تاریخ انتشار : جمعه 5 شهریور 1400 - 21:21
کد خبر : 58789

برنامه ریزی ساخت فضاپیمای عظیم در چین

برنامه ریزی ساخت فضاپیمای عظیم در چین

چین برای ساخت فضاپیمای عظیم در فضا برنامه ریزی می‌کند بازوی سرمایه گذاری وزارت علم و فناوری چین پروژه‌ای ۵ ساله با ۲.۳ میلیون بودجه برای ساخت یک فضاپیمای بسیار بزرگ در مدار زمین اختصاص داده است. محققان چینی مشغول بررسی امکان ساخت یک فضاپیما در مدار زمین هستند. این پروژه بخشی از بلندپروازی‌های چین

چین برای ساخت فضاپیمای عظیم در فضا برنامه ریزی می‌کند

بازوی سرمایه گذاری وزارت علم و فناوری چین پروژه‌ای ۵ ساله با ۲.۳ میلیون بودجه برای ساخت یک فضاپیمای بسیار بزرگ در مدار زمین اختصاص داده است.

محققان چینی مشغول بررسی امکان ساخت یک فضاپیما در مدار زمین هستند. این پروژه بخشی از بلندپروازی‌های چین برای گسترش اکتشافات فضایی از جمله مأموریت‌های ارسال فضانوردان به فضا برای سفرهای طولانی است.

در همین راستا بنیاد ملی علوم طبیعی چین (بازوی سرمایه گذاری وزارت علم و فناوری چین) از محققان خواسته در یک مطالعه ۵ ساله برای بررسی مکانیک ساختار یک فضاپیمای بزرگ به طور چند کیلومتر شرکت کنند.

درباره این پروژه آمده است: چنین فضاپیمایی یک تجهیزات فضایی استراتژیک است که در آینده برای استفاده از منابع، اکتشاف در فضا و اقامت طولانی مدت در مدار زمین، نیاز است.

البته این یکی از ۱۰ پروژه تحقیقاتی است که اوایل ماه جاری منتشر شده و بودجه‌ای ۱۵ میلیون یوانی (۲.۳ میلیون دلاری) به آن اختصاص یافته است.

طبق اطلاعات موجود فضاپیمای ماژولی مذکور باید طی چند عملیات پرتاب به فضا ارسال و در آنجا سرهم بندی شود زیرا حمل تمام تجهیزات در یک پرواز کار سختی است.

محققان باید راهی برای کاهش وزن فضاپیما بیابند تا به این ترتیب تعداد عملیات‌های پرتاب و هزینه‌های ساخت و ساز کاهش یابد. آنها همچنین باید قابلیت کنترل سازه را ارتقا دهند تا از شناور شدن، تغییر شکل و ارتعاش آن طی فرایند سرهم بندی جلوگیری شود.

چین سرمایه گذاری عظیمی در برنامه فضایی خود کرده و در ماه می ۲۰۲۱ به عنوان دومین کشور جهان، یک کاوشگر روی مریخ قرار داد.

مخاطب گرامی، ارسال نظر پیشنهاد و انتقاد نسبت به خبر فوق در بخش ثبت دیدگاه، موجب امتنان است.

ع

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....