تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1400 - 17:15
کد خبر : 75665

بزرگترین سقوط هفته بورس

بزرگترین سقوط هفته بورس

در روز سه‌شنبه بزرگ‌ترین سقوط بازار سهام در هفته جاری رخ داد. امروز نمادهای بزرگ پتروشیمی «پارسان»، «فارس»، «نوری»، «شپدیس»، «پارس» و «تاپیکو» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. اقتصاددان: در معاملات روز سه‌شنبه، ۵ بهمن ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۲۶ هزار و ۶۵۹ واحدی نسبت به روز یکشنبه به

در روز سه‌شنبه بزرگ‌ترین سقوط بازار سهام در هفته جاری رخ داد. امروز نمادهای بزرگ پتروشیمی «پارسان»، «فارس»، «نوری»، «شپدیس»، «پارس» و «تاپیکو» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

اقتصاددان: در معاملات روز سه‌شنبه، ۵ بهمن ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۲۶ هزار و ۶۵۹ واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و ۲۰۸ هزار و ۴۷ واحد رسید.

شاخص هم وزن با افت ۶ هزار و ۹۰۸ واحدی در سطح ۳۱۷ هزار و ۶۶ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۲۸۹ واحد پائین آمد و در سطح ۱۶ هزار و ۹۵۴ واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، ۲۵ نماد رشد قیمت داشتند که ۱۸ نماد بورسی و ۷ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۴۵۰ نماد کاهش قیمت داشتند که ۳۱۲ نماد بورسی و ۱۳۸ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۵ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۹۲ درصد بازار افت قیمت داشتند.

گروه‌های قرمز بازار

امروز اغلب نمادهای گروه‌های «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای»، «محصولات شیمیایی»، «سیمان، گچ و آهک»، «استخراج کانه‌های فلزی»، «خودرو و ساخت قطعات» و «بیمه‌ها و صندوق‌های بازنشستگی» افت قیمت داشتند.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌های بازار سهام

امروز نمادهای بزرگ پتروشیمی «پارسان»، «فارس»، «نوری»، «شپدیس»، «پارس» و «تاپیکو» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند و «بموتو»، «قرن» و «رکیش» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «شگویا» و «صبا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «توریل»، «قچار» و «توسن» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس فولاد صدرنشین است و فملی و شبندر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای تجلی، کرمان و توسن پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش معاملات خُرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۵ هزار و ۶۴۹ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۵۷۱ میلیارد تومان بود که ۱۰ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد سهام رشد کرد و با افزایش ۵۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۷۰۹ میلیارد تومان رسید که ۶۶ درصد کل معاملات بازار ثانویه را تشکیل می‌دهد.

 بزرگترین سقوط هفته بورس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....