تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهریور 1400 - 11:05
کد خبر : 58353

بلاک چین، حوزه کاری نو برای مشتاقان به دورکاری

بلاک چین، حوزه کاری نو برای مشتاقان به دورکاری

با توجه به افزایش دور کاری افراد همزمان با پاندمی کرونا، حال مشاغل جدید وارد این میدان شده اند از جمله بلاک چین که می تواند پاسخگوی افراد دور کار علاقه مند به این حوزه باشد. بر اساس گزارش «انترپرینئور» همانطور کهبسیاری افراد به دنبال دور کاری هستند شرکت های بلاک چین می تواند محیطی

با توجه به افزایش دور کاری افراد همزمان با پاندمی کرونا، حال مشاغل جدید وارد این میدان شده اند از جمله بلاک چین که می تواند پاسخگوی افراد دور کار علاقه مند به این حوزه باشد.

بر اساس گزارش «انترپرینئور» همانطور کهبسیاری افراد به دنبال دور کاری هستند شرکت های بلاک چین می تواند محیطی برای کار این افراد باشد. در واقع، همانطور که FlexJobs در جدیدترین نظرسنجی جهانی خود گزارش کرده، شرکت های بلاک چین مانند Chainlink Labs، Protocol Labs و Kraken در زمینه استخدام برای نقش های دور کاری در سراسر جهان پیشرو هستند. اما چرا صنعت بلاک چین در  بخش کارهای از راه دور دو برابر می شود در حالی که سایر صنایع، از جمله امور مالی سنتی، از کارکنان خود می خواهند که به دفتر برگردند؟ در اینجا سه ​​دلیل وجود دارد که چرا شرکت های بلاک چین با وجود باز شدن جهان باز هم دور کار خواهند ماند.

۱. همانطور که بیت کوین رشد می کند و ارزش کل در بخش مالی غیر متمرکز  دی فای (DeFi) همچنان در حال افزایش است و توجه بیشتر رسانه ها به صنعت بلاک چین و افزایش برنامه های کاربردی باعث شده شرکتهای بلاک چین  به عنوان محیط کار  خارج از محل کار تبدیل شود. به تازگی یک آژانس استخدامی گزارش داده است، علاقه به مشاغل مرتبط با بلاک چین تنها در نه ماه گذشته حدود پنج تا ده برابر افزایش یافته است.  به طوری که به نظر می رسد استخدام در صنعت بلاک چین آسان تر از قبل شده است.

 تعداد نامزدهای درجه یک و واجدین شرایط که برای نقش در شرکت های بلاک چین درخواست می کنند، با رشد انفجاری این صنعت همگام نشده است. از طرفی نظرسنجی اخیر لینکدین بلاک چین را در صدر لیست مهارتهای سخت قرار داده است

با این حال، تعداد متقاضیان درجه یک و واجدین شرایط که برای نقش در شرکت های بلاک چین درخواست می کنند، با رشد انفجاری این صنعت همگام نشده است. از طرفی در نظرسنجی اخیر لینکدین بلاک چین را در صدر لیست مهارتهای سخت (مجموعه مهارت ها در یک زمینه تخصصی اشاره دارد) مورد تقاضا قرار داده است. صنعت بلاک چین هنوز بسیار نوپا است، به این معنی که جذب واجدین شرایط بلاک چین و توسعه دهندگان قرارداد هوشمند فوق العاده دشوار است، چه برسد به توسعه دهندگان با سوابق اثبات شده. امروزه، تعداد موارد GitHub (گیت هاب یک سیستم مدیریت پروژه، نسخه‌ بندیِ کد و همچنین یک شبکه‌ اجتماعی برای توسعه‌ دهندگان و برنامه‌نویسان است که بزرگ‌ترین منبع موجود برای ذخیره‌سازی کارهایی است که به‌ صورت مشترک ایجاد شده‌اند) در Solidity (زبان برنامه نویسی اتریوم) تقریباً ۵۵ برابر کوچکتر از جاوا اسکریپت است، با گزارشاتی که تخمین زده می شود که تعداد واقعی توسعه دهندگان بلاک چین فعال در حدود هزار نفر است.

حتی برای نقشهای غیر فنی، استخدام نامزدهایی با دانش پیشین قوی از این صنعت یک چالش اساسی است. به عنوان مثال، یک متخصص ارتباطات که هرگز در این فضا دخیل نبوده است و به احتمال زیاد هیچ درکی از بلاک چین، قراردادهای هوشمند، اوراکل، لایه ۱s، لایه ۲s، DeFi، NFT ها (توکن غیر قابل معاوضه)، مکانیسم های اجماع (الگوریتم های اجماع گوناگون اطمینان حاصل می‌ کنند که هر شرکت‌ کننده در شبکه، یک نسخه از دفتر کل توزیع‌ شده را داشته باشد) و سایر مفاهیم فنی ندارد.

