تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 فروردین 1401 - 21:09
کد خبر : 87680

برای مهاجرت کاری به کانادا این مشاغل فوق العاده هستند!

برای مهاجرت کاری به کانادا این مشاغل فوق العاده هستند!

بسیاری از اتباع خارجی جویای کار در کانادا این کشور را به عنوان سرزمین فرصت‌های استثنایی می‌بینند. آن‌ها امیدوارند تا رؤیاهای خود را در این کشور به حقیقت رسانده و زندگی راحت خود و خانواده‌شان را تضمین کنند. مهمترین دغدغه برای کسانی که قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارند، پیدا کردن شغل مناسب است.

26 اقتصاددان نوشته

بسیاری از اتباع خارجی جویای کار در کانادا این کشور را به عنوان سرزمین فرصت‌های استثنایی می‌بینند. آن‌ها امیدوارند تا رؤیاهای خود را در این کشور به حقیقت رسانده و زندگی راحت خود و خانواده‌شان را تضمین کنند. مهمترین دغدغه برای کسانی که قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارند، پیدا کردن شغل مناسب است.

پیدا کردن کار در یک کشور خارجی ساده نیست و باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید تا بتوانید شغل مناسب خود را پیدا کنید. اولین قدم برای افراد جویای کار، اطلاع از مشاغل مورد تقاضا در کانادا و اقداماتی است که برای درخواست کار در این کشور باید انجام دهند. در ادامه این مطلب، آنچه برای پیدا کردن کار در کانادا لازم است بدانید، توضیح داده شده است.

مشاغل پرتقاضای کانادا کدام‌اند؟

از آنجایی که معمولا افراد حرفه‌ای و ماهر در زمینه‌های مختلف تعدادشان معدود است، لذا کلیه کشورها از جمله کشور کانادا برای تکمیل نیروی کاری متخصص خودشان اقدام به پذیرش و ارزیابی متخصصین در زمینه‌های مختلف از سرتاسر جهان با در نظر گرفتن شرایط خاص کرده اند. البته نمی‌توان گفت که افراد در تمام حوزه‌های شغلی برای کار در کانادا شانس دارند. برخی از عمده‌ترین مشاغل پرتقاضای کانادا در سال ۲۰۲۲ عبارتند از:

  • مدیران و کارمندان حسابداری
  • مدیر بازاریابی
  • پرستار
  • راننده
  • نمایندگان خدمات مشتری
  • جوشکار
  • مهندس
  • طراحان وب سایت و فضای ابری
  • مدیریت منابع انسانی
  • متخصصان الکترونیک
  • مدیران فناوری اطلاعات
  • مهندس مکانیک

نکاتی برای پیدا کردن کار در کانادا

افراد جویای کار در کانادا باید بدانند که از چه طریقی می‌توانند شغل مناسب خود را پیدا کنند. علاوه بر این باید مواردی را که شانس آن‌ها در یافتن شغل را بالا می‌برد، بشناسند. نکات زیر به شما برای پیدا کردن کار کمک می‌کند.

‌۱٫ به‌روز کردن رزومه

رزومه یا CV (Curriculum Vitae) در واقع سندی است که جزئیات تحصیلی، سابقه کاری و دستاوردهای شما را نشان می‌دهد. اگر قرار است به طور خاص برای کار با یک کارفرما به کانادا بروید، رزومه و کاورلتر شما اولین چیزی است که بررسی می‌کند. در واقع خوب یا بد بودن یک روزمه می‌تواند نقش تعیین کننده در پذیرش یا رد درخواست شما را داشته باشد. در نتیجه بسیار مهم است که برداشت اولیه کارفرما از آن چیست.

یک روزمه خوب، شامل تمام تجربیات کاری شما بوده و دستاوردهایی را که چه در زمینه حرفه‌ای و چه شخصی به دست آورده‌اید، نشان می‌دهد. کاورلتر نیز درخواست و رزومه کاری مرتبط  شما را پوشش داده و نشان می‌دهد که چرا برای شغل مورد نظر مناسب هستید.

۲٫ تحقیق کافی و کسب اطلاعات

برای کسانی که جویای کار در کانادا هستند، بسیار مهم است که پیش از اقدام اطلاعات کافی کسب کنند. راه‌های متعددی برای مهاجرت کاری به کانادا وجود دارد و شما باید ببینید که کدامیک برایتان مناسب‌تر است. یکی از ساده‌ترین و بهترین این روش‌ها، اخذ جاب آفر کانادا است. در واقع داشتن یک پیشنهاد شغلی معتبر می‌تواند شانس اخذ اقامت کاری کانادا را برای شما بسیار بالا ببرد.

