تاریخ انتشار : جمعه 24 تیر 1401 - 12:53
کد خبر : 94427

برجستگی برنامه های مبارزه با پولشویی خزانه داری آمریکا در ۲۰۲۲

برجستگی برنامه های مبارزه با پولشویی خزانه داری آمریکا در  ۲۰۲۲

به گزارش اقتصاددان یک تحلیلگر مسائل اقتصادی در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت: وزارت خزانه داری ایالات متحده در ۱۳ مه ۲۰۲۲، استراتژی مالی غیرقانونی ملی ۲۰۲۲ را منتشر کرد – بیانیه ای جامع از اولویت ها، اهداف و برنامه های کلیدی آژانس برای محافظت از سیستم مالی ایالات متحده در برابر فعالیت های غیرقانونی.

به گزارش اقتصاددان یک تحلیلگر مسائل اقتصادی در یادداشتی اختصاصی برای اقتصاددان نوشت:

وزارت خزانه داری ایالات متحده در ۱۳ مه ۲۰۲۲، استراتژی مالی غیرقانونی ملی ۲۰۲۲ را منتشر کرد – بیانیه ای جامع از اولویت ها، اهداف و برنامه های کلیدی آژانس برای محافظت از سیستم مالی ایالات متحده در برابر فعالیت های غیرقانونی. فعالیت در راستای «تقویت امنیت و رفاه ملی». استراتژی ۲۰۲۲ زمینه های اساسی کمی را ایجاد می کند و به ریسک ها، نگرانی ها و اهدافی که وزارت خزانه داری قبلاً شناسایی کرده است، می پردازد، از جمله مواردی که در مارس ۲۰۲۲ ارزیابی ریسک مالی پول شویی ملی، تامین مالی تروریسم
با این وجود، یک خلاصه مفید برای صنعت مالی و خلاصه ای از چشم انداز نظارتی در کوتاه مدت ارائه می دهد.
استراتژی ۲۰۲۲ چهار اولویت را برجسته می کند و ۱۴ اقدام حمایتی را برای افزایش شفافیت در سیستم مالی ایالات متحده، نوسازی و تقویت چارچوب مبارزه با پولشویی/مقابله با تامین مالی تروریسم (AML/CFT) و انطباق ابزارهای نظارتی و اجرای قانون را توصیه می کند.
اولویت های خزانه داری
استراتژی ۲۰۲۲ برای مبارزه با تهدیدات حیاتی سیستم مالی ایالات متحده ، مانند بودجه اندک برای سازمان‌های افراطی داخلی، استفاده از شرکت‌های پیشرو و پوسته برای پنهان کردن فعالیت‌های غیرقانونی و بهره‌برداری از اقتصاد دیجیتال ،
چهار اولویت در سطح بالا را ترسیم می‌کند. :
(۱) بستن شکاف های قانونی و نظارتی در چارچوب موجود بازنگری در تعهدات انطباق

(۲) برنامه مبارزه با پولشویی قابل اعمال برای مؤسسات مالی برای کارآمدتر و مؤثرتر،
(۳) افزایش اثربخشی عملیاتی مقامات نظارتی و مجری قانون در مبارزه با تامین مالی غیرقانونی، و
(۴) استفاده از نوآوری های تکنولوژیکی برای کاهش خطرات.

اولویت ۱: افزایش شفافیت و بستن شکاف های قانونی و نظارتی مستمر در چارچوب AML/CFT ایالات متحده
اولویت اول وزارت خزانه داری بر شناسایی و بستن شکاف هایی متمرکز است که از نظر آژانس، سیستم مالی ایالات متحده را مستعد فعالیت های غیرقانونی می کند. مطابق با تلاش‌های قانون‌گذاری که قبلاً در حال انجام است، وزارت خزانه‌داری بر نیاز فوری به شفافیت بیشتر در اطلاعات مالکیت ذینفع برای اشخاص حقوقی تشکیل‌شده در ایالات متحده و گسترش تعهدات مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم به صنایع، فعالیت‌ها و ابزارهای مالی اضافی تأکید می‌کند. در واقع، وزارت خزانه داری رفع ،شکاف در جمع آوری اطلاعات مالکیت ذینفع در زمان تدوین واحد تجاری را به عنوان «مهم ترین اقدام مقررات AML/CFT» دولت ایالات متحده توصیف می کند.
به طور خاص، خزانه داری پیشنهاد می کند:

اجرای کامل قانون شفافیت شرکتی (CTA) و بهبود دسترسی مجری قانون به اطلاعات مالکیت ذینفع؛

شفافیت بیشتر در معاملات املاک و مستغلات؛

ارزیابی اینکه آیا اقدامات اضافی برای وارد کردن سایر صنایع و بخش‌ها، از جمله وکلا، در چارچوب AML/CFT ضروری است یا خیر. و با در نظر گرفتن به‌روزرسانی‌های الزامات نظارتی و چارچوب نظارتی برای فعالیت‌های دارایی مجازی، مطابق با فرمان اجرایی رئیس‌جمهور در ۹ مارس ۲۰۲۲.

اولویت ۲: موثرتر و کارآمدتر کردن چارچوب موجود AML/CFT برای مؤسسات مالی
با اذعان به اینکه چارچوب AML/CFT که در حال حاضر برای مؤسسات مالی قابل اعمال است، از بسیاری جهات منسوخ شده است، خزانه داری گام های مختلفی را تشریح می کند که معتقد است باید این چارچوب ، کارآمدتر، متمرکز بر ریسک و نتیجه، و حمایت از نوآوری انجام شود. بر این اساس، در میان چیزهای دیگر، استراتژی ۲۰۲۲ موارد زیر را به عنوان اقدامات کلیدی فهرست می کند:

ارزیابی فرصت ها برای به روز رسانی الزامات و آستانه های گزارش.

