تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 دی 1400 - 23:41
کد خبر : 71977

بهبود معاملات بورس

بهبود معاملات بورس

در آخرین هفته معاملات پائیز، ارزش معاملات کل بازار سهام رشد ۱۱۹ درصدی داشت و ارزش معاملات خرد سهام ۱۴ درصد افزایش یافت. در هفته اخیر شاهد رشد معاملات بازار سهام بودیم. میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۳ هزار و ۱۷۹ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۲ هزار و ۷۹۷ میلیاردی هفته پیشین،

در آخرین هفته معاملات پائیز، ارزش معاملات کل بازار سهام رشد ۱۱۹ درصدی داشت و ارزش معاملات خرد سهام ۱۴ درصد افزایش یافت.

در هفته اخیر شاهد رشد معاملات بازار سهام بودیم. میانگین ارزش معاملات خرد بورس ۳ هزار و ۱۷۹ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۲ هزار و ۷۹۷ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۱۴ درصدی داشته است.

در این هفته کمترین رقم ارزش معاملات خرد به روز شنبه برمی‌گردد که ارزش معاملات خرد ۲ هزار و ۶۰۶ میلیارد تومان بود. بیشترین رقم هفته نیز در روز چهارشنبه ثبت شد که به رقم ۳ هزار و ۹۱۷ بالغ شد. این بالاترین رقم ارزش معاملات خرد در ۲۰ روز کاری اخیر است.

جدول معاملات

در این هفته نمادهای خودرویی و به طور خاص سهام خودرو (ایران خودرو) در صدر جدول معاملات قرار داشتند. در ۵ روز کاری هفته اخیر، به استثنای یک روز، در باقی روزها نماد خودرو بیشترین حجم معاملات بازار را داشت. روز یکشنبه نماد خساپا (خودروسازی سایپا) بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داد.

در اولین روز هفته نماد خودرو بیشترین ارزش معاملات بازار را داشت و خساپا و شپدیس در رتبه‌های بعدی قرار داشتند. روز یکشنبه نمادهای فرابورس، کالا و خودرو بیشترین ارزش معاملات ر ا داشتند. روز دوشنبه نمادهای کالا، فرابورس و خودرو صدرنشین جدول ارزش معاملات بودند و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نماد فولاد صدرنشین بازار بود. در ۲ روز پایانی هفته، پس از فولاد، نمادهای کالا، فرابورس و خودرو بیشترین ارزش معاملات بورس تهران را داشتند.

رونق معاملات

در هفته اخیر در روز دوشنبه به علت رشد ارزش معاملات اوراق بدهی ارزش کل معاملات بازار سهام تفاوت زیادی به روزهای دیگر داشت. روز دوشنبه معاملات کل بازار ارزشی معادل ۱۲۰ هزار و ۷۳۶ میلیارد تومان داشت که بالاترین رقم هفته بود. میانگین ارزش معاملات کل هفته ۲۸ هزار و ۳۴۶ تومان بود که نسبت به رقم ۱۲ هزار و ۹۲۱ میلیاردی هفته پیشین، رشد ۱۱۹ درصدی داشته است.

ارزش معاملات ثانویه اوراق بدهی

در هفته‌ اخیر ارزش معاملات اوراق بدهی نیز رشد نسبی داشت. مجموع ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه در هفته اخیر ۱۱۸ هزار و ۳۸۱ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین ۱۶۵ درصد افزایش داشته است. این هفته به طور میانگین سهم ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت در بازار سهام ۲۷ درصد بود که نسبت به سهم ۴۶ درصدی هفته پیشین کاهش یافته است.

در آخرین روز کاری هفته ارزش معاملات اوراق با افت ۷۸ درصدی -نسبت به روز سه‌شنبه- به ۲۴۱ میلیارد تومان رسید که ۴ درصد از ارزش کل معاملات بازار را شامل می‌شود.

 بهبود معاملات بورس

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....