تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 - 19:38
کد خبر : 66833

بهبود جریان ارزی در بازار متشکل

بهبود جریان ارزی در بازار متشکل

طی یک ماه گذشته در بازار متشکل ارزی، حدود ۲۸۲ میلیون و ۴۹۳ هزار دلار با میانگین هر دلار، ۲۶ هزار و ۸۱۰ تومان معامله شد. اقتصاددان: طبق آمار بانک مرکزی میزان معاملات ارز در سامانه نیما یا همان سامانه‌ای که در آن، نیاز ارزیِ وارد کنندگان تامین می‌شود در دوره منتهی به هفته سوم

طی یک ماه گذشته در بازار متشکل ارزی، حدود ۲۸۲ میلیون و ۴۹۳ هزار دلار با میانگین هر دلار، ۲۶ هزار و ۸۱۰ تومان معامله شد.

اقتصاددان: طبق آمار بانک مرکزی میزان معاملات ارز در سامانه نیما یا همان سامانه‌ای که در آن، نیاز ارزیِ وارد کنندگان تامین می‌شود در دوره منتهی به هفته سوم آبان ماه به ۳ میلیارد و ۷۱۵ میلیون دلار رسید.

این روند، نشان دهنده افزایش ۷۰ درصدی در این مدت و حاکی از بهبود تامین ارز مورد نیاز وارد کنندگان است، به طوری که میزان معاملات از ۴۱۸ میلیون دلار در هفته دوم مهر، به ۷۲۷ میلیون دلار در هفته سوم آبان افزایش یافته است.

همزمان با افزایش حجم معاملات، روند قیمتی در سامانه نیما، به طور نسبی کاهش یافته و از ۲۳ هزار و ۴۱۵ تومان به ۲۳ هزار و ۲۶۲ تومان رسیده است.

در بازار متشکل ارزی یا همان بازار صرافی‌ها که به عنوان مرجع معاملات ارز به صورت اسکناس در کشور شناخته می‌شود، در یک ماه گذشته، حدود ۲۸۲ میلیون و ۴۹۳ هزار دلار اسکناس با میانگین هر دلار، ۲۶ هزار و ۸۱۰ تومان معامله شد.

حجم ارز اسکناس عرضه شده در این بازار هم، روند افزایشی داشته و از ۲۵ میلیون و ۲۱۰ هزار دلار، به ۵۶ میلیون و ۶۶۷ هزار دلار رسیده که نشان دهنده‌ی بهبود روند تامین ارز و عرضه اسکناس مورد نیاز متقاضیان در این بازار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....