تقویت نظارت ریسک محور؛ و تامین منابع مناسب نظارت بر برنامه مبارزه با پولشویی برای برخی موسسات مالی غیربانکی، به ویژه مشاغل خدمات پولی (MSB).

اولویت ۳: افزایش اثربخشی عملیاتی نهادهای نظارتی و مجری قانون
از آنجایی که چارچوب AML/CFT از جنبه‌های مادی به پیش‌گیری از خطرات مالی غیرقانونی بستگی دارد، خزانه‌داری به عنوان یک اقدام اولویت کلیدی برای تقویت ابزارهای تحقیقاتی و اجرایی در دسترس مقامات ایالات متحده معرفی می‌کند. همچنین تحولات قابل توجهی در این زمینه در حال انجام است، از جمله تشکیل اخیر یک کارگروه بین سازمانی – Task Force KleptoCapture – که به تحقیق و پیگرد قانونی پولشویی درآمدهای مفاسد از طریق سیستم مالی ایالات متحده و همچنین یک برنامه هدفمند افشاگر وزارت خزانه داری به نام برنامه پاداش بازیابی دارایی

از آنجایی که چارچوب AML/CFT از جنبه‌های مادی به پیش‌گیری از خطرات مالی غیرقانونی بستگی دارد، خزانه‌داری به عنوان یک اقدام اولویت کلیدی برای تقویت ابزارهای تحقیقاتی و اجرایی در دسترس مقامات ایالات متحده معرفی می‌کند. همچنین تحولات قابل توجهی در این زمینه در حال انجام است، از جمله تشکیل اخیر یک کارگروه بین سازمانی – Task Force KleptoCapture – که به تحقیق و پیگرد قانونی پولشویی درآمدهای مفاسد از طریق سیستم مالی ایالات متحده و همچنین یک برنامه هدفمند افشاگر وزارت خزانه داری به نام برنامه پاداش بازیابی دارایی، با ارائه جوایز تا سقف ۵ میلیون دلار. این آژانس همچنین تلاش هایی را برای افزایش ارتباطات و مشارکت بین و بین مؤسسات مالی، سازمان های دولتی و نهادهای بین المللی پیشنهاد می کند. استراتژی ۲۰۲۲ به طور خاص توصیه می کند:

_به روز رسانی و اطلاع رسانی منظم خطرات مالی غیرقانونی و اولویت های ملی مبارزه با پولشویی و مقابله با پولشویی

_اولویت بندی اقدامات هدفمند و هماهنگی بین سازمانی برای ایجاد اختلال در فعالیت های مالی غیرقانونی؛

_گسترش و تقویت اشتراک‌گذاری اطلاعات عمومی-خصوصی، که به طور بالقوه شامل افزودن MSB‌های درگیر به فعالیت دارایی‌های مجازی و تقویت اجرای استانداردهای جهانی AML/CFT، از جمله از طریق ایفای نقش رهبری در نهادهای بین المللی مانند گروه ویژه اقدام مالی (FATF).

اولویت ۴: حمایت از نوآوری فناوری و مهار فناوری برای کاهش خطرات مالی غیرقانونی
استراتژی ۲۰۲۲ مزایای بسیاری را که از نوآوری در خدمات مالی ناشی می شود، از جمله دسترسی بیشتر، شفافیت و امنیت به رسمیت می شناسد. با این حال، خزانه داری خواستار رویکردی است که چنین منافعی را در مقابل خطرات ذاتی محصولات، خدمات و فعالیت های مالی جدید متعادل کند. برای این منظور اقدامات زیر توصیه می شود:

_استفاده از فناوری برای بهبود انطباق AML/CFT در بخش خصوصی؛

_ادامه استفاده از هوش مصنوعی (AI) و تجزیه و تحلیل داده ها در تلاش های دولت برای مبارزه با تامین مالی غیرقانونی؛ و

_حمایت از رهبری ایالات متحده در فناوری مالی و پرداخت.

استراتژی ۲۰۲۲ به عنوان بخشی از یک تلاش فوق‌العاده فعال، چند وجهی و گسترده دولت در ماه‌های اخیر برای به‌روزرسانی و مدرن‌سازی یک رژیم مقابله با پولشویی (AML/CFT) است که در ۲۰ سال گذشته تنها به صورت تدریجی تغییر کرد. به خصوص با قوانین مختلف مرتبط با CTA در افق، انتظار پیشرفت های بیشتری را در طول سال ۲۰۲۲ وجود دارد.
اگرچه دقیقاً چگونگی تکامل قوانین AML/CFT هنوز مشخص نیست، هنوز برای مؤسسات مالی و شرکت‌های فعال در صنایعی که ممکن است به زودی با تعهدات نظارتی به موارد زیر مواجه شوند، خیلی زود نیست:

ارزیابی قرار گرفتن آنها در معرض فعالیت ها، ابزارها، بخش ها و حوزه های قضایی که خزانه داری آن را به عنوان ریسک بالا شناسایی می کند.

برای شناسایی شکاف هایی که ممکن است وجود داشته باشد، یک ارزیابی پیشگیرانه از برنامه های انطباق AML/CFT موجود انجام دهید. و

استراتژی هایی را برای پیروی از تعهدات افشای مالکیت ذینفع آتی در نظر بگیرید.
در این بین، شرکت ها باید از مشاوران مجرب برای بحث در مورد این موارد و مسائل مرتبط با آن استفاده کنند.
(ح)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....