تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تیر 1399 - 12:39
کد خبر : 13045

بورس قرمزپوش شد/ شاخص کل در مرز سقوط به کانال ۱.۸ میلیون واحد

بورس قرمزپوش شد/ شاخص کل در مرز سقوط به کانال ۱.۸ میلیون واحد

بورس معاملات امروز را نزولی آغاز کرد و شاخص کل در کمتر از یکساعتی که از شروع معاملات گذشته با حدود ۲۲ هزار واحد کاهش در آستانه سقوط به کانال یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد است. به گزارش اقتصاددان:بورس معاملات امروز را نزولی آغاز کرد و شاخص کل در کمتر از یک‌ساعتی که از

بورس معاملات امروز را نزولی آغاز کرد و شاخص کل در کمتر از یکساعتی که از شروع معاملات گذشته با حدود ۲۲ هزار واحد کاهش در آستانه سقوط به کانال یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد است.

به گزارش اقتصاددان:بورس معاملات امروز را نزولی آغاز کرد و شاخص کل در کمتر از یک‌ساعتی که از شروع معاملات گذشته با حدود ۲۲ هزار واحد کاهش در آستانه سقوط به کانال یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد است.

اگر این روند منفی تا پایان معاملات ادامه داشته باشد، بار دیگر شاخص در بازه ۱.۸ میلیون واحدی قرار می‌گیرد. به خصوص که شاخص هم وزن نیز امروز منفی بود و نشان می‌دهد که سرمایه گذاران خرد نیز در حال قرار گرفتن در صف‌های فروش هستند.

شاخص هم وزن با منفی ۵ هزار و ۳۰ واحد، به ۵۰۷ هزار و ۱۵۹ واحد رسیده است.

نمادهای فارس، تاپیکو، کگل و پارسان همگی با تأثیرگذاری بیش از ۲ هزار واحدی، از مؤثرترین نمادها در افت شاخص کل بورس بوده اند.

گفته می‌شود انتقال معاملات نمادهای اثرگذار به ساعات بعد از بسته شدن بازار از یک سو و توقف تعدادی از نمادهای پُرتقاضا در هفته جاری و آتی به دلیل برگزاری مجامع عمومی و تصمیم گیری درباره نحوه توزیع سود سهام آنها به سهامداران این شرکت‌ها و احتمال افت ارزش سهام این نمادها پس از بازگشایی نماد و افزایش سرمایه این شرکت‌ها، از دلایل اصلی کاهش شاخص در معاملات امروز است که ادامه این روند در معاملات فردا (آخرین روز کاری بازار سرمایه) نیز دور از دسترس نیست.

بانکی‌ها، فولادی‌ها، صندوق‌های سرمایه گذاری، سیمانی‌ها، پتروشیمی‌ها و اوراق اسناد خزانه از مهمترین نمادهای سرخ پوش در بازار امروز بوده ولی گروه اوراق تسهیلات مسکن از معدود گروه‌های سبزپوش در معاملات امروز است که سبب شده تا قیمت هر برگه اوراق تسهیلات مسکن در حد فاصل ۸۹ تا ۹۳ هزار تومان به فروش برسد.

روند نزولی امروز بازار در حالی است که شاخص کل دیروز روندی صعودی داشت و برای اولین بار از مرز یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد گذشت. ع/ خبرگزار مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....