تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مهر 1398 - 20:36
کد خبر : 1419

بورس نزدیک به ۱۱ هزار واحد سقوط کرد/ دوره رشدهای طلایی بورس به پایان رسید؟

بورس نزدیک به ۱۱ هزار واحد سقوط کرد/ دوره رشدهای طلایی بورس به پایان رسید؟

امروز شاخص‌کل بورس پس از مدت‌ها با افت ۱۰ هزار و ۸۹۲ واحدی روبه‌رو شد. این در شرایطی است که بازار سرمایه دیروز را با عدد ۳۱۹ هزار و ۸۷۱ واحد به پایان رسانده بود. با وجود روند مثبتی که بازار سرمایه طی روزهای گذشته پشت سر گذاشته بود، اما امروز با افت ۱۰ هزار

امروز شاخص‌کل بورس پس از مدت‌ها با افت ۱۰ هزار و ۸۹۲ واحدی روبه‌رو شد. این در شرایطی است که بازار سرمایه دیروز را با عدد ۳۱۹ هزار و ۸۷۱ واحد به پایان رسانده بود.

با وجود روند مثبتی که بازار سرمایه طی روزهای گذشته پشت سر گذاشته بود، اما امروز با افت ۱۰ هزار و ۸۹۲ واحدی روبه‌رو شد و روی عدد ۳۰۸ هزار و ۹۷۸ واحد ایستاد. در این شرایط، برخی تحلیلگران اقتصادی با ذکر دلایلی معتقدند که دوره رشدهای طلایی بورس به پایان رسیده است.

سیامک قاسمی در تازه‌ترین یادداشت خود در اینستاگرام نوشت: «بازار بورس ایران امروز با نزدیک به ۱۱ هزار واحد ریزش شاخص کل، یکی از شدیدترین ریزش‌های بازار را در طی چند سال اخیر تجربه کرده است.»

وی افزود: «در اقتصاد پیش‌بینی نقطه‌ای بازارها به معنای شناخت دقیق نقاط سقف و کف بازارها غیراقتصادی و غیرعلمی است و همزمان پیش‌بینی روندها و تغیر روندها و شرایط بازارها کاملا اقتصادی است.»

این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: «به نظر من بازار بورس ایران به دلایل اقتصاد کلان همانند تعدیل با قیمت ارز، تعدیل با تورم، هجوم نقدینگی تازه و شرایط عمومی اقتصاد ایران و شاخص هجوم عوام و توده مردم به این بازار، دوره رشدهای طلایی خود را تمام کرده است و حتی اگر با دوپینگ و دخالت حقوقی ها، دولتی ها و غیره همانند ماه‌های اخیر از ریزش شدیدتر جلوگیری شود و حتی رشدهای مقطعی ایجاد شود، اما در نیمه دوم امسال به احتمالا زیاد وارد یک روند ایستا خواهد شد.»

قاسمی تاکید کرد: «از الان به بعد سود کردن در این بازار، کار حرفه‌ای‌ها و براساس تحلیل‌های بنیادین و اقتصادی قابل توجه و پیچیده است و دیگر قرار نیست با خرید سهام هر شرکتی سودهای هنگفت نصیب فعالان بازار شود.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....