تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1400 - 22:25
کد خبر : 79310

برگشت وجه نقد در معاملات خرد و کلان

برگشت وجه نقد در معاملات خرد و کلان

درحالی به دارندگان کارتخوان مهلت داده شد تا نسبت به اتصال دستگاه‌های کارتخوان خود به پرونده‌ مالیاتی‌شان در درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی اقدام کنند، که بسیاری از کسب و کار های خرد و کلان به دنبال این هستند وجه نقد را جایگزین معاملات خود کنند.  از آنجا که بانک مرکزی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و

درحالی به دارندگان کارتخوان مهلت داده شد تا نسبت به اتصال دستگاه‌های کارتخوان خود به پرونده‌ مالیاتی‌شان در درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی اقدام کنند، که بسیاری از کسب و کار های خرد و کلان به دنبال این هستند وجه نقد را جایگزین معاملات خود کنند.

 از آنجا که بانک مرکزی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی که متناظر با پرونده مالیاتی نباشند را غیرفعال خواهد کرد، بسیاری از کسبه خرد و کلان به دلیل اینکه از روند این طرح آگاه نیستند پول نقد را بهترین راهکار جایگزین می دانند.

آنها معتقدند مشتریان باید وجه نقد برای معاملات بیاورند در غیر این صورت معامله ای انجام نمی دهند، در گزارش پیش رو با تعدادی از کسبه بازار تهران به گفتگو نشسته ایم که در ادامه می خوانید:

پول نقد بهترین راهکار است

گاها پیش می آید که کسبه پول را دریافت می کنند و فردای آن روز باید چکشان را در بانک پاس کنند، اما بانک متوجه این موضوع نیست، یا اینکه بانک نمی داند که کسبه چه میزان ماهیانه اجاره پرداخت می کنند، چه میزان هزینه بیمه کارگران، حقوق، هزینه انشعابات و غیره را می دهند.

یکی از کسبه بازار تهران که در حوزه مواد غذایی فعالیت دارد و خود را علیرضا رستمی معرفی می کند، دل پری از این طرح دارد گفت: بسیاری از کسبه حجم بالایی پول روزانه جابه جا می کنند، اما اندکی از این پول متعلق به خودشان است و تنها گردش مالی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: گاها پیش می آید که کسبه پول را دریافت می کنند و فردای آن روز باید چکشان را در بانک پاس کنند، اما بانک متوجه این موضوع نیست، یا اینکه بانک نمی داند که کسبه چه میزان ماهیانه اجاره پرداخت می کنند، چه میزان هزینه بیمه کارگران، حقوق، هزینه انشعابات و غیره را می دهند.

رستمی افزود: بهترین راهکار برای اینکه دولت بی دلیل از ما مالیات دریافت نکند این است که از دستگاه های کارت خوان استفاده نشود و جایگزین کارت بانکی را وجه نقد در نظر بگیریم.

کارت به کارت تلفنی

به گزارش اقتصاددان به نقل از پرسون ،  یکی دیگر از شهروندان در این باره گفت: این روزها بسیاری از شهروندان به لطف اینترنت موبایل از نرم افزار های بانکی برخوردار هستند که می توانند وجه مورد نظرشان را کارت به کارت کنند و دیگر نیازی به دستگاه کارت خوان نیست.

در گذشته برخی از کسبه که در کنار یکدیگر فعالیت داشتند به دلیل خرابی دستگاه پوز، قطع برق یا تلفن و…. برای اینکه کار یکدیگر را راه بیندازند دستگاه پوزشان را در اختیار مشتریان همسایه مجاور قرار می داند در حالی که این روزها برای اینکه مالیات به سراغشان نیاید دیگر این کار انجام نمی شود.

وی ادامه داد: این مدل فعالیت معاملاتی را چند سالی است که پزشکان در مطب ها انجام می دهند و با هیچ مشکلی نیز بر نخورده اند.

یکی از کسبه بازار که خود را علی معرفی کرد، از دلایل استقبال سرد بازاریان در ثبت دستگاه های کارت خوان به مالیات را ندادن انگیزه دولتمردان دانست گفت: قطعا دولت به دنبال آن است که هر دستگاه که تراکنش بیشتری داشته باشد مالیات سنگین تری پرداخت کند، این در حالی است که بسیاری از دستگاه ها تراکنش دارند اما حجم بالای معاملات متعلق به دیگران است.

وی افزود: تا زمانی که دولتمردان شفاف عمل نکنند بازاریان در این زمینه همراهی نخواهند کرد و تا امکان دارد با دستگاه پوز معاملات شان را انجام نخواهند داد.

علی عنوان کرد: در گذشته برخی از کسبه که در کنار یکدیگر فعالیت داشتند به دلیل خرابی دستگاه پوز، قطع برق یا تلفن و…. برای اینکه کار یکدیگر را راه بیندازند دستگاه پوزشان را در اختیار مشتریان همسایه مجاور قرار می داند در حالی که این روزها برای اینکه مالیات به سراغشان نیاید دیگر این کار انجام نمی شود.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....