تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 اردیبهشت 1401 - 20:00
کد خبر : 88217

بررسی مشکلات خوزستان با حضور اعضای کمیسیون انرژی مجلس

بررسی مشکلات خوزستان با حضور اعضای کمیسیون انرژی مجلس

اعضای کمیسیون انرژی مجلس برای بررسی مشکلات شهر‌های مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا به خوزستان سفر کرده اند. اقتصاددان: نماینده مردم شهرستان‌های مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی گفت: به واسطه بعد نظارتی نمایندگان مردم در مجلس، اعضای کمیسیون انرژی هرچند مدت به نقاط مختلف کشور سفر می‌کنند تا به بررسی مسائل

اعضای کمیسیون انرژی مجلس برای بررسی مشکلات شهر‌های مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا به خوزستان سفر کرده اند.

اقتصاددان: نماینده مردم شهرستان‌های مسجدسلیمان، هفتکل، لالی و اندیکا در مجلس شورای اسلامی گفت: به واسطه بعد نظارتی نمایندگان مردم در مجلس، اعضای کمیسیون انرژی هرچند مدت به نقاط مختلف کشور سفر می‌کنند تا به بررسی مسائل و مشکلات بپردازند.

علیرضا ورناصری افزود: سفر اعضای این‌کمیسیون به شهر‌های مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل نیز به همین منظور انجام می‌شود.

ورناصری با اشاره به شناسایی بیش از ۴۰ مورد از مشکلات زیرساختی، عمرانی و اجرایی در حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل گفت: از جمله این چالش ها، تنش آبی در منطقه، شبکه انتقال برق، بیکاری، آلودگی‌های ناشی از نشت نفت در شهر‌های مسجدسلیمان و هفتکل است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین چالش‌های منطقه، موضوع شبکه فاضلاب است.

به گفته وی، شهر‌های مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل در زمینه شبکه فاضلاب دچار نارسایی‌هایی بسیار شدیدی هستند بطوری که می‌توان گفت این شهرستان‌ها شبکه فاضلاب ندارند.

ورناصری اضافه کرد: نشست سد گدار یکی از چالش‌هایی است که باعث نگرانی‌های متعددی در منطقه شده است.

نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل خاطرنشان کرد: در این سفر ۲ روزه، مدیران ارشد وزارتخانه‌های نفت و نیرو حضور دارند تا بعد از بررسی‌های کارشناسی، برای کاهش مشکلات موجود، تصمیم گیری‌های لازم انجام شود.

شهرستان اندیکا در ردیف مناطق محروم کشور قرار دارد که همزمان با زلزله ۵.۷ ریشتری مهر سال ۱۴۰۰، شاخص‌های محرومیت آن به واسطه بروز تخریب‌های گسترده در ۱۳۰ روستای این شهرستان، افزایش بیشتری یافت.

حدود ۱۲هزار واحد مسکونی در مسجدسلیمان در محدوده مناطق آلوده به نفت و گاز این شهر قرار دارند که این خانه‌های خطرآفرین باید به تدریج جا به جا شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....