تاریخ انتشار : شنبه 15 شهریور 1399 - 22:47
کد خبر : 17773

بورس نیازمند حمایت حقوقی‌ها نیست

بورس نیازمند حمایت حقوقی‌ها نیست

در کف توییتر مباحث مهم و نظری و چهارچوب سیاستگذاری اقتصادی به نتیجه نمی‌رسد.اتفاقی که به خطا این چند روزه شاهد هستیم. فضای این کار اتاقهای فکر و ارتباط با سیاستگذار است. فعالین بورس هم به اشتباه دنبال مقصر برای ریزش ⁧ بورس⁩ هستند و بسیاری انگشت اتهام به سمت نامه ۲۵ نفره گرفته‌اند، ‏که

در کف توییتر مباحث مهم و نظری و چهارچوب سیاستگذاری اقتصادی به نتیجه نمی‌رسد.اتفاقی که به خطا این چند روزه شاهد هستیم. فضای این کار اتاقهای فکر و ارتباط با سیاستگذار است. فعالین بورس هم به اشتباه دنبال مقصر برای ریزش ⁧ بورس⁩ هستند و بسیاری انگشت اتهام به سمت نامه ۲۵ نفره گرفته‌اند، ‏که این‌هم خطاست. عده‌ای از فعالین هم دنبال ناجی برای نجات بازار هستند که از این ناجیان شر نرسد خیری نمی‌رسد.
‏به گزارش اقتصاددان : ضمن اینکه دانش نظری اغلب فعالین بازار سرمایه بسیار پایین هست و بیشتر دیلر سهام هستند. فلذا بحث مفید در خصوص سیاستگذاری مطلوب جهت اصلاح میکرو و ماکرو استراکچرهای بازار شکل نخواهد گرفت و در این بین عده‌ای هم هستند که همواره نقش لمپنی را در دو طرف بحث ایفا میکنند. عده‌ای خوشحال از ریزش بورسند، عده‌ای هم…

بهتر است دیلر سهام با استراتژی تریدری خود دیلری کند و وارد مباحث علمی نشود، گروه دوستان با رویکرد نظری و دانشگاهی و نقد سیاستگذارانه از مسیر درست خود به این مباحث بپردازند و از فعالین باتجربه بازار نکات عملی را بیاموزند و وقت خود را در توییتر به دلیلی که بالا گفتم هدر ندهند.

و همه فعالین بازار هم این مهم را بپذیرند که در ریزش بازار دنبال مقصر نباشند و بدانند هیچ حمایت و ناجی وجود نخواهد داشت. بحث حمایت حقوقی‌ها هم که شکل گرفته در قیمتهایی است که اگر حمایتی هم نبود خود بازار به طور اتوماتیک همینجاها متعادل می‌شد.

مهم: بورس نیازمند حمایت حقوقی‌ها نیست. این کار بی‌فایده است و تاثیری هم در بازار ندارد. نظام تدبیر کشور اگر قصد حمایت پایدار از بازار سرمایه را بعنوان کریدر تامین مالی بنگاهها دارد می‌بایست نقش خود را در اصلاح ساختارهای مختلف بازار ببیند نه پولپاشی بی‌حاصل و‌ حرف درمانی.

‏در آخر هم سخنی با سهامداران، پشتیبان رشد بورس تورم گذشته و ابر تورم پیش‌روست، تا زمانی که چرخه معیوب سیاستگذاری اقتصادی در ایران تورم خلق می‌کند و رشد اقتصادی منفی ابر تورم می‌آفریند سهام بهترین دارایی برای حفظ قدرت خرید است. دلیل رشد بورس هم این است نه خلق ارزش بنگاه‌ها.

افرادی هم که می‌گویند سهام چرا باید رشد کند وقتی رشد منفی است به تورم و چرخه رو به اضمحلال اقتصادی کشور توجه کنند، به هوشمندی بازار احترام بگذراند و از آن درس بگیرند و بدانند رشد بورس پیش‌خور کردن اتفاقات آتی اقتصادی است و الا بقال سر کوچه هم می‌داند رشد اقتصادی منفی است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....