تاریخ انتشار : سه شنبه 2 اردیبهشت 1399 - 15:27
کد خبر : 8165

بررسی وضعیت معاملات آتی بازار طلای جهانی/ نوسانات اخیر طلا سرانجام در چه قیمتی خواهد ایستاد؟

بررسی وضعیت معاملات آتی بازار طلای جهانی/ نوسانات اخیر طلا سرانجام در چه قیمتی خواهد ایستاد؟

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادآنلاین ؛ با منفی شدن قیمت هر بشکه نفت خام برای نخستین بار در طول تاریخ، معاملات آتی پیش‌بینی شده نشان می‌دهد که ۱۹۳درصد از داد و ستد خود را از دست بدهد. با توجه به شیوع ویروس کرونا که سبب تعطیلی جهان شد، تقاضا برای نفت خام و

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصادآنلاین ؛ با منفی شدن قیمت هر بشکه نفت خام برای نخستین بار در طول تاریخ، معاملات آتی پیش‌بینی شده نشان می‌دهد که ۱۹۳درصد از داد و ستد خود را از دست بدهد.

با توجه به شیوع ویروس کرونا که سبب تعطیلی جهان شد، تقاضا برای نفت خام و سایر مشتقات آن مانند بنزین به میزان قابل توجهی سقوط کرده است. بسیاری از تحلیلگران این افت چشمگیر را به کاهش ریسک‌پذیری نسبت می‌دهند. این گرایش در بازار، یکی از اصلی‌ترین دلایلی است که طلا و نقره در یک روز دارای دستاوردهای متوسط بوده‌اند.

تا ساعت ۴بعد از ظهر روز گذشته به وقت قاره آمریکا، معاملات آتی طلا با ۱۳.۴۰دلار افزایش در روز، ۱۷۱۲دلار معامله شد. بالاترین قیمت طلا در روز گذشته به ۱۷۱۸دلار و پایین‌ترین قیمت آن به ۱۶۸۵دلار در هر اونس رسید.

گفتنی است که روند نزولی اخیر از تاریخ ۱۴مارس آغاز شد، که طلا بالاترین ارزش معاملات خود در سال جاری را با قیمت ۱۷۸۸دلار در هر اونس به ثبت رساند. اما سه روز بعد چراغ‌های قرمز روشن شدند که بیانگر بسته شدن بازار، پایین‌تر از قیمت آغازین آن در این روزها بود. قیمت آغازین روز گذشته با ۱۶۸۵دلار نیز حاکی از آن است که برای چهار روز متوالی، با پایین‌ترین نرخ معامله کردیم.

تحلیل اوراق بهادار Haywood از وضعیت آتی طلا
بر اساس آخرین گزارش ارائه شده توسط اوراق بهادار Haywood، “کاهش تصویر رشد جهانی”، توجیه کافی برای اهداف تجدید نظر در قیمت طلا و خرید شرکت‌های طلا که از قیمت پایین‌تر سود خواهند برد را فراهم کرده است.

تحلیلگران Haywood پیش‌بینی خود را برای قیمت طلا تعدیل کردند و قیمت ۱۷۰۰دلار در هر اونس از این فلز گران‌بها را برای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ و ۱۶۵۰دلار برای نیمه دوم سال را مورد هدف قرار دادند.

همچنین، در این گزارش آمده که دلار آمریکا ممکن است امسال شاهد تقویت باشد و این احتمال سوق یافتن قیمت طلا به بالاترین رکورد خود در برابر چندین پول رایج را افزایش می‌دهد.

هایوود اظهار داشت از آنجایی که قیمت طلا در روز دوشنبه افزایش یافت، معاملات را با افزایش ۹.۴۰دلاری در هر اونس به پایان رساند.

همچنین، انتظار می‌رود سهام طلا افزایش داشته باشد و در کل از نوسانات پایین‌تر سهام، شاهد سود خود شود.

افزون بر این، به گفته تحلیلگران، با توجه به شرایط مطلوب ایجاد شده در اقتصاد کلان ناشی از تزریق محرک مالی در واکنش به وضعیت ایجاد شده به واسطه بیماری کووید-۱۹، سهام طلا به عنوان یک اهرم بازی در طلا عمل خواهد کرد.

گفتنی است که قیمت طلا در حال حاضر، با ۱۷۰۶دلار در هر اونس، و ۵۵دلار در هر گرم در بازار جهانی داد و ستد می‌شود.

در نمودار ارائه شده، نوسانات قیمت طلا در هر اونس در ماه آوریل را مشاهده می‌کنید؛

بررسی وضعیت معاملات آتی بازار طلای جهانی/ نوسانات اخیر طلا سرانجام در چه قیمتی خواهد ایستاد؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....