تاریخ انتشار : دوشنبه 27 اردیبهشت 1400 - 15:19
کد خبر : 47199

بمب بیل گیتس منفجر شد

بمب بیل گیتس منفجر شد

در نشست علنی شورای امنیت سازمان ملل هم که به صورت مجازی برگزار شد، هم رهبران اسرائیلی هم رهبران فلسطینی خواستار حمایت این شورا از خود شدند. اقتصاددان: احتمال بازگشت ایران به بازار نفت با ۴ میلیون بشکه در روز، تبادل شدیدترین آتش در فلسطین، صدها جسد رها شده در حاشیه رود گنگ، کنار گذاشتن

در نشست علنی شورای امنیت سازمان ملل هم که به صورت مجازی برگزار شد، هم رهبران اسرائیلی هم رهبران فلسطینی خواستار حمایت این شورا از خود شدند.

اقتصاددان: احتمال بازگشت ایران به بازار نفت با ۴ میلیون بشکه در روز، تبادل شدیدترین آتش در فلسطین، صدها جسد رها شده در حاشیه رود گنگ، کنار گذاشتن بیل گیتس از مایکروسافت به دلیل روابط عاطفی مخفی، احتمال تکرار حادثه در چرنوبیل و سقوط بیت‌کوین با تسلا سرخط رسانه‌های دنیا را در نیم‌روز گذشته شکل داده‌اند.

احتمال بازگشت ایران به بازار نفت با ۴ میلیون بشکه در روز

بلومبرگطی گزارشی پیش‌بینی کرده با پیشرفت مذاکرات برای برداشته شدن تحریم‌ها، ایران برای افزایش فروش نفت آماده می‌شود. با این حال بر اساس این گزارش حتی پس از رسیدن به یک توافق، جریان ورود نفت اضافی ایران به بازار تدریجی خواهد بود. بر این اساس شرکت ملی نفت ایران در حال آماده‌سازی میادین نفتی و ارتباط با مشتریان است تا در صورت بسته شدن قرارداد بتواند صادرات خود را افزایش دهد.

این گزارش می‌افزاید در خوشبینانه‌ترین حالت، ایران طی سه ماه آینده به سطح تولید قبل از تحریم‌ها یعنی حدود ۴ میلیون بشکه در روز بازمی‌گردد ولی هنوز موانع بسیاری قبل از رسیدن به این مرحله وجود دارد. هر قراردادی که بسته شود باید کاملاً موانع تجارت، کشتیرانی و بیمه شرکت‌های ایرانی را بردارد.

به نوشته بلومبرگ، سرعت بازگشت ایران، برای بازار جهانی نفت بسیار حساس است. با وجود افزایش مصرف سوخت در جهان، قرنطینه‌های جدید به‌خاطر اوج همه‌گیری کرونا دوباره بر تقاضا تأثیر می‌گذارند. افزایش عرضه نفت ایران باری خواهد بود بر دوش متحدین این کشور در ائتلاف اوپک‌پلاس که بیش از یک سال است تلاش می‌کنند مانع عرضه اضافی نفت به بازار شوند.

شدیدترین تبادل آتش در فلسطین

به گزارش رویترز، نوار غزه یک‌شنبه شب و بامداد دوشنبه نیز صحنه جنگ،‌ تبادل آتش توپخانه و حملات سنگین هوایی اسرائیل بود که از یک هفته‌ پیش همزمان با ناآرامی‌های بیت‌ المقدس آغاز شده است. در حالی که این در‌گیری‌ها تاکنون دست کم دویست کشته برجای گذاشته،‌ ارتش اسرائیل در نخستین ساعات بامداد امروز (دوشنبه)، نوار غزه را با موج جدیدی از حملات سنگین هوایی هدف قرار داد.

ناآرامی‌ها در غزه در حالی همچنان ادامه دارد که به گزارش وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطینی در جریان حملات هوایی و توپخانه‌ای روز یکشنبه ارتش اسرائیل ۴۲ تن از ساکنان غزه از جمله هشت کودک و دو پزشک جان طی یک روز باختند. جنگنده‌های ارتش اسرائیل ساعات ابتدایی امروز هم ده‌ها بار به فاصله چند دقیقه به مواضع از پیش تعیین شده در نوار غزه حمله کردند. مقامات محلی هنوز از شمار دقیق قربانیان حملات تازه ارتش اسرائیل آماری ارائه نکرده‌اند اما به گزارش رسانه‌ها صدها ساختمان در جریان این حملات تخریب یا منهدم شده‌اند.

در نشست علنی روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل هم که به صورت مجازی برگزار شد، هم رهبران اسرائیلی هم رهبران فلسطینی خواستار حمایت این شورا از خود شدند. آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل این جلسه را با گفتن «جنگ باید متوقف شود» افتتاح کرد.

هم‌چنین روز گذشته وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در پایان نشست فوق العاده خود به ریاست عربستان سعودی، در بیانیه‌ای خواستار توقف کامل و فوری حملات اسرائیل به غزه شدند. این بیانیه با شدیدترین لحن تجاوز وحشیانه اسرائیل را محکوم و آن را نقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل دانسته و اسرائیل را به جنایت سیستماتیک در قبال فلسطینیان متهم کرده است.

صدها جسد رها شده در حاشیه رود گنگ

به گزارش آسوشیتدپرس، پلیس هند در حال تحقیق پیرامون صدها جسدی است که در قبرهای شنی کم‌عمق و ساحل رودخانه گنگ دفن یا رها شده‌اند. قبلا تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که ده‌ها جسدِ رها شده در ساحل رودخانه گنگ را نشان می‌داد و گمان می‌رود این افراد قربانیان کرونا باشند.