نامزدهای واجد شرایط تعداد کمی هستند. وقتی شرکت ها به بهترین استعدادها نیاز دارند، مهم نیست که بدانند  این افراد در خانه کار می کنند یا کجا زندگی می کنند

بنابراین برای اینکه رقابتی باقی بمانند، شرکت های بلاک چین باید ابتدا از راه دور عمل کنند. این بهترین راه برای گسترش مجموعه استعدادها و دسترسی نامزدهای کمیاب و واجدین شرایط در خارج از مرزها است. با وجود هیاهو در مورد مشاغل بلاک چین، نامزدهای واجد شرایط تعداد کمی هستند. وقتی شرکت ها به بهترین استعدادها نیاز دارند، مهم نیست که بدانند  این افراد در خانه کار می کنند یا کجا زندگی می کنند.

۲. تمرکززدایی مورد دیگر که  اهمیت دارد؛ موضوع اصلی زیر بنای همه چیز در صنعت بلاک چین عدم تمرکز است. تمرکززدایی  به این معنا است که مراکز قدرت موجود در انواع صنایع می توانند توسط افرادی از سراسر جهان که در یک شبکه مشترک شرکت می کنند، به شکل غیرمتمرکز اداره شود. اگر افرادی که در شرکت های بلاک چین کار می کنند بر این باورند که تمرکززدایی در مورد فناوری مورد استفاده آنها بسیار مهم است، بنابراین شرکت های بلاک چین باید به صورت غیر متمرکز فعالیت کنند. به همان روشی که هرکسی می تواند گره ای در یک شبکه غیرمتمرکز باشد، بنابراین هر کس باید بتواند در یک پروتکل غیرمتمرکز مشارکت داشته باشد.

از اینرو منطقی نیست که فقط از نامزدها در شهرهای گران قیمت در چند کشور منتخب استفاده شود. پذیرش فرهنگ کار از هر کجا نه تنها مجموعه استعدادهایی را که یک شرکت بلاک چین می تواند به آن دسترسی پیدا کند، گسترش می دهد، بلکه کارکنان با مسئولیت مختلف را نیز در بر می گیرد و از فرهنگ کاری متنوع تر و فراگیرتری پشتیبانی می کند. شرکت های بلاک چین قصد دارند سیستم های جهانی را دوباره اختراع کنند و با این چشم انداز گسترده این باور به وجود می آید که هرکسی-صرف نظر از شهر، کشور یا پیشینه مالی-می تواند در رشد و توسعه شبکه های منبع باز مشارکت داشته باشد.

۳. چابک ماندن مورد دیگر است، همانطور که با افزایش بخش دی فای به این درک رسیده ایم که که پروتکل های غیر متمرکز می توانند رشد ناگهانی را تجربه کنند و سپس به همان سرعت آن را در پروژه های رقیب از دست بدهند. در دی فای، موانع ورود برای کاربر و توسعه دهنده فوق العاده کم است. کاربران می توانند در یک لحظه با دارایی های خود به یک پروتکل وارد شوند و از آن خارج شوند و توسعه دهندگان می توانند پلتفرم های چند میلیارد دلاری بسازند که چیزی جز لپ تاپ و مهارت های کد نویسی نیاز ندارند.

بنابراین شرکت هایی که در حال ساخت پروتکل های دی فای هستند باید در استخدام و گردش کار خود چابک باشند. چراکه اغلب زمانی برای جذب تدریجی توسعه دهندگان جدید در طول چند هفته یا چند ماه وجود ندارد. پیدا کردن دفتر نیز اتلاف وقت است – بسیاری از این شرکت های جدید اغلب بودجه کمتری دارند و تمرکز بر مواردی مانند امکانات اداری، برنامه های رفت و آمد و خدمات پذیرایی به احتمال زیاد هدر دادن منابع زیاد است. کار از راه دور، به شرکت های بلاک چین امکان می دهد تیم ها را به سرعت افزایش دهند و برای برآوردن تقاضای کاربران برای محصولات دی فای به سمت ارایه نسل بعدی به بازار پیش بروند.

آینده کار از هر کجا و مجهز به بلاک چین
انتظار می رود کار از راه دور در خدمت موفق ترین پروژه های صنعت بلاک چین باشد. اکثر پروژه های بلاک چین از راه دور شروع شده اند و از تجربیات به دست آمده و بهترین شیوه های آموخته شده به عنوان مقیاس سازمانهای از راه دور استفاده می کنند. با توجه به افزایش فضا در حال حاضر، به احتمال زیاد شرکت های بلاک چین همچنان رهبری آینده دور کاری را بر عهده خواهند داشت.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....