چه از طریق جاب آفر با یک شرکت قصد همکاری دارید یا از هر روش دیگر، باید درباره آن اطلاعات کسب کنید. مثلاً می‌توانید با تحقیق درباره آن و یا مشاهده وب‌سایت و سابقه کاری آن‌ها، با شرایط و فرهنگ کاری آن آشنا شوید. حتی پیش از اقدام برای درخواست نیز، می‌توانید فرصت‌های شغلی مرتبط با حرفه خود را با تحقیقات هدفمند پیدا کنید.

۳٫ استفاده صحیح از رسانه‌های اجتماعی

زمانی که به درستی از رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید، می‌توانید به راحتی شغل مناسب خود را پیدا کنید. وب سایت‌ها و منابع زیادی وجود دارند که اطلاعات کافی را برای انواع شیوه‌های مهاجرت کاری در اختیار کاربران قرار می‌دهند. تنها کافی است وب سایت‌های معتبر را پیدا کرده و از آن‌ها کمک بگیرید. موسسه مهاجرتی پارسی کانادا (https://parsicanada.com/) یکی از این منابع قابل اطمینان برای شماست که می‌توانید آنچه لازم دارید را در آن پیدا کنید.

۴٫ انتخابگر بودن

در بسیاری از حوزه‌های کاری، پر کردن آگهی‌های متعدد شغلی روشی واقعاً مؤثر برای یافتن شغل در کانادا نیست. شما باید در زمان جستجو برای کار، انتخابگر بوده و سعی کنید بهترین گزینه‌های ممکن را در نظر بگیرید. این که رزومه خود را همزمان برای چندین شرکت مرتبط ارسال کنید، نه تنها کمک نمی‌کند؛ بلکه می‌تواند فرصت‌های احتمالی را هم از شما بگیرد.

۵٫ شناخت انواع روش‌های مهاجرت کاری به کانادا

همانطور که پیش از این گفتیم، شما از راه‌های مختلفی می‌توانید در کانادا به دنبال شغل بگردید. روش‌هایی نظیر دریافت جاب آفر، اسکیل ترید و …، محبوب‌ترین شیوه‌های مهاجرت کاری به این کشور هستند. نیروی متخصص فنی یا اسکیلد ترید کانادا (Federal Skill Trades program) برنامه‌ای است که در آن مشاغل مورد نیاز کارفرماهای این کشور لحاظ شده و متقاضی می‌تواند با توجه به شرایط خود برای مهاجرت به کانادا دست به کار شود.

منابعی برای جستجوی کار در کانادا

احتمالاً اصلی‌ترین سوأل افراید که جویای کار در کانادا هستند، این است که از چه طریقی می‌توانند شغل مناسب خود را پیدا کنند. چند منبع کانادایی رایگان وجود دارد که برای جستجوی شغل می‌توانید از آنها استفاده کنید. برخی از وب سایت‌های برتر عبارتند از:

  • بانک کار دولت کانادا

سایت رسمی فهرست مشاغل کانادا به آدرس “https://www.jobbank.gc.ca/findajob” می‌تواند موقعیت‌های کاری خوبی را به شما معرفی کند.

  • معرفی منابع مهاجرت

دولت کانادا در وب سایت اداره مهاجرت به آدرس “https://www.canada.ca”، تمام منابع مهاجرتی مورد نیاز شما را در یک صفحه برای دریافت شماره SIN و ارزیابی اعتبار شما در یک صفحه قرار داده است.

  • وب سایت‌های کاریابی کانادا

بعد از منابع دولتی بالا، باید وب سایت‌های اصلی کاریابی را شناخته و بررسی کنید. برخی از سایت‌های کاریابی عبارتند از:

  • Workopolis
  • Monster
  • Indeed
  • Eco Canada
  • ca

علاوه بر تمام منابع گفته شده، جستجو در شبکه‌های اجتماعی و معرفی سابقه کاری خود در آن‌ها، می‌تواند به شما در یافتن موقعیت‌های کاری عالی کمک کند. برخی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای این کار، لینکدین (LinkedIn) و فیسبوک (Facebook) هستند.

سخن نهایی

اگرچه پیدا کردن یا ایجاد یک شغل در کانادا می‌تواند بسیار سخت و طولانی باشد، اما نتیجه قطعاً ارزشمند است. این کشور برای افرادی که به دنبال مهاجرت کاری به کانادا هستند، پر از فرصت‌ها و پیشنهادهای شگفت انگیز است. تنها کافی است مهارت و سابقه شغلی خود را ارتقا داده و بتوانید مهارت خود را به بهترین شکل نشان دهید. اگر به دنبال روشی برای مهاجرت کاری به کانادا هستید اما نمی‌دانید از کجا باید شروع کنید، نکات گفته شده در این مطلب برایتان مفید خواهد بود. علاوه بر این می‌توانید از منابع معتبری همچون سایت پارسی کانادا برای به‌روز کردن اطلاعات خود استفاده کرده و جزئیات بیشتری دریافت کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اقصاددان رسانه با مجوز برخط اخبار اقتصاد - فناوری - کسب و کار - اجتماعی و ....