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس با بلندگو از روی قایق از مردم می‌خواهند که اجساد مردگان را در کنار رودخانه دفن نکنند، ما این‌جا هستیم تا برای برگزاری مناسک دفن مرده‌ها به شما کمک کنیم. در پی بارندگی روز جمعه، لباس اجساد دفن شده در قبرهای کم‌عمق در کنار رودخانه گنگ در شهر الله‌آباد هند نمایان شد. البته دفن اجساد مردگان در کناره رود گنگ سابقه داشته است اما کشف تعداد زیادی از اجساد در حاشیه رودخانه، توجهات به این موضوع را جلب کرده است.

کنار گذاشتن بیل گیتس از مایکروسافت به دلیل روابط عاطفی مخفی

به گزارش وال‌استریت ژورنال، اعضای هیات مدیره شرکت مایکروسافت در سال ۲۰۲۰ بیل گیتس،بنیانگذار این شرکت را به دلیل روابط عاطفی مخفی‌اش از ادامه فعالیت در هیات مدیره محروم کرده بودند. وال استریت ژورنال به نقل از منابع ناشناس خبر داد که در سال ۲۰۱۹ پس از آن‌که مهندس زن این کمپانی در نامه‌ای ادعا کرد که او بیش از چندین سال با بیل گیتس رابطه داشته است، اعضای هیات مدیره با استخدام یک شرکت حقوقی،تحقیقات در این مورد را آغاز کردند.

این در حالی است که سخنگوی بیل گیتس که نامش فاش نشده به وال استریت ژورنال گفت که بیل گیتس تقریبا ۲۰سال پیش رابطه‌ای داشته ولی این رابطه مسالمت‌آمیز پایان یافته است. سخنگوی بیل گیتس همچنین افزود:«استعفای او از هیات مدیره مایکروسافت هم هیچ ربطی به این موضوع نداشته و او سال گذشته زمانی که هیات مدیره را ترک کرد،صرفا قصد داشت بر روی انجام کارهای خیرخواهانه خود تمرکز کند». اوایل ماه مه سال جاری بود که بیل و ملیندا گیتس اعلام کردند که پس از ۲۷سال ازدواج قصد دارند جدا شوند.

تکرار حادثه در چرنوبیل؟

به گزارش یورونیوز، گروهی از دانشمندان همزمان با افزایش ذرات نوترون در زیرزمین نیروگاه هسته ای چرنوبیل نسبت به احتمال وقوع حادثه ای دیگر در این تاسیسات هشدار دادند، چرا که فرایند شکاف هسته ای در توده های سوخت اورانیوم در راکتور نیروگاه چرنوبیل افزایش یافته است. امری که نگرانی‌هایی را نسبت به احتمال تکرار ناگوارترین حادثه هسته ای تاریخ پدید آورده است.

بنا به همین گزارش دانشمندان اوکراینی هنوز موفق به تصمیم گیری در مورد لزوم دخالت احتمالی برای پیشگیری از حادثه ای دیگر نشده اند. این در حالی است که تعداد ذرات نوترون در زیرزمین راکتور هسته ای چرنوبیل به شکلی یکنواخت در حال افزایش است. افزایش ذرات نوترون به معنای وقوع موارد جدیدی از فرایند شکاف هسته ای است. با این حال به گفته دانشمندان در صورت وقوع حادثه‌ای جدید در نیروگاه هسته ای چرنوبیل این رویداد به اندازه انفجار سال ۱۹۸۶ میلادی مرگبار و مخرب نخواهد بود.

حادثه هسته ای سال ۱۹۸۶ در نیروگاه چرنوبیل جان حدود ۵۰ نفر را گرفت. این در حالی است که دلیل مرگ هزاران نفر دیگر پخش امواج رادیواکتیو پس از حادثه چرنوبیل عنوان شد. سازه جدیدی که ساخت آن به دور راکتور شماره چهار نیروگاه هسته ای چرنوبیل در سال ۲۰۱۹ میلادی به پایان رسید قرار است مانع از پخش تشعشات رادیواکتیو پس از هرگونه حادثه مجدد در این محل شود. هزینه ای یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری به ساخت این سازه اختصاص یافته بود.

سقوط بیت‌کوین با تسلا

به گزارش رویترز، در پی اعلام ایلان ماسک،‌ مدیر عامل تسلا،‌ مبنی بر احتمال فروش تمام بیت کوین‌های این شرکت، قیمت این رمزارز به کمتر از ۴۵ هزار دلار کاهش پیدا کرد. ایلان ماسک که پیشتر از او به عنوان پشتیبان بزرگ رمزارزها یاد می‌شد،‌ در پاسخ به یک توییت ناشناس که گفته بود تسلا قرار است تمام بیت کوین‌های خود را بفروشد، این ادعا را تایید کرد.

همین مسئله به تنهایی قیمت این رمز ارز را به زیر ۴۵ هزار دلار رساند. مدیرعامل تسلا در روزهای گذشته گفته بود که تسلا دیگر بیت کوین را برای فروش خودروهای این شرکت نمی‌پذیرد.او دلیل این تصمیم را نگرانی‌های مطرح درباره زیان‌های زیست محیطی استخراج بیت کوین عنوان کرده بود. اکنون حتی پیش‌بینی می‌شود بیت‌کوین طی هفته‌های آینده کانال بیست هزار دلاری را تجربه کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....