تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 - 22:27
کد خبر : 19514

بررسی وضعیت اقتصاد کشورها در سه ماهه دوم۲۰۲۰

بررسی وضعیت اقتصاد کشورها در سه ماهه دوم۲۰۲۰

آخرین ارقام ارائه شده در خصوص وضعیت اقتصادی کشورها در سه ماهه دوم نشان می‌دهد که تا کنون هند با ثبت رشد منفی ۲۵.۲درصدی برای تولید ناخالص داخلی، بیشترین ضرر را بر اثر ویروس کرونا در میان سایر اقتصادهای بزرگ جهان متحمل شده است. به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ ارقام تولید

آخرین ارقام ارائه شده در خصوص وضعیت اقتصادی کشورها در سه ماهه دوم نشان می‌دهد که تا کنون هند با ثبت رشد منفی ۲۵.۲درصدی برای تولید ناخالص داخلی، بیشترین ضرر را بر اثر ویروس کرونا در میان سایر اقتصادهای بزرگ جهان متحمل شده است.

به گزارش اقتصاددان به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ ارقام تولید ناخالص داخلی برای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد سراسر جهان فاجعه‌بار بوده است.

هند آخرین کشوری بود که نتایج سه ماهه دوم خود را ارائه کرد که باید گفت اقتصاد این کشور برای محاسبات غیر سالانه به منفی ۲۵٫۲درصد سقوط کرد (در ارقام رسمی این کشور میزان سقوط ۲۳٫۹درصد بود). این رقم تا کنون بدترین نتیجه ثبت شده توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی برای سه ماهه دوم بوده است.

چین بین ماه‌های ژانویه و مارس شاهد انقباض ۶٫۸درصدی در اقتصاد خود بود (در آمار رسمی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی منفی ۹٫۸درصد است). این رقم بزرگترین ضرر ثبت شده توسط سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ اعلام شد. اما اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم به حالت قبل بازگشت، زیرا در سه ماهه نخست توانست شیوع خود را تحت کنترل درآورد و همین مسئله سبب امید بخشیدن به اقتصادهای آسیب‌ دیده اروپایی برای سه ماهه سوم سال شد.

در ایالات متحده، که شیوع هنوز ادامه دارد، ممکن است ارقام سه ماهه سوم بهبود نیابد. این کشور در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سه ماهه نخست، ۹٫۱درصد از تولید ناخالص داخلی خود را از دست داد (در محاسبات سالانه منفی ۳۱٫۷درصد ثبت شده است).

کره جنوبی، که به رغم شیوع ویروس کرونا تا حدود زیادی توانست اقتصاد خود را باز نگاه دارد، پس از سقوط ۱٫۴درصدی تولید ناخالص داخلی در سه ماهه نخست، آمار منفی ۳٫۲درصدی را برای سه ماهه دوم گزارش کرد.

ژاپن نیز که بیش از سایرین کسب و کار خود را باز نگاه داشته بود، پس از سقوط ۲درصدی در سه ماهه نخست، کاهش ۷٫۹درصدی در تولید ناخالص داخلی سه ماهه دوم را ثبت کرد (در محاسبات سالانه منفی ۲۸٫۱درصد ثبت شده است).

در نمودار ارائه شده، میزان رشد اقتصادی کشورها در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ را مشاهده می‌کنید؛

بررسی وضعیت اقتصاد کشورها در سه ماهه دوم۲۰۲۰

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....