تاریخ انتشار : جمعه 7 مرداد 1401 - 20:09
کد خبر : 96107

برنامه ستاد ملی کرونا برای ماه محرم

برنامه ستاد ملی کرونا برای ماه محرم

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: توصیه می‌شود که مراسم‌ها در اماکن باز برگزار شوند تا هوا به‌ راحتی رفت‌وآمد داشته باشد و اگر مراسم در یک مکان مسقف برگزار شود، حتماً باید تهویه مناسب داشته باشد، فاصله‌گذاری رعایت شود و استفاده از ماسک نیز ضروری است. عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد ملی مقابله با

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: توصیه می‌شود که مراسم‌ها در اماکن باز برگزار شوند تا هوا به‌ راحتی رفت‌وآمد داشته باشد و اگر مراسم در یک مکان مسقف برگزار شود، حتماً باید تهویه مناسب داشته باشد، فاصله‌گذاری رعایت شود و استفاده از ماسک نیز ضروری است.

عباس شیراوژن، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا به تمهیدات ضدکرونایی برای برگزاری عزاداری‌های ماه محرم را تشریح و بر لزوم تزریق دز یادآور واکسن کرونا تاکید کرد.

شیراوژن درباره تمهیدات ضد کرونایی برای ایام محرم، گفت: مجموعه هیئت‌های مذهبی همکاری خوبی در مناسبت‌های مختلف برای مقابله با کرونا داشته‌اند. برنامه‌هایی که برای محرم در زمینه مقابله با کرونا اتخاذ شده است، تصمیماتی هستند که از قبل برای مناسبت‌های قبلی گرفته شده است و همچنان همان روند را ادامه می‌دهیم.

وی افزود: یکی از موارد درباره ظرفیت اماکن و برنامه‌هایی است که در ماه محرم برگزار می‌شود. اگر این برنامه‌ها در فضای باز باشد، مشکلی از نظر ظرفیت ندارد. در عین حال توصیه می‌شود که مراسم‌ها در اماکن باز برگزار شوند تا هوا به‌ راحتی رفت‌وآمد داشته باشد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه رنگ‌بندی شهرها در ظرفیت برگزاری مراسم‌ها اثرگذار است، ادامه داد: در شهرهای قرمز ۳۰ درصد از فضا برای برگزاری مراسم استفاده می‌شود. این میزان در مناطق نارنجی ۴۰ درصد است و در شهر زرد رنگ هم مراسم با ۷۰ با درصد ظرفیت می‌تواند برگزار شود. در شهرهای آبی نیز محدودیتی وجود ندارد.

ممنوعیت برگزاری مراسم محرم در مکان‌های مسقف تکذیب شد؟

وی که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، با تکذیب شایعه “ممنوعیت برگزاری مراسم محرم در مکان‌های مسقف” ، گفت: اگر مراسم در یک مکان مسقف برگزار شود، حتماً باید تهویه مناسب داشته باشد، فاصله‌گذاری رعایت شود و استفاده از ماسک نیز ضروری است. همچنین مردم باید تزریق واکسن یادآور را انجام دهند تا سطح ایمنی جامعه افزایش پیدا کند.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

 

ع

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....