی متعادل داشت و شاخص کل خود را در کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد حفظ کرد. در این میان سوالی که برای سهامداران به وجود آمده، این است که بورس هفته سوم آذر ۱۴۰۱ چه می شود؟

در این راستا، شهر بورس به سراغ هشت کارشناس بازار سرمایه رفته و نظرات آنها را پیرامون وضعیت بورس هفته سوم آذر ۱۴۰۱ پیگیر شده است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از فردای اقتصاد  ،  محمدرضا اعلمی، آراد پورکار، الناز جمالی، سعید حسینی پناه، پیمان شوریابی، کاویان عبداللهی، جواد فلاحیان و ویدا مهاجر؛ هشت کارشناسی هستند که به سؤال خبرنگار در مورد اینکه « بورس هفته سوم آذر ۱۴۰۱ چه می شود؟ »، پاسخ داده‌اند.

بورس هفته سوم آذر ۱۴۰۱ چه می شود؟

محمدرضا اعلمی

هفته گذشته شاهد رنج بودن شاخص کل در محدوده‌ یک میلیون و ۳۹۳ هزار واحد تا یک میلیون و ۴۲۶ هزار واحد بودیم که در صورت شکسته شدن سقف کانال مذکور و افزایش حجم معاملات، انتظار لمس مجدد مقاومت یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی را تا پایان سال خواهیم داشت.

راه شاخص کل با وجود‌ مقاومت‌های پیش‌روی آن در جهت رسیدن به هدف مذکور چندان هموار نیست و هر افزایش چند روزه، با افزایش عرضه مواجه می شود و شاهد یک بازار ضعیف هستیم.

آراد پورکار

پیش‌بینی می‌شود در هفته‌ آینده همچنان شاهد انتقال نقدینگی از گروه خودرویی به سایر صنایع باشیم.

باید قبول کنیم که نقدینگی موجود در بازار در حال گردش بوده و با عمق بازار تناسب ندارد که در این شرایط باید منتظر چرخش نقدینگی بین صنایع باشیم.

الناز جمالی

انتظار می‌رود روند معاملاتی هفته آینده با توجه به رشد مجدد قیمت دلار و گزارشات مطلوب عملکرد ماهانه برخی از شرکت مثبت آغاز شود و با گذشت زمان و استراحت کوتاه مدتی که در خودرویی‌ها در حال انجام است، روند مثبت مجددا به این گروه بازگردد و شاهد لیدری مجدد گروه خودرویی در کلیت بازار باشیم.

سعید حسینی پناه

شرایط بازار فعلاً نوسانی خواهد بود، اما سهامداران باید به سهم‌های کوچک توجه داشته باشند، چراکه در شرایط فعلی این نمادها رشد بیشتری را خواهند داشت. البته این موضوع ریسک خاص خودش را هم دارد.

تا زمانی که ارزش معاملات در محدوده کنونی باشد، بازار رشد چندانی نخواهد داشت.

پیمان شوریابی

با توجه به اخبار مثبت از جمله عرضه خودروها در بورس کالا و افزایش قیمت محصولات در گروه خودرویی و همچنین تغییرات بزرگ در صنعت مخابرات، پیش‎بینی می‌شود طی هفته آینده روند متعادل و رو به رشدی داشته باشیم.

کاویان عبداللهی

طی هفته آینده، تقاضا در بازار وجود خواهد داشت و برخی صنایع می‌توانند به رشد خود ادامه بدهند. در این هفته باید به تحولات خودرویی‌ها توجه ویژه‌ای داشت.

قیمت فروش خودرو احتمالاً در گزارش‌های آتی خیلی خوب خواهد بود که می‌تواند باعث رشد بیشتر سهام این گروه شود و با پذیرش خودروهای جدید در بورس کالا، سایر نمادهای خودرویی از این فرصت استفاده کنند.

جواد فلاحیان

با توجه به سیاست‌های انقباظی شدیدی که دولت در هفته‌های قبل در پیش گرفته است، شاهد رکود در بازارها خواهیم بود.

به نظر می‌رسد بازار بورس هم در هفته آتی یک روند متعادل را داشته باشد و نمی‌توان انتظار رشد با ریز شدیدی را داشته باشیم.

ویدا مهاجر

روند خروج سرمایه از بازار ادامه دارد. میان نمادهایی که موجب رشد شاخص کل شدند و نمادهایی که ورود پول حقوقی داشتند اشتراکات زیادی وجود دارد. بنابراین در واقع مشکل خروج سهامداران حل نشده، بلکه تقاضای حقوقی افزایش پیدا کرده است.

به نظر من قراردادهای آپشن می‌تواند بازدهی خوبی را برای سهامداران داشته باشد.

 

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....