تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مهر 1399 - 10:48
کد خبر : 21728

بورس بازان زیان دیده بخوانند

بورس بازان زیان دیده بخوانند

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سهام زیان خود را تا پایان سال جبران خواهد کرد، به همین دلیل بهتر است سهامدارانی که همچنان در بازار حضور دارند صبوری کنند و تصمیم به رفتارهای نگیرند. عرفان هودی افزود: بازار سهام از شرایطی که همه مردم از آن انتظار داشتند تا به صورت روزانه پنج درصد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سهام زیان خود را تا پایان سال جبران خواهد کرد، به همین دلیل بهتر است سهامدارانی که همچنان در بازار حضور دارند صبوری کنند و تصمیم به رفتارهای نگیرند.

عرفان هودی افزود: بازار سهام از شرایطی که همه مردم از آن انتظار داشتند تا به صورت روزانه پنج درصد سود را کسب کنند صد در صد فاصله گرفته است و برای مدتی شرایطی را که تا دو ماه گذشته در بازار داشتیم را شاهد نخواهیم بود.

به گزارش اقتصاددان به نقل از ایرنا، هودی ادامه داد: بازار بورس تغییر روند داده است و از فاز صعودی مطلق خارج و در حال انجام معاملات به صورت خنثی است، حتی گاهی بازار هشدار روند نزولی را می‌دهد.

هودی با بیان اینکه سهامداران در وضعیت فعلی باید هوشمند عمل کنند و آنها هم مانند تغییر روند بازار، اقدام به تغییر استراتژی‌های خود برای سرمایه‌گذاری در بورس کنند، افزود: استراتژی که فعالان بازار در بازارهای صعودی در پیش می‌گیرند بلند مدت نیست و در روزهای مثبت بازار شاهد بودیم که برخی از فعالان بازار به دنبال استراتژی نوسان گیری هستند.

وی با اشاره به اینکه فعالان بازار استراتژی نوسان گیری را باید در وضعیتی که بازار در حالت خنثی قرار دارد به کار بگیرند، گفت: سهامداران نباید در وضعیتی که بازار بر مدار صعودی قرار دارد از چنین استراتژی استفاده کنند، در حالی که برخی از سهامداران استراتژی اشتباهی را دنبال کردند و در بازار به دنبال نوسان گیری بودند.

هودی با بیان اینکه روند استراتژی سهامداران باید از نوسان گیری کوتاه مدت به سمت استراتژی بلندمدت پیش رود، گفت: سهامداران قدیمی در حال استفاده از تجربه هایی هستند که در سال ٩٣ و ٩۴ به‌دست آوردند در حالی که سهامداران جدید همه به فکر خروج از بازار هستند که این امر باعث کاهش ارزش و حجم معاملات بازار شده است.

این کارشناس بازار سرمایه اظهارکرد: خروج نقدینگی از این بازار در اوایل روند اصلاحی شاخص بورس افزایش یافت که این موضوع نشان دهنده تصمیم گیری‌های هیجانی و خروج بدون فکر سهامداران از بازار بوده است.

وی افزود: بورس برای مدتی در نوسان خواهد بود اما سهامداران باید با صبر در این بازار در انتظار بازگشت و کاهش نوسان‌های ایجاد شده باشند.

هودی بازار سرمایه را بازاری هوشمند دانست و گفت: بازار سهام زودتر از دیگر بازارها مسائل موجود را پیش‌بینی و تحت تاثیر آنها قرار می‌گیرد، مانند گرانی دلار که آن را پیشخور کرد و باعث صعود سنگین بازار شد.

این کارشناس سرمایه با بیان اینکه بازار سرمایه در میان مدت و تا پایان امسال در مسیر صعودی قرار خواهد گرفت، گفت: بهتر است سهامدارانی که اکنون در بازار حضور دارند صبوری کنند و با عجله و هیجان به سمت عرضه سهام خود در بازار نروند زیرا بازار سهام زیان خود را تا پایان سال جبران خواهد کرد و پیش‌بینی می‌شود شاخص به مرز کانال دو میلیون واحد برسد.

وی با تاکید بر اینکه برخی از اقدام‌های نظارتی بر بازار مانند بازارگردانی باید زودتر از اینها انجام می‌شد، خاطرنشان کرد: بازارگردانی بر روی سهام اجباری شده است اما هنوز به صورت رسمی اجرایی نمی‌شود، بهتر است یک متولی یا برخی از هلدینگ‌ها مانند بنیاد شهید، بنیاد مستضعفان و آستان قدس که بیشتر از ٣٠ شرکت زیرمجموعه آنها در بازار سرمایه حضور دارند از صنایع شرکت‌های کوچک حمایت کنند.

هودی افزود: سهام شرکت‌های کوچک ریل نقدشوندگی بازار هستند و تا زمانی که شرکت‌های کوچک وضعیت باثباتی پیدا نکنند شرکت‌های بزرگ متعادل و مثبت نمی‌شوند و بازار سرمایه اصلی‌ترین عامل نقدشوندگی را از دست می‌دهد.

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....