تاریخ انتشار : یکشنبه 30 خرداد 1400 - 11:18
کد خبر : 50755

بهبود فرایند صادرات و واردات

بهبود فرایند صادرات و واردات

بهبود فرایند صادرات و واردات با داشتن شرکای لجستیکی| بازار هند برای محصول پیاز ایران مساعد نیست رضایی، صادر کننده محصولات کشاورزی گفت: با توجه به مشکلات حمل و نقل، وجود شریک لجستیکی می تواند در بهبود فرایند صادرات و واردات بسیار کمک کننده باشد.       به گزارش اقتصاددان به نقل از  بازار 

بهبود فرایند صادرات و واردات با داشتن شرکای لجستیکی| بازار هند برای محصول پیاز ایران مساعد نیست

رضایی، صادر کننده محصولات کشاورزی گفت: با توجه به مشکلات حمل و نقل، وجود شریک لجستیکی می تواند در بهبود فرایند صادرات و واردات بسیار کمک کننده باشد.

      به گزارش اقتصاددان به نقل از  بازار  ،   سینا رضایی، صادر کننده محصولات کشاورزی به هندوستان و روسیه گفت: سال ۹۹ صادرات پیاز به هندوستان بسیار خوب بود به همین دلیل قیمت ها در داخل بالا رفت و کشاورزان با تصور اینکه بازار این محصول پررونق خواهد بود در سطح وسیعی اقدام به کشت کردند و لذا امسال شاهد بودیم که محصول روی دست کشاورزان ماند.

هند خود تولیدکننده و صادر کننده پیاز است لذا بازار هند برای محصول پیاز ایران مساعد نیست مگر اینکه در مواقع خاص یا به صورت فصلی بتوان صادر کرد. بنابراین نمی توان به بازار هند به عنوان یک بازار صادراتی خوب برای محصول پیاز نگاه کرد

وی خاطر نشان کرد: باید توجه داشته باشیم که هند خود تولیدکننده و صادر کننده پیاز است لذا بازار هند برای محصول پیاز ایران مساعد نیست مگر اینکه در مواقع خاص یا به صورت فصلی بتوان صادر کرد. بنابراین نمی توان به بازار هند به عنوان یک بازار صادراتی خوب برای محصول پیاز نگاه کرد.

رضایی در خصوص صادرات خرما به این کشور نیز اظهار داشت: خرما نیز از دیگر محصولات صادراتی به این کشور است که غالبا به صورت فله ای و گاهی نیز در بسته بندی هایی با وزن های مشخص ارسال می شود.

بیشترین محصولات کشاورزی صادراتی ایران به هند کیوی، خرما، گیلاس و سیب است

کیوی، خرما، گیلاس و سیب؛ چهار محصول صادراتی عمده ایران به هندوستان
این صادر کننده محصولات کشاورزی به هندوستان اظهار داشت: بیشترین حجم صادراتی به این کشور شامل چهار محصول «کیوی، خرما، گیلاس و سیب» است.

وی با بیان اینکه کشورهای هدف محصولاتی با کیفیت ها و سایز های متفاوت می خواهند، افزود: به عنوان مثال هندوستان غالبا خواهان کیوی با وزن ۶۰ گرم است اما روسیه کیوی با وزن ۱۰۰ گرم به بالا را می پسندند.

 هر چقدر سیب قرمز تر باشد کشور هند بیشتر ترغیب به خرید می شود به طوری که -سیب هایی با ۸۰ تا ۹۰ درصد قرمزی بیشترین تقاضا را در هند دارد

هند خواهان میوه ها متوسط سایز است و روسیه میوه های درشت را می پسندد
رضایی ادامه داد: از سوی دیگر روسیه میوه هایی با سایز درشت را از ما خریداری می کند اما هندوستان برعکس خواهان میوه هایی با سایز متوسط به پایین است.

وی خاطر نشان کرد: جالب است بدانید در مورد محصولی مانند سیب، کشور هندوستان به هیچ وجه سیب زرد ایران را خریداری نمی کند و هر چقدر سیب قرمز تر باشد کشور هند بیشتر ترغیب به خرید می شود به طوری که سیب هایی با ۸۰ تا ۹۰ درصد قرمزی بیشترین تقاضا را در هند دارد.

این صادر کننده محصولات کشاورزی به هندوستان و روسیه  در مورد بحث حمل و نقل و مشکلات این حوزه بین ایران و این کشورها گفت: قطعا داشتن شرکای لجستیکی می تواند به بهبود فرایند صادرات و واردات کمک کند.

بهبود فرایند صادرات و واردات با داشتن شرکای لجستیکی| بازار هند برای محصول پیاز ایران مساعد نیست
تولیدکنندگان برتر سیب در سال زراعی ۲۰۲۰-۲۰۱۹

جایگاه ششم ایران در تولید سیب در ۲۰۲۰
گفتنی است بر اساس داده های جهانی منتشر شده در سال زراعی ۲۰۱۹-۲۰۲۰ چین بزرگترین تولید کننده سیب در جهان بوده است به طوری که در این دوره زمانی تولید سیب چین در حدود ۴۱ میلیون تن بوده است.

از سوی  دیگر در این دوره،  اتحادیه اروپا با حدود ۱۱.۴۸ میلیون تن سیب در جایگاه دوم قرار گرفت.

این داده های آماری منتشر شده همچنین نشان می دهد که کشور آمریکا با تولید ۴.۸۲۱ میلیون تن، ترکیه با ۳ میلیون تن و هند با تولید ۲.۳۷۰ میلیون تن در جایگاه سوم تا پنجم تولیدکنندگان برتر سیب در سال زراعی ۲۰۱۹-۲۰۲۰ قرار دارند.

ایران نیز در سال زراعی ۲۰۱۹-۲۰۲۰ حدود ۲.۰۹۷ میلیون تن تولید داشته و جایگاه ششم را به خود اختصاص داده و قبل از کشورهای روسیه، برزیل، شیلی و اوکراین قرار گرفته است

آمار منتشر شده همچنین بیانگر این است که کشور ایران نیز در سال زراعی ۲۰۱۹-۲۰۲۰ حدود ۲.۰۹۷ میلیون تن تولید داشته و جایگاه ششم را به خود اختصاص داده و قبل از کشورهای روسیه، برزیل، شیلی و اوکراین قرار گرفته است.

هند؛ پیشتاز در تولید میوه تازه
بر اساس گزارشات جهانی منتشر شده تولید میوه جهانی در طول دو دهه گذشته به طور پیوسته افزایش یافته است به طوری که در بازه زمانی ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ حجم میوه تولید شده در سراسر جهان از ۲۹.۴ میلیون تن به ۳۳.۶۳ میلیون تن رسید که در این بین کشور هند با اختلاف زیاد پیشرو در تولید میوه های تازه است. پس از آن نیز ویتنام در جایگاه دوم و چین در جایگاه سوم دنیا قرار دارد.

خواننده معزز سلام ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر بالا در پایین صفحه ( ثبت دیدگاه) موجب امتنان است .

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....